FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
22.10.18, 12:28

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Kysymyksiä FSX:stä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 51 Reply Print
Author Topic: Kysymyksiä FSX:stä  (Read 106714 times)
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Online Online

Posts: 9410
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: Kysymyksiä FSX:stä
« Reply #300 on: 13.02.13, 12:14 »

Näyttäis olevan aika hieno. Huomasin, että samoilta tekijöiltä löytyy myös Nepalin Kathmandu. Eikös sielläkin ollut jollain tapaa haastava lähestyminen?

Noiden hinta ei ole kovin paha myöskään.


'Don't panic'
Jesperi Lauhio
Offline Offline

Posts: 3068
Date Registered: 12.01.09

WWW
Re: Kysymyksiä FSX:stä
« Reply #301 on: 13.02.13, 12:52 »

Nojuu, kyllä Kathmandusta löytyy vuoria ympäriltä vaikka muille jakaa. Mutta toi Paro on ihan omaa luokkaansa, unohtakaa kaikki Innsbruckit ja Sionit Wink

Happy landings!

Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Jarkko Kautto
Offline Offline

Posts: 568
Date Registered: 26.12.12

Re: Kysymyksiä FSX:stä
« Reply #302 on: 13.02.13, 15:15 »

Mulla on nyt semmonen ongelma,että aina kun AI kone on tulossa Kittilään,se syöksyy maahan n.4 kilometriä ennen kenttää. Pystyykö tätä ärsyttävää bugia korjaamaan? Mulla on World Of AI:n liikenne.

Intel Core i5-3350P | NVIDIA GTX1050 TI 4 GB | 16 GB DDR3 1333 MHz | Kingston HyperX 3K 240 GB SSD | Seagate FireCuda 2TB ST2000DX002| Win 10
 
Pekka Holopainen
Offline Offline

Posts: 5367
Date Registered: 14.12.05

Re: Kysymyksiä FSX:stä
« Reply #303 on: 13.02.13, 16:22 »

Jäi mainitsematta, että ORBX on väsäämässä FTX Global-pakettia, joka kattaisi koko Telluksen ja hinta tulee olemaan siinä 150€ hujakoilla. Asiasta löytyy tarinaa forumin puolelta kuvineen. Huikean näköistä jälkeä...

Korvaako tuo nämä UTX:t GEX:it ja sun muut? Niin, en ole käynyt pahemmin ORBX:n sivuilla, kun en halua antaa pikkusormea pirulle.  laugh

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Rolf Niemi
Offline Offline

Posts: 1927
Date Registered: 14.02.05

Re: Kysymyksiä FSX:stä
« Reply #304 on: 13.02.13, 16:25 »

Se on UT X yhteensopiva, mutta GEX ei taida kuulua mukaan joukkoon...

Tässä muuten yksi linkki FSX:lle jos vaikkapa Tatua ennen ORBXiin siirtymistä kiinnostaa  Grin

http://198.143.185.238//fsx_terrainmesh.htm

Pekka Holopainen
Offline Offline

Posts: 5367
Date Registered: 14.12.05

Re: Kysymyksiä FSX:stä
« Reply #305 on: 13.02.13, 16:28 »

Näyttäis olevan aika hieno. Huomasin, että samoilta tekijöiltä löytyy myös Nepalin Kathmandu. Eikös sielläkin ollut jollain tapaa haastava lähestyminen?
...

