FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
19.09.17, 17:18

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Kysymyksiä FSX:stä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 43 44 [45] 46 47 ... 51 Reply Print
Author Topic: Kysymyksiä FSX:stä  (Read 96018 times)
Jesperi Lauhio

Date Registered: 12.01.09

Re: Kysymyksiä FSX:stä
« Reply #880 on: 06.06.14, 14:35 »

Muistia kenties kannattaisi olla jonkun verran lisää, kun käyttis tosiaan on sinulla tuo 64-bittinen. Jos FSX ja muut ohjelmat käyttävät samaa välimuistia, voi se tulla helposti täyteen, jolloin alkaa softia kaatuilemaan. Simu on yleensä se ensimmäinen uhri. Toki FSX myös ymmärrykseni mukaan käyttää kovalevytilaa joidenkin asioiden lataamiseen. Korjatkaa tietävämmät, jos olen väärässä. Kuitenkin vaikkapa kahdeksalla gigalla muistia FSX saa käyttöönsä mukavasti neljä gigaa (eli kaiken, minkä 32-bittisenä softana ymmärtää), ja muille jää sitten neljä.

Tuli muuten sellainenkin mieleeni, että mikäli sinulla on vain yksi kovalevy, niin mihinkä hakemistoon simun olet asentanut? C:/Program Files (x86)/Microsoft Flight Simulator X on pahin mahdollinen, ja aiheuttaa yleensä kyllä jos jonkin sortin ongelmaa. Yleensä tämä näkyy simun holtittomana kaatuiluna. Yleisesti ei kai suositella edes simun asentamista samalle levylle käyttiksen kanssa, ainakaan itse en niin tee. Toimii huomattavasti sulavammin, kun saavat pyöriä rauhassa omilta levyiltään. Muuten tuo rauta näyttää kyllä aikalailla pätevältä. En kummemmin ole noihin suorittimiin perehtynyt, mutta pari vuotta aikanaan aivan onnettomalla nuhapumppuprossulla simua pyörittäneenä voin sanoa, että kyllä se pyörii vähän heikommallakin. Jos takkuaa kauhiasti, kannattaa tosiaan tuo suoritin pistää ensimmäisenä vaihtolistalle.

Mitenkäs kotelon tuuletus? FSX:n pyörittäminen kovilla asetuksilla - etenkin näin kesäisin - nostaa lämpöjä kotelon sisällä, vaikka olisikin komponenttien jäähdytys itsessään kunnossa. Kuuman ilman pitäisi löytää tiensä nopeasti koneesta pois. Kannattaa myös säännöllisesti imuroida kone, ja käydä kaikkien jäähdyttimien siilit läpi paineilman kanssa. Itselläni on usein apuna myös pieni puloharja, jolla saa välejä hyvin puhtaaksi.

Noista tekstuureista... Itse aikanani hommasin GEX African, ja en kyllä ollut täysin tyytyväinen. Vähän parannelluilta defutekstuureilta näyttivät. Kaipa noihin paras vaihtoehto nykyisin on FTX Global. Tästä ei tosin omaa kokemusta, joten kertokaa taas tietävämmät lisää.

Lennonsuunniteluun PFPX lienee ehdoton ykkönen. Itse käytän, ja olen kyllä todella tyytyväinen. Mikäli ei halua siitä maksaa, vaihtoehtoja ovat simBrief tai EFASS. Kahdesta jälkimmäisestä ei ole itsellä kokemusta, mutta käsittääkseni simBrief toimii aikalailla samoin kuin PFPX, viimeksi mainittu vaan on jossain määrin monipuolisempi. Huom! Mikäli PFPX:n haluaa laskevan lentoonlähtö- ja laskunopeuksia, tarvitsee se tietokoneelle rekisteröidyn version TOPCATista, jonka performanssimoduuleita PFPX käyttää noihin teholaskentoihin.

Realistisia säitä jos haluaapi, niin ainoa vaihtoehto, mitä kannattaa edes harkita, on Active Sky Next. Pesee kaikki muut mennen tullen.

FSX:n oma lennonjohto on suht kaukana tosielämässä, eikä tunne mm. tulo- eikä lähtöreittejä. Ja tosiaan luottaa FSX:n koodattuun NavDataan, joka lienee vuodela 2007 tai 2008, eikä ole näin ollen ajan tasalla. Muistaakseni noihinkin on jotain kilkkeitä olemassa, mutta toimivuudesta en sitten tiedä. Realistiseen lennonjohtoon ratkaisu on verkkolentäminen, IVAO tai VATSIM. Itse liputan vahvasti IVAOn puolesta, kun kilpailijasta ei ole kokemusta, ja olen siihen jo juurtunut.

