FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
22.08.19, 04:32

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti)
| | |-+  EFHK:sta "karvalakkimalli"?
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 2 [3] Reply Print
Author Topic: EFHK:sta "karvalakkimalli"?  (Read 3604 times)
Santeri Lehtonen
Offline Offline

Posts: 2576
Date Registered: 04.09.07

WWW
Re: EFHK:sta "karvalakkimalli"?
« Reply #40 on: 26.05.08, 17:08 »

En kyllä tiedä yhtään onko 32bit vai 64bit. Katsotaan sitten kun tulee.
Jos pakettikone niin luultavasti 32 bittinen...  Undecided


"When we left earth it changed our world"
Otto Nieminen
Offline Offline

Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06

Re: EFHK:sta "karvalakkimalli"?
« Reply #41 on: 08.06.08, 20:00 »

Yksi suuri tekijä, mikä hidastaa HKta (minulla) on portit. En kuitenkaan haluaisi niitä kokonaan poistaa, sillä ne kuitenkin tuovat lisäfiilistä simuiluun. Voisiko skenen tekijöiltä pyytää tällaista pienehköä(kö) muokkausta vaikka vain minun tarpeisiini (jos on edes mahdollista?), että voisiko portteja muokata jollain tavalla niin, että ne ilmestyisivät näkyviin vasta, kun olen todella lähellä niitä (tässä tapauksessa enintään kiitotietä vapautettaessa, kuitenkin ennen kuin käännyn portille  Grin)? Onko tällainen muokkaus edes mahdollinen? Kiitos kovasti jos viitsitte vaivautua  Smiley
Elias Lohilahti
Offline Offline

Posts: 3504
Date Registered: 05.11.07

Re: EFHK:sta "karvalakkimalli"?
« Reply #42 on: 09.06.08, 08:13 »

Kysymys tähän, liikkuvatko FISD:n FSX-version EFHK:n portit?
Nixu
Former member
Re: EFHK:sta "karvalakkimalli"?
« Reply #43 on: 09.06.08, 09:19 »

Kysymys tähän, liikkuvatko FISD:n FSX-version EFHK:n portit?
Mikä FISD:n FSX EFHK?
Elias Lohilahti
Offline Offline

Posts: 3504
Date Registered: 05.11.07

Re: EFHK:sta "karvalakkimalli"?
« Reply #44 on: 09.06.08, 09:27 »

Mikä FISD:n FSX EFHK?

Jaa se ei olekaan FISD:n. No sitten Risto Partasen FSX EFHK.
Nixu
Former member
Re: EFHK:sta "karvalakkimalli"?
« Reply #45 on: 09.06.08, 10:52 »

Jaa se ei olekaan FISD:n. No sitten Risto Partasen FSX EFHK.
Eiks siinä ole vain muokattu AFCAD?
Santeri Lehtonen
Offline Offline

Posts: 2576
Date Registered: 04.09.07

WWW
Re: EFHK:sta "karvalakkimalli"?
« Reply #46 on: 09.06.08, 12:26 »

Siinä on siirretty rakennuksia 50 M Venäjälle päin? Mitään rakennennuksia tai muuta ei ole muutettu FSX:n perus HK:sta. Smiley


"When we left earth it changed our world"
Elias Lohilahti
Offline Offline

Posts: 3504
Date Registered: 05.11.07

Re: EFHK:sta "karvalakkimalli"?
« Reply #47 on: 09.06.08, 12:46 »

Mutta liikkuvatko ne portit? Jos eivät liiku, enpä taida asentaa. thmbdn

EDIT: Luin aika hätäsesti, luin että: Mitään rakennuksia tai muuta ei ole muutettu FS9-versiosta.

Onko FSX:n defu HK sitten väärässä paikassa? Ainakin AI-koneet osaavat kyllä tulla ihan oikein HK:lle.
Otto Nieminen
Offline Offline

Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06

Re: EFHK:sta "karvalakkimalli"?
« Reply #48 on: 09.06.08, 13:00 »

FSXn defu HK on väärässä paikassa (50 m liian lännessä) eikä se vaikuta AI-koneiden tulemiseen mitenkään. Kai ne portit liikkuvat, jos vain default-maiseman objekteja on siirretty, eikä muutettu?
Elias Lohilahti
Offline Offline

Posts: 3504
Date Registered: 05.11.07

Re: EFHK:sta "karvalakkimalli"?
« Reply #49 on: 09.06.08, 14:00 »

FSXn defu HK on väärässä paikassa (50 m liian lännessä) eikä se vaikuta AI-koneiden tulemiseen mitenkään. Kai ne portit liikkuvat, jos vain default-maiseman objekteja on siirretty, eikä muutettu?

Meinaan vaan, että kun tuota kenttää siirretään, niin koordinaatit muuttuu...
akos
Former member
Re: EFHK:sta "karvalakkimalli"?
« Reply #50 on: 09.06.08, 14:14 »

Meinaan vaan, että kun tuota kenttää siirretään, niin koordinaatit muuttuu...
Kyllä ne AI-koneet sinne siltikin osaa, jos sitä meinaat.