Jos Tatu etsit haastavia kenttiä, niin tuossa on kerran kokoamaani listaa aluksi:

ICAO   Kenttä
BGBW   Narsarsuak, Greenland
BIIS   Isafjurdur, Island
EGBR   Barra International, Scotland
EGLC   London City, GB
EKVG   Färö, Denmark
ENHV   Honningsvåg, Norway
ENSB   Svalbard, Norway
FXME   Matakane, Lesotho
KCLR   Cliff Hatfield, California USA
KDCA   Ronald Reagan, Washington USA
KLGA   La Guardia, NY, USA
LFLJ   Courschevel, France
LIPB   Boizano, Italia
LLMZ   Mezada, Israel
LOWI   Insbruck, Austria
LOWZ   Zel am Zee, Austria
LPMA   Maderia, Portugal
LSZA   Lugano, Swizerland
MHTG   Toncontin Teguicigalpa, Honduras
NZMF   Milford Sound, NZ
NZQN   Queenstown, NZ
OPGT   Gilgit, Pakistan
PADK   Adak, Alaska, USA
PADU   Unalaska, Alaska, USA
RCLY   Lan Yu, Taiwan
RPVE   Caticlan, Godovedo P Ramos, Philippines
SBRJ   Santos Duomont, Rio de Janeiro, Brasil
SBSP   Gongonhans, Sao Paulo, Brasil
SEQU   Mariscal Sucre, Equador
SESM   Shell-Mera, Equador
SLCN   Charana, Bolivia
SLSU   Sucre, Bolivia
SPNP   Ventilla, Peru
SPRF   San Rafael, Peru
SPVI   Vicco, Peru
SPZO   Cuzco, Peru
SVMD   A Carnevali, Venezuela
TDCF   Canefield, Dominica
TFFJ   St Bart Gustav III, Saint Bartholomey
TNCM   Princess Juliana, St Martin
TNCS   Juancho E. Yrausquin, Saba Alankomaiden Antillit
TVSM   Mustique, St Vincent & Grenadines
UIKB   Bodaybo, Russia
VHHX   Kaitak, Hong Kong
VI66   Fuckhe, India
VISM   Shimla, India
WMBT   Pulau Tioman, Malaysia
WMBT   Tioman Island, Malaysia
VNLK    Lukla, Nepal
VNSB   Syanboche, Nepal
VQPR   Paro, Bhutan
ZUNZ   Lin Zhi, China

Oletuskentät FSX:ssä ovat noille kyllä melko kehnot kuiten aina (ja esimekiksi Lukla ihan väärässä paikassakin).

Pekka

Edit: Niin tuo Lukla poikikin jatkokysymyksen. Minulla on sinne VNLK:hon asennettuna eräs freeware-maisema, joka toimii kohtuullisesti kunhan hakee sille sopivan meshin. Simun valikossa näkyy kuitenkin kaksi Luklaa! se entinen alkuperäinen (jossa tosin ei ole enää mitään kiitotietä tai rakennuksia) ja tämä addon-maisema. Johtuneeko tuo siitä, että kentät tosiaan sijaitsevat eri kohdissa, vai mikähän takia simu ei osaa hävittää oletusmaisemaa valikosta pois kuten tavallisesti?

« Last Edit: 13.02.13, 16:47 by Pekka Holopainen »

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Rolf Niemi
Offline Offline

Posts: 1927
Date Registered: 14.02.05

Re: Kysymyksiä FSX:stä
« Reply #306 on: 13.02.13, 16:33 »

Pekalle lainaus ORBX-forumilta (välttyäkseen kiusauksilta postaan tämän tänne):

"What does FTX Global include?

    Complete replacement of FSX ground textures
    Custom autogen houses and objects
    3D lights with FTX Day/Night Mode support
    Selection of custom trees
    Replaces default FSX so you can run with FTX Central set to EU, NA  etc
    Can be uninstalled so you can revert to default FSX
    Some custom landclass in sample areas initially (can be disabled if desired)
    Perpetual free updates (textures, landclass tweaks, POI objects, upgraded default airports)
    Dedicated staff working on upgrades full-time
    Dual installer for FSX and P3D


What does FTX Global NOT include?

    Geographical and vector data (roads, rivers, coastlines, elevation mesh)
    Full hand-crafted landclass and polygon landclass
    Unique ground textures native to the area you're flying in
    Upgraded airports everywhere
    Traffic on all major roads (only default FSX traffic)
    Extensive custom modelled POIs like power stations, windfarms, stadiums, photoreal areas etc


What does it look like?

