Kysymyksiä FSX:stä

<< < (129/202) > >>

Pade:

Okei, Win 7 varmaan käytössä?

Itselläni tosiaan tuollaista sattui useamallakin tietokoneella melkein joka toisella lennolla, kone vaan jäätyi täysin ilman mitään varoitusta milloin missäkin vaiheessa lentoa. Joskus harvoin jäätyi myös muitakin pelejä käytettäessä mutta eniten FSX kanssa.

Avsimin foorumeilla joku lopulta löysi tälläisen linkin ongelmaan liittyen, toki voi olla että sinulla tuon jäätymisen aiheuttaa jokin muu mutta aina kannattaa yrittää:

http://www.msfn.org/board/topic/114389-heres-how-to-fix-wmi-event-id-10-instancemodificationeven/

Eli muistaakseni tein suunnilleen näin:

1. Boottasin Windowsin safe modessa

2. Otin CMD:n avulla haltuun oikeudet kansioon C:\Windows\System32\wbem\Repository, Googlella löytyy kyllä ohjeita miten otetaan kansion oikeudet haltuun cmd käyttämällä.

3. Sitten taisin joutua task manageria käyttämällä sammuttamaan jonkin servicen, olisikohan ollut WMI että sain repository kansion poistettua.

4. Poistin tuolta Wbem kansiosta tuon Repository kansion.

5. Sitten loin tyhjän tiedoston ilman mitään päätettä ja laitoin sen nimeksi Repository . Sitten laitoin sen tuonne wbem kansioon, jos tämän jättää tekemättä Windows luo uuden Repository kansion tuonne käynnistyksen yhteydessä, nähtävästi tyhjä päätteetön tiedosto kuitenkin estää sitä luomasta samannimistä kansiota sinne.

6. Käynnistin koneen uudelleen, repository kansio ei palautunut eikä jäätymisiä ole enää tapahtunut FSX:n kanssa.

En kyllä tiedä mikä oikeastaan oli varsinainen syy noille jäätymisille mutta tämä kuitenkin siihen auttoi, mitään merkittäviä haittavaikutuksia en ole tällä Repository kansion poistamisella havainnut olevan ( vain joku Windowsin mukana tuleva huono elokuvatyökalu tai vastaava ei enää toiminut) mutta en toki voi taata etteikö se saattaisi sinulla aiheuttaa jotain haittavaikutuksia.

Mulla nyt tyssäsi tää siihen että sain haltuun oikeudet tuohon kansioon, mutta nuo tiedostot ovat käynnissä. Tiedätkö mitkä ohjelmat/prosessit pitää sulkea jotta tuon kansion voi poistaa?

pvjin:
Muistaakseni jouduin sulkemaan WMI palvelun tai jotain vastaavaa saadakseni tuon kansion poistettua, tosin muistaakseni myös joidenkin svchost.exe prosessien sulkemisella taisi olla sama vaikutus.

Koita etsiä tuo WMI palvelu jostain sieltä ja katso onnistuuko sen sulkemisen jälkeen, jos ei niin koita sammuttaa noita svchost prosesseja yksi kerrallaan ja katso onnistuuko poistaminen...

Olen tällä hetkellä vielä Kreikassa joten en voi toisella koneellani testata tuota juuri nyt, huomenna Lufthansalla sitten Munchenin kautta paluulennot Helsinkiin... Voin tuossa tulevalla viikolla joku päivä koittaa katsoa löydänkö sen prosessin tai palvelun jonka suljin jos et sitä ennen onnistu tuossa.

Itselläni tosiaan jäätyi myös offlinessa, onlinea en tainnut koittaakaan ennen kuin tuon sain korjattua.

Joona:

Mulla nyt tyssäsi tää siihen että sain haltuun oikeudet tuohon kansioon, mutta nuo tiedostot ovat käynnissä. Tiedätkö mitkä ohjelmat/prosessit pitää sulkea jotta tuon kansion voi poistaa?

Kohta 3.

Pade:

Muistaakseni jouduin sulkemaan WMI palvelun tai jotain vastaavaa saadakseni tuon kansion poistettua, tosin muistaakseni myös joidenkin svchost.exe prosessien sulkemisella taisi olla sama vaikutus.

Koita etsiä tuo WMI palvelu jostain sieltä ja katso onnistuuko sen sulkemisen jälkeen, jos ei niin koita sammuttaa noita svchost prosesseja yksi kerrallaan ja katso onnistuuko poistaminen...

Olen tällä hetkellä vielä Kreikassa joten en voi toisella koneellani testata tuota juuri nyt, huomenna Lufthansalla sitten Munchenin kautta paluulennot Helsinkiin... Voin tuossa tulevalla viikolla joku päivä koittaa katsoa löydänkö sen prosessin tai palvelun jonka suljin jos et sitä ennen onnistu tuossa.

Itselläni tosiaan jäätyi myös offlinessa, onlinea en tainnut koittaakaan ennen kuin tuon sain korjattua.

Yritetään uudelleen, hämää varmaan kun on pari eri WMI ohlemaa mutta katsotaan noita svchosteja.
EDIT: Miten teit tuon tyhjän tiedoston kun itselläni ei anna muuta vaihtoehtoa kuin luoda kansio ja se taas tuo samat vanhat tiedostot takaisin?

pvjin:
Itse muistaakseni vain kopioin jonkin pelin luoman valmiin päätteettömän tiedoston ja nimesin sen Repositoryksi.

Äkkiä googlen kautta katsottuna löysin tälläisen ja näytti toimivankin:

http://www.ehow.com/how_6080332_create-file-extension-notepad.html

Eli avaa notepad, tallenna nimellä ja laita tiedoston nimeksi "Repository"    " merkit mukaanlukien, valitse tiedostomuodoksi all files ja tallenna.

Ainakin minulla tuo loi repository nimisen päätteettömän tiedoston.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page