Mitä AESiin tulee... En ole itse ihan vakuuttunut kyseisestä tuotteesta. Toki tuo himpun verran realismia lisää kentille simussa, kun koneen kylkeen pukkaa kaikenlaista kärryä, ja putket saa kiinni koneisiin. Softa ei kuitenkaan toimi ihan jokaisen lisärikentän kanssa (vaikka kyllä ilmeisen suuren osan, ja jokainen päivitys tuo lisää). Ainoan oikeasti tärkeän lisän lisäri tuo siinä, että se osaa eri kenttien työntöproseduurit (ilmeisesti?) kohtalailla oikein. Ei tarvitse kikkailla FSX:n oman push backin kanssa, joka on... Noh, jokseenkin toimiva, mutta mm. kääntösäde on aivan tolkuttoman suuri. Kuitenkin nuo kredittipaketit ovat omasta mielestäni aivan suhteettoman kalliita: 14,95 € ja mukaan tulee 10 krediittiä. Tuolla kymmenellä saa maksimissaan kymmenen pienempää kenttää aktivoitua, mutta jotkut suuret kentät voivat viedä viisikin kredittiä. Joten nopeasti käy kohtuuttoman kalliiksi...

Sitten vielä yksi mukava lisä tuon bussin kanssa on FS2Crew, joka luo sinulle virtuaalisen perämiehen, joka tottelee äänikomentoja. Tekee lentämisestä todenmukaisempaa, ja helpottaa tietyissä asioissa, kun tekee perämiehen tehtäviä, ja voit itse kapteenina keskittyä lentämiseen. Tietysti jos tykkää tehdä kaiken itse, niin mikäs siinä, mutta vaikka käsin lähestymisiä lennettäessä on verraton apu.

FSPassengerista ei ole mitään kokemusta, joten en kommentoi siihen mitenkään. Samoin AI-liikenteestä en osaa neuvoa mitään, kun itse pyörin vain ja ainoastaan verkossa, jossa kyseisellä keksinnöllä ei tee tuon taivaallista.

Tuossa nyt aluksi pari aatosta, miten voisit lähteä tästä eteenpäin Grin
« Last Edit: 06.06.14, 14:39 by Jesperi Lauhio »

Happy landings!

Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Mikael Leinonen

Date Registered: 19.06.07

« Reply #881 on: 06.06.14, 15:56 »

Hyvin on Jesperi ynnännyt asiat yhteen  thmbup

- Jos lompakko antaa myöten niin muistia lisää ja prossu+emolevy vaihtoon. Oman aikani tuhertelin AMD:n prossulla ja näyttiksellä kunnes vaihdoin prossun inteliin ja näyttiksen Nvidiaan. Sitä päivää en ole katunut  Wink
- Mitä kotelon lämmönpoistoon tulee niin nestejäähdytys on todella tehokas varsinkin jos prossua yms. kellottaa
- Onko FSX.cfg tuunattu kuntoon?
- FTX Global/Vectoria suosittelen lämpimästi.
- EFASS:sta sen verran että "ilmaiseksi" ohjelmaksi on ihan pätevä lennonsuunnitteluohjelma.
- AES/GSX luovat kentille mukavan realistisen lisän, kuten edellä sanottu AES vaatii kredittien ostoa, toisin kuin GSX jolla saa kentälle kuin kentälle maapalvelut  Wink
« Last Edit: 06.06.14, 16:21 by Mikael Leinonen »
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #882 on: 06.06.14, 15:57 »

...
Mitä lisäosia tarvitsen vielä (tärkeimmät), että tuolla aerosoftin airbussilla lentämisen kokemus ei kärsi kovin pahasti? Tarkoitus on siis lennellä lähinnä Euroopassa. Mahtaakohan tuolla fsx default atc:llä pärjätä vai tarvitsenko jonkun toisen? Lennosuunnitelu hoituu varmaan netin kautta (Esim.http://www.flightsimaviation.com/_flight_planner.html)? Ai liikennekkin olis varmaan ihan kiva (World of ai on vissiin ilmasta), mutta miten vaikuttaa fps? Sitten on vielä AES (parantaa siis noita lentokentän ajoneuvoja?), FsPassengers (lisää matkustajia lentokoneeseen). Pää on ihan pyörällä näistä kaikista lisäosista   laugh

