Kysymyksiä FSX:stä

<< < (149/202) > >>

liukkim:

Jotenkin alkaa tulla kovalevy mieleen oireista. Onhan sulla Windows 7 64bit käytössä? Olethan ajanut windows updaten niin monta kertaa läpi ettei uusia päivityksiä ole enää? Se kun löytää aina paljon uusia päivityksiä sen jälkeen, kun olet edelliset ajanut.

Ei tule uusia päivityksiä. Pistän itse asiassa vielä kovo testin päälle

Eniten kyllä ihmetyttää tuo fps:n rajoittuminen juuri tiettyihin lukuihin. (40, 30, 20, 15)

Kerosiini:
inspectorin asetuksista vsync päällä? Se rajoittaa fps:n aina tiettyihin arvoihin, kuten mainitsit (40, 30, 20, 15)

Itse haswellilla käyttänyt viime aikoina puhtaampaa lähestymistapaa tweakkaamiseen, eli jättänyt suurimman osan tweakeista pois, kun kone on jo sen verran tehokas. Kokeile poistaa fsx.cfg ja testailla ilman mitään tweakkeja. nuo affinitymaskit voi sekoittaa vain lisää tuota soppaa. Luulen, että voi jopa valitettavasti olla niin että tuo näytönohjaimesi on pullonkaulana haswellille. Ainakin jos NickN on uskominen, on tehokas näytönohjain kuitenkin tärkeä fsx:lle kun on raskaat AA:t jne.

Mutta koita kuitenkin nyt tarkistaa inspectorista että vsync on Force Off ja poista fsx.cfg ja anna FSX:n luoda uusi, puhdas cfg etkä ainakaan heti koita tweakata sitä ennenkuin on varmaa että FSX pyörii niinkuin pitää.

Joona:
Kannattaa myös kokeilla noita Nvidian ajureita 311.06, jotka mulla ainakin toimii loistavasti. Saattaa olla, että uudemmassa jotain on rikki. Catalystien kanssa mulla oli aikanaan sellainen ongelma ATIn kortin kanssa, että tietyn vuoden ajalta 12:sta ajuriversiosta ainoastaan yksi toimi kunnolla ja kaikki muut oli rikki.

liukkim:

inspectorin asetuksista vsync päällä? Se rajoittaa fps:n aina tiettyihin arvoihin, kuten mainitsit (40, 30, 20, 15)

Itse haswellilla käyttänyt viime aikoina puhtaampaa lähestymistapaa tweakkaamiseen, eli jättänyt suurimman osan tweakeista pois, kun kone on jo sen verran tehokas. Kokeile poistaa fsx.cfg ja testailla ilman mitään tweakkeja. nuo affinitymaskit voi sekoittaa vain lisää tuota soppaa. Luulen, että voi jopa valitettavasti olla niin että tuo näytönohjaimesi on pullonkaulana haswellille. Ainakin jos NickN on uskominen, on tehokas näytönohjain kuitenkin tärkeä fsx:lle kun on raskaat AA:t jne.

Mutta koita kuitenkin nyt tarkistaa inspectorista että vsync on Force Off ja poista fsx.cfg ja anna FSX:n luoda uusi, puhdas cfg etkä ainakaan heti koita tweakata sitä ennenkuin on varmaa että FSX pyörii niinkuin pitää.

Vsync pois, AA pois, tyhjä CFG. Ei auta.

Kannattaa myös kokeilla noita Nvidian ajureita 311.06, jotka mulla ainakin toimii loistavasti. Saattaa olla, että uudemmassa jotain on rikki. Catalystien kanssa mulla oli aikanaan sellainen ongelma ATIn kortin kanssa, että tietyn vuoden ajalta 12:sta ajuriversiosta ainoastaan yksi toimi kunnolla ja kaikki muut oli rikki.

Asensin 306.xx ajurin, ja fps nousi VC:n puolella takaisin 15. Nyt tiedän ainakin, että uusin ajuri versio on susi.
Fps on kuitenkin ollut aikaisemmin 20-30, jokin siis rajoittaa FPS:ssää edelleen. 
Näkymän vilkkuminen loppui, mutta todennäköisesti palautuu heti, kun FPS:n saa nousemaan takaisin 30.

No sitten on vielä tämä ongelma:

Kaikki auto-gen puut ja rakennukset ovat kadonneet.

Jos edes FPS:n saisi palautettua 20-30, FSX olisi taas lennettävissä.

EDIT: Jos ei ongelma selviä, pistän vielä kerran windowsin uusiksi, ja tarkistan jokaisen asennuksen vaikutuksen erikseen.

liukkim:
No nyt nousi FPS, 15-20 NGX:n VC:ssä. En tiedä mitä tein, mutta toimii ainakin jotenkin. 

Sitten kostan tutoriaali esille ja tviikkaamaan.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page