Spectacular! I am testing a pre-alpha build at the moment and I can promise you most of the places I randomly pick to visit around the world look beautiful covered in Orbx textures. I did a dusk flight over the south of France last week and to see all the 3D lights twinkling over villages and towns was magical. I have included a selection of screenshots below.

However, beware of the limitations of FTX Global. It is first and foremost a texture replacement and it uses the current 'pool' of textures Orbx has created since 2008. This means that in many places the cityscapes and rural crops and fields won't look right at all. The initial release will have a whole bunch of warts because of the restrictions of the FSX landclass texture system. (This is the very reason we make full-featured FTX regions). We will have a team to deal with obvious landclass back spots first and then slowly begin to add POIs, airports and new content. Think of FTX Global as an upfront investment in an evolving ecosystem which improves over time. We will also invest in code that allows you to auto-update FTX Global or as a mimum alert you to new content and patches.


How does it perform?

The performance is fantastic - I am running FSX inside a virtual machine using Parallels Desktop 8.0 on my humble Macbook Air 2.0Ghz and it runs quite smoothly (the Windows 7 VM was allocated 4GB of RAM, 512MB of VRAM, 1x CPU). On a decent PC configured for FSX properly it should scream. I'm in the process of setting a proper quad-core i7 testing PC at 3.2Ghz with a GTX650m GPU and I'll update you on the performance side of things again. The Switzerland and Ireland screenshots were taken from this VM running on my Mac.


What will it cost?

The price of this product is AU$195 and will include free perpetual upgrades including a constant flow of upgraded airports at key locations around the world, for example Helsinki in Finland or Manila in the Phillipines. We are building a dedicated team of people who will do nothing but work on continual improvements, POIs and airports and key areas of custom landclass around the world. Additionally, as Orbx releases the much more detailed and sophisticated regions around the world, we will dip into the expanding texture pool to finesse the global product, all at no charge.


Will it affect the "regular" Orbx regions being worked on?

Not at all. There will be zero impact on regular regions since we're hiring new staff to make this product and we're using existing texture assets. If anything in 2013 we will release more regular FTX regions than any year of our short history; South Alaska, Wales, Scotland and Northern Ireland, and Northern California as well. Our average release rate has been 1.75 regions per year; in 2013 it will be 5+

We also hope to move into Europe next year, with Holland confirmed and then perhaps Norway, Belgium, Germany etc.  FTX Global simply does not have the depth and scale of detail of our regular FTX regions, there's no comparison and those upcoming regions are made with unique textures licensed from aerial imagery over those particular countries.


What is FTX Global Compatible with?

Ultimate Terrain X (UTX)
SceneryTech LC or any other LC addon
Any FSX scenery addon - but be aware Orbx textures are richer and darker than FSX default so many airports may not blend in at the edges of their photoreal coverage area
REX/AS2012/Other weather texture/WX engine addons
FSGenesis and other elevation mesh addons
FSWC
Enbseries
Shade


What is it not compatible with?

GEX - it does the same thing (replaces FSX default textures) so you decide if you want GEX or FTX Global
FScene4X - as above
Orbx payware airports - those are designed and matched to our dedicated full FTX regions for AU/NA/NZ/EU because of mesh elevation and other landscape mods"

Pekka Holopainen
Offline Offline

Posts: 5367
Date Registered: 14.12.05

Re: Kysymyksiä FSX:stä
« Reply #307 on: 13.02.13, 16:52 »

Rolf, yrität houkutella minua syntiin!

Wink

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Online Online

Posts: 9410
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: Kysymyksiä FSX:stä
« Reply #308 on: 13.02.13, 16:57 »

Rolf, yrität houkutella minua syntiin!