Jesperi tuossa kertoilikin kaikki oleellisen. Lisäisin siihen vielä jotain. Minä luovuin AESista juuri sen takia, että en halunnut "credit-kelkkaan", jossa jokainen "mäki" lisää laskua (siis euroissa). Hankin FS Dremteamin GSX:n (alennusmyynnistä), joka tekee suunnilleen samat temput, mutta kertahinnalla ja kaikilla lentokentillä - myös pienillä (toisin kuin AES, joka haiskahtaa rahastukselta). Lisäksi sitä päivitetään jatkuvasti samaan hintaan. Kumpikaan ei toimi täysin oikein, mutta se johtunee enemmänkin FSX:n rajoituksista kuin itse softasta.

Olethan huomioinut, että Aerosoftin Airbus vaatii peräsimen ja kentällä liikkumisen ohjaamiseen polkimet (tai erillisen ohjaimen). FSX:n oletusnäppäimet eivät toimi siihen tarkoitukseen. Tosin sen voi kiertää esimerkiksi asentamalla hiiren hoitamaan peräsimen/tillerin virkaa.

Tuo 8 gigan muisti, jonka Jesperi mainitsi, on kyllä ihan "must" 64-bittisessä käyttiksessä FSX:n pyörittämiseen erikoisesti vaativampien lisäosien suhteen, joihin tuo Aerosoftin bussikin voidaan lukea. Se jättää simulle täydet 4 gigaa muistia käyttöön. Bill Gatesin mielestä aikoinaan 80-luvun alussa 640 kB (tai 1024 kB mikä oli DOSin muistiavaruuden maksimikoko) oli riittävästi muistia "for ever". Tosiasia kuitenkin on, että vaativimmille simuohjelmille kuten FSX ohjelman 32-bittisyyden takia absoluuttinen maksimi 4 GB alkaa olla nykyään sekin liian vähän.

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Jesperi Lauhio

« Reply #883 on: 06.06.14, 19:57 »

- Jos lompakko antaa myöten niin muistia lisää ja prossu+emolevy vaihtoon. Oman aikani tuhertelin AMD:n prossulla ja näyttiksellä kunnes vaihdoin prossun inteliin ja näyttiksen Nvidiaan. Sitä päivää en ole katunut  Wink
...
- Onko FSX.cfg tuunattu kuntoon?
Tosiaan, itsekin investoin tässä noin pari vuotta takaperin Intelin suorittimeen ja Nvidian grafiikkapiiriin. Enpä ole hetkeäkään haikaillut takaisin AMD:n ja ATI:n maailmaan, vaikka ensiksi mainitun prossut halvempia ovatkin. Kyllä kannattaa, jos on millä mällätä; toimivat simun kanssa paremmin yhteen. Tosin GTX 660 sinulla näytti tuolla jo olevankin.

Absoluuttseina must-have -tuunauksena simuun pitää ehdottomasti olla UIautomationcore.dll. Sillä säästyy paljolta kiroilulta, kun simu ei kaatuile kesken kaiken. Sitten tosiaan jos omistaa Nvidian grafiikkapiiriin perustuvan näyttiksen, kannattaa käyttää Bojoten työkalua optimoimaan FSX.cfg:ia. Itsellä ainakin parani selvästi, kun tuon tässä taannoin ajoin.

Niin ja vielä Grin FSUIPC:stä kannattaa hommata lisensoitu versio, vaikka jonkun verran maksaakin. Helpottaa tiettyjen asioiden (mm. ohjainten) kanssa pelleilyä simun kanssa huomattavasti. FSUIPC:ssä on myös loistava Autosave -toiminto, joka on kuin taivaan lahja.

Happy landings!

Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Joni Koivunen

Date Registered: 30.05.13

« Reply #884 on: 06.06.14, 21:05 »

Kiitos vaan kaikille vastaajille  nyt näin aluksi  Smiley  Vai tarvitsee tuo Aerosoftin airbussi erillisen ohjaimen. Ei sitten mikään ihme, kun yritin tuota rudderia säätää näppäimistöllä, kun kävin checklistiä läpi mutta eipä onnistunut. Yritin pistää myös autorudderin päälle fmc ja realismi asetuksista mutta eipä mennyt eteenpäin. Pitääpä ostaa myös tuota muistia 4gb lisää, mutta prossua nyt en lähe toistaiseksi päivittämään.
« Last Edit: 06.06.14, 21:12 by Joni Koivunen »
Pekka Holopainen

« Reply #885 on: 07.06.14, 07:15 »

Varmista ennen muistin ostoa (sen myyjältä tai emolevyn valmistajan sivuilta), että muisti on sopivaa tyyppiä ja kalikoiden määrä ja kapasiteetti on sama kuin emolla jo olevien. Muistia lisätään yleensä aina sama määrä mitä ennestään on. Varminta on myös se, että muistit ovat samanlaisia ja mieluusti samalta valmistajalta. Minulle ainakin on kerran käynyt niin, että muuten samanlaiset, mutta eri valmistajien piirit eivät jostain syytä toimineet yhdessä. Tuosta on kyllä jo aikaa joten voi olla että nykyään ne toimivat jo "joustavammin".

Teoriassa voisi tietenkin olla myös niin, että esimerkiksi emolla on 4 muistipaikkaa ja niissä kiinni jo 4 yhden gigan piiriä, jolloin muistia ei voisi enää lisätä, vaan entiset kilkkeet pitäisi korvata uusilla suurempikapasiteettisilla. Tuo on kuitenkin epätodennäköistä, mutta kannattaa silti varmistaa sekin ennakolta.

Sen peräsimen/tillerin ohjauksen suhteen pääset helpoimmalla (ja ainakin alkuun) ottamalla käyttöön "mouse yoken" näin: Klikkaa simussa missä tahansa hiiren oikeaa nappia ja valitse valikon alimmasta valinnasta "mouse yoke". Se pitää sitten samalla tavoin valita pois, kun haluaa tehdä hiirellä jotain muutakin kuin ohjata peräsintä/tilleriä. Ohjaaminen tapahtuu liikuttamalla hiirtä vasemmalle tai oikealle.

Aerosoft on valmistamassa uudet versiot Airbusseista ja mikäli ennakkotiedot pitävät paikkansa tiller-ohjaus palautetaan niissä FSX:n oletusnäppäimillä käytettäväksi. Päivityshinta Airbus Extendistä A320/A321 pakettiin on kympin luokkaa, joten pelkästään Aerosoftin bussien takia poljinohjaimia ei tarvitse ostaa, jos päivittää uusiin malleihin. Taisivat muuttaa tuon se takia, kun tukisivuilla oli tukihenkilöiden kyllästymiseen asti kyselyjä miksi peräsin/tiller ei toimi?  Grin

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #886 on: 07.06.14, 09:19 »

Olethan huomioinut, että Aerosoftin Airbus vaatii peräsimen ja kentällä liikkumisen ohjaamiseen polkimet (tai erillisen ohjaimen). FSX:n oletusnäppäimet eivät toimi siihen tarkoitukseen. Tosin sen voi kiertää esimerkiksi asentamalla hiiren hoitamaan peräsimen/tillerin virkaa.

Ilmainen vinkki vielä tähän liittyen.

Mulla on Saitek X65F, jossa ohjaimessa on twist, mikä toimittaa peräsimen virkaa. Maassa rullailen tillerillä (lähinnä 777:llä tulee lennettyä), jonka olen laittanut oikeanpuoleisen kaasuvivun ylempään rullaan (katso kuva) FSUIPC:n kautta. Suosittelen tätä jokaiselle, jolla on mahdollisuus jokin rulla (jossa keskipiste) määritellä tillerille. Rullauksesta tulee heti huomattavasti helpompaa ja mukavampaa.

PS. Kannattaa ennen laskeutumista varmistaa, että tilleri on keskiasennossa Roll Eyes
Mikko Kärkkäinen

Date Registered: 11.12.11

« Reply #887 on: 07.06.14, 10:19 »

Pistin tietokoneen käyttiksen uusiksi ja FSX toimi melkein viikon. Nyt taas samat ongelmat: koneet syntyvät mihin sattuu - yleensä maan alle... Äh, pitänee lentää vaan tota DCSsää ja XPlanea... harmi. Ei jaksa enää säätää!  Angry

i5 3,3GHz | 8GB DDR4 | GeForce GTX 970 4GB | WIN10 64bit | 1TB + 128GB SSD | Samsung 27" curved | Thrustmaster HOTAS Warthog USB | TrackIR5 + Track Clip Pro | CH Pro Pedals | Razer Black Shark Headset
Mika Virolainen

Date Registered: 18.12.01

« Reply #888 on: 13.06.14, 14:56 »

Tervehdys!

