Skulle vilja börja flyga online.

(1/3) > >>

Marcus666:
Hej!
Jag har tänkt på denna tanke att börja köra online men jag vet inte hur jag ska börja!

först har jag några frågor:

1. Är det mycket trafik online?

2. Behöver jag köpa något?

3. Vad är kraven för att vara pilot?

4. Vad är kraven för att vara ATC?

Skulle behöva lite info om jag vill ge mig in i denna värld (J*vligt nördigt sagt)

/Marcus

Nemesis:

1.
Svar: Det varierar från dag till dag. men på IVAO: s online dagar(måndag) så kan det vara ganska maffigt

2.
svar: Har du FS och ev, mic så nej

3.
svar:Vet inte VATSIM: s men dom borde vara samma, Lätt sagt: Kunna behärska ditt plan, ta hansyn och förstå vad ATC säger

4. Iprincip samma som pilot, fast kunna ge instruktoner.

Om du känner dig osäker så finns det utmärkt trännings personal på dom 2 största online nätvärken:
www.ivao.aero

www.vatsim.net

alxXx:

1.
Svar: Det varierar från dag till dag. men på IVAO: s online dagar(måndag) så kan det vara ganska maffigt

IVAO har inte någon global onlinedag på måndagar. På tisdagar har de flesta europeiska divisioner sina onlinedagar, så även Sverige på test under 2 månader.

mgerner:
Kom ihåg att alla är barn i början! Boka gärna en tid med en s.k. "Mentor", som är till för att hjälpa nybörjare. Att komma igång helt på egen hand är helt och hållet omöjligt, jag vet 

Om du bestämmer dig för att detta är något för dig - varmt välkommen till IVAO!

/Mikael

Nemesis:

Kom ihåg att alla är barn i början! Boka gärna en tid med en s.k. "Mentor", som är till för att hjälpa nybörjare. Att komma igång helt på egen hand är helt och hållet omöjligt, jag vet 

Om du bestämmer dig för att detta är något för dig - varmt välkommen till IVAO!

/Mikael

Det är inte omöjligt att börja på egenhand.
Doc om man bara har erfarenhet från FS så kommer man ställa till med massa problem

Navigation

Up one level

Next page