 Wink

Joo siihen on nyt joku piru menny....  Grin

Kiitos Pekka listasta. Kyselin asioita lähinnä siksi, josko löytyisi hyvin tehtyjä kenttiä. Ja löytyyhän noita. En todellakaan jaksa alkaa värkkäämään tuollaisten asioiden kanssa kuten kirjoitit esim. Luklasta. Mitä siihen ongelmaan tulee, niin kenttä listassa ja visuaalinen maisema ovat kaksi eri asiaa.  Wink Se kenttä voi olla listassa, mutta puuttua maisemasta.

Jarkko voisi alkuun tarkistaa onnistuuko joku muu AI lentokone laskeutumaan Kittilään. Jos kyllä, niin ongelma lienee sen tietyn koneen lento-ominaisuuksissa.
 

'Don't panic'
Rolf Niemi
Offline Offline

Posts: 1927
Date Registered: 14.02.05

Re: Kysymyksiä FSX:stä
« Reply #309 on: 14.02.13, 10:21 »

Rolf, yrität houkutella minua syntiin!

 Wink

Naaaah  Smiley - minä vain yritän kertoa kokemuksen syvällä rintaäänellä, että rahojaan voi haaskata monenlaiseen roskaan mm. FSX-rintamalla. On kaikenlaisia yhteensopivuusongelmia, vaillinaisesti toteutettuja kenttiä ja päivitykset tulee jos on tullakseen. Kuten olen eräässä toisessa yhteydessä todennut, niin tekijät yrittävät kätkeytyä nykyisin jatkuvasti FSX-bugien (joita kieltämättä on) taakse, mutta kun asia on nyt kuitenkin niin, että ammattimiehet osaavat nuo bugit käsitellä. Otetaan esimerkiksi ORBXin PAKT (Ketchikan Int. Airport) - se on ongelmista huolimatta saatu toteuttua aitoa vastaavaksi alamäkeä vievine rullausteineen ynnä muine erikoisuuksineen, vaikka siihen onkin jäänyt pieni ongelma eli et voi Spot-näkymässä kääntää kamerakulmaa aivan kentän pintatasolle, sillä silloin näkyy ns. elevation-ongelma eli kaikki roina leijuu ilmassa.

Edelleen - FTX-tiimi korjaa virheet melko nopeasti ja vastaa foorumilla yleensä melko nopeasti asiallisesti esitettyihin kysymyksiin. Nyt tosin lienee hieman kiire noiden täksi vuodeksi suunniteltujen julkaisujen kanssa. Eräs, jota olen jo odotellut pidemmän aikaa on South Alaska.

En minä halua pitää mitään mainospuheita ORBXin puolesta, koska heidän scenerynsä puhuvat puolestaan ja tunnetaan muutenkin simumaailmassa ympäri maailman laatutuotteina. Joka haluaa nauttia muustakin kuin mittarien tuijottelusta ohjaamonäkymässä, niin nämä ovat lisäosia, jotka kannttaa hankkia ja voi olla varma, että saa toimivat maisemat ja rahoilleen vastinetta.

Esimerkiksi nämä North American Region ovat yhteensopivat UTX:n kanssa. Muutaman kentän joutuu klikkaamaan pois käytöstä UTX:n Setup Toolsista , jos lisäksi käyttää FTX:n omia kenttiä. Syy siihen, miksi oleilen simun virtuaalimaailmassa USA:n, Brittiläisen Kolumbian ja Alaskan nurkilla lienee siis selvinnyt edellä olevasta. Lisäksi Return To Misty Moorings-yhteisö on tehnyt melkoisen määrän freeware-kenttiä puskalentoja silmällä pitäen, mutta ne vaativat alleen PFJ NA:n ja Tongass Fjord X:n. On rahtilaivaliikennettä, kalastajia, partioveneitä, jäteproomuja ja turistiliikennettä isoilla että pienillä aluksilla tuomassa elämää ympäristöön. Kumma kyllä - nuo eivät juuri frameihin vaikuta. Paikkojen koluamiseen on mennyt aikaa ja silti varmasti on vasta vain yksi kolmannes koluttu edes kertaalleen läpi eli löydettävää riittää haasteineen.