Nyt on ollut FSX asennettuna koemielessä erilliselle kovolle! Twiikkausten jälkeen se jopa pyörii. Nyt kysyisinkin, että mikä seuraavista prosessoreista olisi paras hankinta Simua ajatellen. Itse päädyin tähän "Phenom IIX6 1100T(HDE00ZFBK6DGR),3.3GHz,125W,rev.E0,SocketAM3,6-Core" mutta haluaisin tietää onko se allaolevan listauksen paras ehdokas. Nyt on käytössä seuraavanlainen kokoonpano:

Suoritin - AMD Athlon 6000 64x2 3100MHZ
Emolevy - Asus M3N/HDMI
Keskusmuisti - 4GB DDR2 667 Nanya 4x1GB
Kiintolevy - 160GB (tulee tilalle suurempi)
Näytönohjain - Geforce GT 440
Virtalähde - Antec 500W

Tässä lista yhteensopivista prosessoreista:

http://www.asus.com/Motherboards/M3NHHDMI/HelpDesk_CPU/

Kiitos kannanotoista T: Mika.

Edit: Tässä olisi suurempi kellotaajuus: Phenom IIX4 980 (HDZ980FBK4DGM),3.7GHz,125W,rev.C3,SocketAM3,Quad-Core

« Last Edit: 13.06.14, 16:39 by Mika Virolainen »

Pekka Holopainen

« Reply #889 on: 14.06.14, 10:12 »

Oletko hankkimassa uutta tietokonetta? Jos et, alla seuraava on oikeastaan turhaa spekulointia, mutta kerron silti.

Minulla ei ole henkilökohtaista kokemusta AMD:n suorittimista, mutta kaikki lukemani tukee väittämää, että FSX:n kanssa Intelin CPU:t ovat parempia.

Toinen seikka mikä pistää listassasi silmään on keskusmuistin määrä 4GB. Se on liian vähän, jos käyttöjärjestelmäsi on 64-bittinen. Et saa tuolla kokoonpanolla käyttöösi koko FSX:n muistiavaruutta, joka on maksimissaan 4GB, koska osa siitä jää käyttikselle ja mahdollisille muille ohjelmille. Jos taas käyttöjärjestelmäsi on 32-bittinen (harvinaista, jos kokoonpano on vähänkään uusi), on se 4GB ehdoton maksimi koko järjestelmälle ja siis edelleen liian vähän FSX:lle. Kyllähän se FSäksä toimii vähemmälläkin muistilla, mutta mahdollisesti laajentaessasi simua vaativammilla lisäosilla (maisemat/koneet) muistin loppumisesta tulee ongelma. 8GB enemmänkään koneeseen ei muistia kannata hankkia FSX:n takia, sillä se yli menevä osa jää kokonaan hyödyntämättä.

Siis minun mielestäni FSX-koneen vaatimukset (karkeasti) ovat:

Intelin CPU (niin nopea kuin mihin suinkin on varaa ... ja säätäjille hyvin kellottuva malli)
Windows 7 tai 8.1 (64-bittinen)
Keskusmuistia tasan 8GB (nopeus ei ole oleellinen paitsi jos kellottaa CPU:ta)
Näytönohjaimeksi miltei mikä tahansa uusi kohtuuhintainen riittää. NVidian vehkeitä on netissä kehuttu paremmiksi kuin AMD:n FSX-käytössä, mutta oman kokemukseni mukaan mitää dramaattista eroa ei ole. Minulla oli useampi AMD:n (ATI:n) ohjain ja tämä viimeisin taas on NVidian. Säätäminen tässä on monipuolisempaa (johtunee lähinnä ohjaimen mukana tulevista säätöohjelmista AMD:n on yksinkertainen NVidian monipuolinen), vaikka simua varten hirveän moneen namiskaan ei tarvitsekaan koskea.
Jos on varaa, niin simun asennuslevyksi SSD, mutta kyllä se perinteiseltä HDD:ltäkin toimii ihan hyvin. Käyttöjärjestelmän asennuslevyksi (C:-asema) kannattaa  nykyään ilman muuta valita SSD. Sen verran ne ovat jo halventuneet, ja nopeusero on dramaattinen HDD:hen verrattuna.

