FSX Kraschar
(1/1)
mgerner:
Hej,
Har ett litet problem med FSX. Ibland låser det fast sig, den typiska lilla runda timglas-grejen på vista kommer upp och indikerar att datorn arbetar. Efter en stund stänger den ner sig. Har inte slutfört de senaste fyra flighterna på grund av detta. Jag kör Level D samtidigt. Vad är problemet? Har en fundering på om det kan vara brist på systemkapacitet som gör att den felar. Tror ni det hjälper med att sänka grafikkraven i FS?
/Mikael
cast65:
Level-D tar mycket kraft, och därför så har jag sänkt mina inställningar i FSX, testa det?
/Carl
mgerner:
Vad har du för inställningar Carl?
Gjorde lite detektivarbete, skrev i både Level D´s forum och IVAO´s. Är lat idag så jag orkar inte översätta det till svenska, men här kommer det till engelska:
decided to make a real police-work, and started up FSX with the highest graphics settings which is possible to have. I runned FSX in a window, So I easily could monitor the Task Manager Performance at the same time. I noticed, that on full graphics, the CPU were between 95%-100% almost all of the time. When I changed my graphics settings to minimal, the CPU usage was only around 55%. I also mointored the use of Graphics Memory, in a extern program.
The weird thing is, that the CPU is getting crazy everytime i raise the graphics. I normally run FSX with like medium-low settings. Maybe that´s to much?
Navigation