Australia/Uusi-Seelanti minullaon jäänyt vähemmälle, vaikka nuo olenkin asentanut, mutta jos kyllästyn jatkuvaan vuoristojen kanssa taisteluun ja kirotun huonoon säähän, niin yhdellä klikkauksella voin siirtyä toisiin maisemiin, jonne taas Oz-yhteisö on tehnyt vastaavan tempun kuin RTMM tarjoten lukuisia freeware kenttiä ja niin, FTX:llä on jaossa myös noita freeware-kenttiä jonkin verran USA:han että Austraaliaan.

Niin se on poijjaat - yritän synnin sijaan ohjata teitä oikeaan suuntaan ilman mutuiluja ja täten säästää teitä törsäämästä roskaan, joka kuvissa näyttä upealta, mutta totuus on aivan toinen  Grin

PS. Demon kokeilu ei maksa vielä mitään, mutta piileehän siinä tietysti konkurssiriskinsä jatkoa ajatellen. Minä lähdin liikkeelle Australia Blue-demosta...

Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Online Online

Posts: 9410
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: Kysymyksiä FSX:stä
« Reply #310 on: 15.02.13, 08:21 »

Joko ORBX tyypit ovat kehittäneet Australian niin pitkälle, ettei tarvi enää säätää ohjelmien kanssa, jotka vaihtavat tekstuurit koko maailmaan?

'Don't panic'
Kim Eriksson
Offline Offline

Posts: 3113
Date Registered: 05.12.06

Re: Kysymyksiä FSX:stä
« Reply #311 on: 15.02.13, 16:23 »

En ole täysin varma ymmärsinkö oikein, mutta FTX vaatii yhä ohjelman jolla vaihtaa niiden alueiden välillä (FTX australia/FTX NA/FTX EU (kait, en ole ostanut FTX UK) ). Ovat kyllä ihan tässä vähän aikaa sitten maininneet että tarkoitus olisi uudistaa koko järjestelmä niin, että tälle sähläykselle ei olisi tarvetta ja olisi mahdollista lentää eri FTX regionien välillä niin että tekstuurit näkyy oikein (regionit kai pitää vielä vaihtaa että talojen tekstuurit ja puut kai olisivat alueelle ominaisia, mutta maatekstuurit pitäisi saada näkyviin kaikkialle samaan aikaan jotta voi lentää longhaulia regionien välillä esim Sydney - Seattle.)

Asrock Z87 Pro4|Intel i5 4670k @4.4GHz|Palit GTX780|Crucial Ballistix 16GB 1600MHz CL9|
Alex Lund
Online Online

Posts: 1353
Date Registered: 13.08.12

Re: Kysymyksiä FSX:stä
« Reply #312 on: 16.02.13, 18:24 »

Mul ois yksi kysymys. Että pystyykö FSX:ää pelaamaan multiplayerissa, jos tekee serverin Local Aerea Networkiin?

Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Online Online

Posts: 9410
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: Kysymyksiä FSX:stä
« Reply #313 on: 20.02.13, 05:08 »

Zell am See Wink

Kun kerran aloit pilkkua nysväämään, niin olisit samalla korjannut muutkin kirotusvirheet.  Tongue

Minä sitten hankin ORBX maisemia, Australiasta. Ei ole ollut aikaa tutkia paikkoja kovin paljon, mutta ovat kyllä laadukkaita maisemia.

Kokeilin myös "Bojote twiikkejä", ja ilmeisesti vsync/fps limiter twiikki toimii myös. FSX:n nykiminen on jäänyt lähes kokonaan pois. FPS lukua en katsele, olen kuivilla Grin mutta sulavuuden näkee kyllä silmällä.

