FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
25.09.17, 11:40

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Kysymyksiä FSX:stä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 51 Reply Print
Author Topic: Kysymyksiä FSX:stä  (Read 96386 times)
Lauri Sivuoja

Date Registered: 06.12.10

Re: Kysymyksiä FSX:stä
« Reply #240 on: 05.01.13, 16:59 »

Suoraan sanoen tää rasitus homma rupes pelottaa laugh. Noh. Jos asentelen tossa taustalla X-Planen ja luen hieman tästä ja sitten kokeilis. Smiley

Lauri

FSLabs Support Team
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #241 on: 05.01.13, 17:04 »

Suoraan sanoen tää rasitus homma rupes pelottaa laugh. Noh. Jos asentelen tossa taustalla X-Planen ja luen hieman tästä ja sitten kokeilis. Smiley

Lauri

Muista, että 2600K on kerroinlukitsematon prosessori, joka on tarkoitettu ylikellotettavaksi. Kunnon jäähdytyksellä sillä voi ajaa 5 GHz kelloilla helposti.

Mun vanha i7 860 2,8 GHz kulkee tällä hetkellä 3800MHz ja enimmillään olen ajanut sitä 3962MHz kelloilla... Roll Eyes

EDIT: Niin ja sitä HyperThreadingia et tosiaan tarvitse lainkaan, jos FSX on pääasiallinen tarkoitus (jos sulla siis HT on päällä). Vaikka task managerissa näkyykin 8 säiettä, se ei nopeuta FSX:ää tippaakaan. Ainoastaan lämmöntuotto kasvaa merkittävästi.

EDIT2: Mulla on tuolla i5-3570K ja Gigabyten Z77X D3H emo kaapissa. Tuulettimeksi tulee http://www.verkkokauppa.com/fi/product/7103/dgrfg/Phanteks-PH-TC14PE-prosessorijaahdytin-valkoinen, kunhan Multitronic joskus suvaitsee toimittaa kotelon. Ajattelin ite tuolla päästä johonkin 4,5GHz kelloihin. Parin vuoden päästä sitten täytyy heatspreader poistaa mekaanisesti prossun päältä ja vaihtaa tahna sinne sisälle. Ei viitsi vaan heti tehdä sitä, kun takuu päättyy aika pitkälti samalla hetkellä, kun prossun aukasee laugh Sitten varmaan menee lähemmäs 5GHz Wink
« Last Edit: 05.01.13, 17:08 by Joona Väisänen »
Lauri Sivuoja

« Reply #242 on: 05.01.13, 22:27 »

Onnistuin kellottamaan nyt 4 GHz. Lämmöt pysy 3h sisällä aika hyvin 65. Käyn kuitenkin ostamassa sen vesijäähdyttimen. Mulla nyt CPU-Z ohjelma näyttää etttä on jatkuvasti 3990.XX MHz. Muistaakseni oli joku vaihtoehto, että saa tietokoneen itse pienentämään tätä arvoa, jos rasitus ei ole niin kova. Kannattaako se laittaa päälle?

Lauri

E: En tosin juurikaan huomannut FPS eroja Undecided.
« Last Edit: 05.01.13, 22:31 by Lauri Sivuoja »

FSLabs Support Team
Joona Väisänen

« Reply #243 on: 05.01.13, 23:43 »

Onnistuin kellottamaan nyt 4 GHz. Lämmöt pysy 3h sisällä aika hyvin 65. Käyn kuitenkin ostamassa sen vesijäähdyttimen. Mulla nyt CPU-Z ohjelma näyttää etttä on jatkuvasti 3990.XX MHz. Muistaakseni oli joku vaihtoehto, että saa tietokoneen itse pienentämään tätä arvoa, jos rasitus ei ole niin kova. Kannattaako se laittaa päälle?

Lauri

E: En tosin juurikaan huomannut FPS eroja Undecided.

Jos noin viileänä käy niin reilusti vain lisää kelloja, vaikka 4,2 GHz seuraavaksi. Voit huoletta antaa lämpöjen nousta vaikka sinne 80-90 asteeseen. Toki mitä viileämpi, niin sen parempi. Mutta muista, että prossu kuitenkin throttlaa alaspäin, mikäli lämmöt nousee liikaa ja rasitustesteillähän sitä vakautta haetaan ja sopivia lämpöjä. Tärkeintä on, että kotelon läpivirtaus on kunnossa, jotta ilma pääsee vaihtumaan.