Pekka
« Last Edit: 14.06.14, 10:33 by Pekka Holopainen »

Mika Virolainen

« Reply #890 on: 14.06.14, 11:09 »

Tämä oli selvillä jo aiemmin, kun luin aikaisempia juttuja missä mm. sinä kerrot vaatimuksista ym... En ikävä kyllä ole hankkimassa Intelin prosessorilla varustettua konetta, vaan haluaisin tietää mikä prosessori tuossa listassa olisi paras vaihtoehto FSX:ää silmälläpitäen Wink

Edit: Kyllä muisti riittää vielä (kop, kop,kop) juuri olen legillä Helsinki - Rhodos Ivaossa. Tosin Wilcolla mennään.... Tongue

Mikael Leinonen

« Reply #891 on: 14.06.14, 11:43 »

No jos vaihtoehdot ovat tasan tarkkaan AMD:n prossu niin eiköhän sitä kannata ottaa paras minkä sieltä tuolle emolevylle saa. Muuten olen Pekan kanssa samaa mieltä siitä millä saa toimivimman kokoonpanon FSX:n pyöritykseen  thmbup
« Last Edit: 14.06.14, 11:51 by Mikael Leinonen »
Mika Virolainen

« Reply #892 on: 14.06.14, 11:51 »

Mutta mikä niistä on paras? 4-ydintä ja 3,7Ghz vai 6-ydintä ja 3,3Ghz (vai joku muu) Undecided Moniydintukeahan ei ole, mutta affinity säädöillä kai jotain saa aikaan vaan en tiedä juurikaan mitä?

Mikael Leinonen

« Reply #893 on: 14.06.14, 11:55 »

Mutta mikä niistä on paras? 4-ydintä ja 3,7Ghz vai 6-ydintä ja 3,3Ghz (vai joku muu) Undecided Moniydintukeahan ei ole, mutta affinity säädöillä kai jotain saa aikaan vaan en tiedä juurikaan mitä?

No suoraan sanoen itselläni oli tuo 6-ytiminen 1090T, viskasin sillä lopulta vesilintua ja vaihdoin Inteliin. Luulisi äkkiseltään että korkeampi kellotaajuus olisi parempi. Mene ja tiedä. Kellotin tuon 6-ytimisen 3.8GHz:iin eikä siltikään tuntunut riittävän potku...tästä johtuen vähän vaikeaa suositella mitään AMD:tä/ATI:a FSX:n kanssa  Sad
« Last Edit: 14.06.14, 12:08 by Mikael Leinonen »
Mika Virolainen

« Reply #894 on: 14.06.14, 12:02 »

Ok, kiitos. Täytyy katsoa mitä on saatavilla. Uusina en äkkiseltään mitään löytänyt. AMD on mitä on FSX -käytössä, mutta juuri nyt on siihen tyytyminen Undecided

Alex Lund

Date Registered: 13.08.12

« Reply #895 on: 13.07.14, 17:32 »

Onko FSX:ään mahdollista saada niin että aina kun haluan lentää esim vaikka maule orionilla niin onko mahdollista saada niin että kun lento alkaa niin polttoainetankit eivät olisi täynnä, vaan niissä olisi sen verran mitä siellä on ollut kun edellisen kerran lentää.

Henri Juhantila

Date Registered: 18.08.09

« Reply #896 on: 13.07.14, 17:38 »

Onko FSX:ään mahdollista saada niin että aina kun haluan lentää esim vaikka maule orionilla niin onko mahdollista saada niin että kun lento alkaa niin polttoainetankit eivät olisi täynnä, vaan niissä olisi sen verran mitä siellä on ollut kun edellisen kerran lentää.

Tallennat lennon ja jatkat tallennuksesta seuraavalla kerralla, niin silloin jää se sama määrä.

Jesperi Lauhio

« Reply #897 on: 13.07.14, 17:42 »

Tai osta A2A:n kone Grin

Happy landings!

Alex Lund

Date Registered: 13.08.12

« Reply #898 on: 13.07.14, 17:48 »

Mulla on A2A kone mutta olis kiva saada jotenkin samanlainen ominaisuus kaikkiin muihinkin pikkukoneisiin kuten defu cessnaan,mauleen yms.

Jesperi Lauhio

« Reply #899 on: 13.07.14, 18:04 »

Toimii tosiaan vaan niinkun Henri jo sanoi, ei muuten.

Happy landings!

Pages: 1 ... 43 44 [45] 46 47 ... 51 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1