'Don't panic'
Rolf Niemi
Offline Offline

Posts: 1927
Date Registered: 14.02.05

Re: Kysymyksiä FSX:stä
« Reply #314 on: 20.02.13, 09:41 »

Minä sitten hankin ORBX maisemia, Australiasta. Ei ole ollut aikaa tutkia paikkoja kovin paljon, mutta ovat kyllä laadukkaita maisemia.


Pikkusormi on sitten annettu pirulle...

Kannattanee käväistä ORBX:n foorumilla hakemassa infoa, jotta saat kaiken irti noista maisemista. Download versiot suositellaan ladattavaksi virusohjelmat suljettuina kuin myös itse asennus ja sekin pitäisi suorittaa valvojan oikeuksin ainakin Win 7:ssa. Oz:n sivuilta pitäisi ladata Holger Mesh, Oz AUS ja Ants Aussie Airports sekä Oz Library (kaikki päivitykset mukaan) ORBX Librarya mitenkään unohtamatta. Nämä nyt tuli ainakin ihan ensimmäisenä mieleen. Tietäen kokemuksesi oletan kuitenkin, että nuo jo tiesitkin, mutta eihän vara venettä kaada ja sen puolesta tämä saattoi olla turha postaus minun puoleltani.

Nautinnollisia virtuaalisia maisemaretkiä...

Heikki Tyni
Offline Offline

Posts: 84
Date Registered: 17.03.12

Re: Kysymyksiä FSX:stä
« Reply #315 on: 27.02.13, 22:13 »

Pienehkö grafiikka "ongelma" FSX ja Flight1 ATR.
Onkohan tuolle ilmiölle mitään tehtävissä että tausta syö propellia? Sama ilmiö jos esim. pilvissä lenttää niin pilvi tulee propellin "eteen".
Ei nyt mikään suuri ongelma ole mutta jos kuvia ottaa niin vähän erikoisen näköistä on....

Jesperi Lauhio
Offline Offline

Posts: 3068
Date Registered: 12.01.09

WWW
Re: Kysymyksiä FSX:stä
« Reply #316 on: 28.02.13, 07:17 »

Johtunee siitä, että tuo ATR on tehty FS9:lle alunperin, ja vaan muunnettu X:lle. Eipä tuolle mitään ole tehtävissä...

Happy landings!

Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Rolf Niemi
Offline Offline

Posts: 1927
Date Registered: 14.02.05

Re: Kysymyksiä FSX:stä
« Reply #317 on: 28.02.13, 08:34 »

En viitsinyt tonkia enempää, mutta vihjeeksi:

http://atr.flight1.net/forums/propellers-textures_topic5222.html

Jos kyseessä on laajempi ongelma, niin olettaisin Googlen auttavan löytämään ratkaisun, jonka joku on varnasti tuolloin tehnyt.

Pekka Holopainen
Offline Offline

Posts: 5367
Date Registered: 14.12.05

Re: Kysymyksiä FSX:stä
« Reply #318 on: 28.02.13, 09:26 »

Minulla on myös tuo Flight1:in ATR FSX:ssä. Etsin samaan ongelmaan vastausta vuosi sitten (myös Flight1:n sivuilta) ja törmäsin samoihin tylyihin kommentteihin. Ongelma on modellissa sisään rakennettuna. Koneen mallin oikeudet taas ovat vain ja ainoastaan Flight1:lla. Jos he eivät siihen tee muutosta, niin ei sitten kukaan muukaan. Ilmeisesti siellä ei myöskään ole aikomustakaan tehdä sille mitään. Siihen viittaa "myyntipolitiikkakin". Jos ostaa FSX-mallin, saa FS2004-mallin samaan hintaan ja päinvastoin.

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Heikki Tyni
Offline Offline

Posts: 84
Date Registered: 17.03.12

Re: Kysymyksiä FSX:stä
« Reply #319 on: 28.02.13, 12:47 »

Ok, hyvä tietää niin ei tarvi asiaa enää ihmetellä :-)
Pages: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 51 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1