Oskari.
Otto Nieminen
Offline Offline

Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06

Re: EFHK:sta "karvalakkimalli"?
« Reply #51 on: 09.06.08, 14:37 »

Joo, laskeutuvat AFCADien mukaan, eivätkä joidenkin erillisten tiedostojen jotka määrittäisivät lentokenttien koordinaatit  Smiley
Elias Lohilahti
Offline Offline

Posts: 3504
Date Registered: 05.11.07

Re: EFHK:sta "karvalakkimalli"?
« Reply #52 on: 09.06.08, 14:58 »

Joo, laskeutuvat AFCADien mukaan, eivätkä joidenkin erillisten tiedostojen jotka määrittäisivät lentokenttien koordinaatit  Smiley

Kun AI-liikennettä kun asentaa käsín, TToolsillahan pitää Compiloida myös Airports-tiedosto, jossa on AI-plaanien sisältämät kentät ja niiden koordinaatit. Undecided Mutta missä on vai onko sellaista tiedostoa ollenkaan olemassa, jossa näkyisi kaikki FSX-kentät ja niiden koordinaatit. olen nimittäin törmännyt pariinkin kertaan AI-plaaneissa sellaiseen, että joku kenttä joka on Flightplanseissa, puuttuu Airportsista.
akos
Former member
Re: EFHK:sta "karvalakkimalli"?
« Reply #53 on: 09.06.08, 15:21 »

Kun AI-liikennettä kun asentaa käsín, TToolsillahan pitää Compiloida myös Airports-tiedosto, jossa on AI-plaanien sisältämät kentät ja niiden koordinaatit.
Niin pitää, mutta entäs sitten?

Quote
Mutta missä on vai onko sellaista tiedostoa ollenkaan olemassa, jossa näkyisi kaikki FSX-kentät ja niiden koordinaatit. olen nimittäin törmännyt pariinkin kertaan AI-plaaneissa sellaiseen, että joku kenttä joka on Flightplanseissa, puuttuu Airportsista.
TToolssilla sai luotua Airports.txt:n, jossa on kaikki simun kentät. Tähän hätään en osaa sanoa kuinka se kävi.
« Last Edit: 09.06.08, 16:25 by Oskari Syynimaa »
Elias Lohilahti
Offline Offline

Posts: 3504
Date Registered: 05.11.07

Re: EFHK:sta "karvalakkimalli"?
« Reply #54 on: 09.06.08, 15:29 »

Niin pitää, mutta entäs sitten?

Niin että mitä varten se sitten on jos ei AI-koneiden suunnistamista varten? Tosiaan ne ainakin rullaavat (Ja ilmeisesti myös sitten laskeutuvat) AFCAD:n avulla.
Otto Nieminen
Offline Offline

Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06

Re: EFHK:sta "karvalakkimalli"?
« Reply #55 on: 09.06.08, 17:53 »

TToolsin asennuksen yhteydessä tuli erillinen .exe "CollectAirports.exe", aja se niin se tekee Airports.txt-filun simun aircraft-kansioon (en tiedä mihin tekee sen FSXssä)

Asiasta kolmanteen, ei kenelläkään ole vastausta alkup. kysymykseeni?  Grin
AJH
Former member
Re: EFHK:sta "karvalakkimalli"?
« Reply #56 on: 09.06.08, 18:13 »

FSXn defu HK on väärässä paikassa (50 m liian lännessä) eikä se vaikuta AI-koneiden tulemiseen mitenkään. Kai ne portit liikkuvat, jos vain default-maiseman objekteja on siirretty, eikä muutettu?

Portit liikkuvat aivan kuten kaikki muutkin FSX:n portit, en nyt muista mikä se näppäinyhdistelmä oli (Oliko Ctrl+J?).
Edellyttäen tietenkin että lentokonemallinnus tukee tuota, olen huomannut ettei toimi kaikilla koneilla.
Elias Lohilahti
Offline Offline

Posts: 3504
Date Registered: 05.11.07

Re: EFHK:sta "karvalakkimalli"?
« Reply #57 on: 09.06.08, 18:14 »

Portit liikkuvat aivan kuten kaikki muutkin FSX:n portit, en nyt muista mikä se näppäinyhdistelmä oli (Oliko Ctrl+J?).
Edellyttäen tietenkin että lentokonemallinnus tukee tuota, olen huomannut ettei toimi kaikilla koneilla.

Ctrl+J kyllä. Taidanpa asentaa tuon EFHK:n.
Otto Nieminen
Offline Offline

Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06

Re: EFHK:sta "karvalakkimalli"?
« Reply #58 on: 12.06.08, 18:34 »

Kokeilin tuota FS2002-versiota maisemasta tiedostokirjastosta, ja se on ehkä hitusen verran kevyempi kuin FS2004 vastaava. Toimiiko tuon maiseman kanssa default-kentälle tarkoitetut AFCADit oikein, sillä ainakin tuolle FS2004-versiolle tarkoitettu AFCAD ei toimi, kiitotiet ovat siinä väärissä paikoissa ja parkkipaikat miten sattuu.
Pages: 1 2 [3] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1