Muistaakseni noi asetukset, jotka tiputtaa kelloja idlessä oli C1E, C4 yms nimellä biosissa. Kannattaa emolevyn manuaalista tarkistaa. Taitaa aika makuasia olla, haluatko pitää niitä päällä. Periaatteessa vaikutus on lähinnä virrankulutukseen/lämpöihin. Prosessorin käyttöikää ne eivät juurikaan pidennä. Liian kuumana ajaminen lähinnä lyhentää sitä.
Lauri Sivuoja

« Reply #244 on: 05.01.13, 23:54 »

Joo. Enemmänkin mietin tosta C1E:stä, että sinä ei olen suoritus eroa?

FSLabs Support Team
Lauri Sivuoja

« Reply #245 on: 10.01.13, 08:47 »

Mulla venetubo ei nyt suostu lukemaan fsx.cfg:tä. Herjaa että:

Your request could NOT be processed.
Reason: There was a problem reading your configuration file.
There was a problem reading your configuration file.

Kukaan muu onnistuu?

FSLabs Support Team
Lauri Sivuoja

« Reply #246 on: 10.01.13, 18:47 »

Mulla venetubo ei nyt suostu lukemaan fsx.cfg:tä. Herjaa että:

Your request could NOT be processed.
Reason: There was a problem reading your configuration file.

Kukaan muu onnistuu?

Vika löyty. Jokin on tuhonnut hieman fsx.cfg:tä. Tai siitä puuttuu osia. Kummallista. En ole piratoinut mitään kyllä mitään, joten ei varmaan voi olla piratoinnin esto juttu pmdg:ltä?

Ei muuta kun uninstall koko roska  Angry

FSLabs Support Team
Joona Väisänen

« Reply #247 on: 10.01.13, 19:27 »

Vika löyty. Jokin on tuhonnut hieman fsx.cfg:tä. Tai siitä puuttuu osia. Kummallista. En ole piratoinut mitään kyllä mitään, joten ei varmaan voi olla piratoinnin esto juttu pmdg:ltä?

Ei muuta kun uninstall koko roska  Angry

Poistat fsx.cfg:n ja annat FSX:n luoda sen uudestaan. Ei tarvitse uninstalloida sen takia.
Lauri Sivuoja

« Reply #248 on: 10.01.13, 19:54 »

Ahh. Nyt sit sanot  Grin. Noh. Saanpahan oppia kantapään kautta. Tekee kyllä kipeätä laugh.

FSLabs Support Team
Joona Väisänen

« Reply #249 on: 10.01.13, 21:06 »

Ahh. Nyt sit sanot  Grin. Noh. Saanpahan oppia kantapään kautta. Tekee kyllä kipeätä laugh.

Jos ei conffitiedostoja löydy, FSX luo ne automaattisesti käynnistäessä. Jatkossa tiedät Grin
Lauri Sivuoja

« Reply #250 on: 10.01.13, 21:08 »

Jos ei conffitiedostoja löydy, FSX luo ne automaattisesti käynnistäessä. Jatkossa tiedät Grin

Kyllä sen verra tekee kipeätä että ei pelkoa! Kyllä tulen tietämään Grin. Kiitos kuitenkin tästä infosta Smiley.

FSLabs Support Team
Joona Väisänen

« Reply #251 on: 10.01.13, 21:32 »

Kyllä sen verra tekee kipeätä että ei pelkoa! Kyllä tulen tietämään Grin. Kiitos kuitenkin tästä infosta Smiley.

Ei se ole niin vaikeata loppupeleissä. Tee itsellesi lista kaikista tärkeistä lisäosista, joita pitää asentaa kuten SP1, SP2, REX, ASE, Fsuipc jne ja laita nämä tärkeysjärjestykseen ja asenna listan mukaan. Siirrä addon scenery kansio tai missä sulla on maastot muualle tai ainakin kaikki sceneryt, jotka eivät tarvitse kuin oman kansionsa. Näin ne on helppo asentaa  uusiksi FSX:ään.

Sitten koneet yms sitä mukaa kun niille tulee käyttöä.
Juhani Pelli

Date Registered: 10.02.09

« Reply #252 on: 11.01.13, 16:51 »

Luulen, että Joonas tarkoittaa SSD-kovalevyä. Esimerkiksi Verkkokaupasta saa ostettua.

Olen päivittämässä konetta ja suunnitelmissa hankkia mm. SSD- kovalevy...tumpelona kyselen viisaammilta neuvoa. Onko myös käyttöjärjestelmä asenettava tälle SSD-kovolle Simun lisäksi, jotta siitä saataisiin suurin hyöty suunniteltaessa simun toiminnan nopeutumista..??
yst. jussi
Mikael Leinonen

Date Registered: 19.06.07

« Reply #253 on: 11.01.13, 17:38 »

Olen päivittämässä konetta ja suunnitelmissa hankkia mm. SSD- kovalevy...tumpelona kyselen viisaammilta neuvoa. Onko myös käyttöjärjestelmä asenettava tälle SSD-kovolle Simun lisäksi, jotta siitä saataisiin suurin hyöty suunniteltaessa simun toiminnan nopeutumista..??
yst. jussi

No luulisin että paras ratkaisu varmaankin olisi asentaa käyttis ja simu kumpikin omille SSD-levyilleen  Wink

Itselläni käyttis on pelkästään SSD:llä ja simu tavallisella HDD:llä. En tiedä sitten nopeutuuko simu tuolla tavalla mutta käyttis ainakin toimii nopeasti. Täytyy varmaan hommata simulle ihan oma SSD  Grin
« Last Edit: 11.01.13, 17:46 by Mikael Leinonen »
Lauri Sivuoja

« Reply #254 on: 12.01.13, 05:16 »

Ei se ole niin vaikeata loppupeleissä. Tee itsellesi lista kaikista tärkeistä lisäosista, joita pitää asentaa kuten SP1, SP2, REX, ASE, Fsuipc jne ja laita nämä tärkeysjärjestykseen ja asenna listan mukaan. Siirrä addon scenery kansio tai missä sulla on maastot muualle tai ainakin kaikki sceneryt, jotka eivät tarvitse kuin oman kansionsa. Näin ne on helppo asentaa  uusiksi FSX:ään.

Sitten koneet yms sitä mukaa kun niille tulee käyttöä.

Kaikki tehty ja pari lentoa takana. Nyt sitten huomasin että oli uudestaan tehnyt saman Angry. Eli nyt poistan .cfg:n. Tuleeko sitten takasin ne tweakit, jotka sinne olen laittanut(Venetubo jne.)?

FSLabs Support Team
Lauri Sivuoja

« Reply #255 on: 12.01.13, 05:32 »

Voisko syynä olla FSPS booster? Multa poistu cfg:stä mm. se [JOBSCHELUDER].

E: Venetubo ei enää tunnista tätä fsx.cfg:ksi

FSLabs Support Team
Joni Rantala

Date Registered: 04.05.04

« Reply #256 on: 12.01.13, 06:48 »

Kaikki tehty ja pari lentoa takana. Nyt sitten huomasin että oli uudestaan tehnyt saman Angry. Eli nyt poistan .cfg:n. Tuleeko sitten takasin ne tweakit, jotka sinne olen laittanut(Venetubo jne.)?
Ei tule.

Osku Leskinen

Date Registered: 08.06.07

« Reply #257 on: 12.01.13, 07:33 »

Nyt jos/kun teet uuden cfg:een ja tweakit siihen, niin otappa siitä kopio talteen. Ei tarvii joka kerta tehdä koko hommaa uusiks vaan voit liittää seuraavalla kerralla valmiin tiedoston ja jatkaa lentämistä Smiley

Lauri Sivuoja

« Reply #258 on: 12.01.13, 07:52 »

Itse asiassa tajusin tämän itsekkin Grin. Kun heitin koko roskan venetuboon, niin tein kopion siitä .cfg:stä. Sen jälkeen en muistaakseni ole tehnyt asentanut  mitään. Vain asettanut yhden tweakin.

Tuo fsx ei nähtävästi tehnyt kovin "täyteläistä" .cfg:tä, vaan 4kt koko ja paljon vähemmän tietoa. Pitää nyt hieman myös tutkia, mikä tätä aiheuttaa.

FSLabs Support Team
Joona Väisänen

« Reply #259 on: 12.01.13, 21:33 »

Kyllä kellottaminen kannattaa... Roll Eyes

Nopeasti kokeilin.
http://s2.postimage.org/6k251bypj/3570k.jpg
Pages: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 51 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1