FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.09.18, 00:28

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Kysymyksiä FSX:stä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 51 Reply Print
Author Topic: Kysymyksiä FSX:stä  (Read 106010 times)
Ville Lindgren

Date Registered: 19.06.10

Re: Kysymyksiä FSX:stä
« Reply #520 on: 08.05.13, 13:20 »

Kannattaisi myös suoraan kertoa että se on piilotettu kansio ja se että miten siihen pääse käsiksi Wink
Patrick Ojanen

Date Registered: 13.04.09

« Reply #521 on: 08.05.13, 13:22 »

Kannattaisi myös suoraan kertoa että se on piilotettu kansio ja se että miten siihen pääse käsiksi Wink

No itseni ei ole tarvinnut säätää mitään kun olen avannut, joten tähän en osaa sanoa.

Ville Lindgren

« Reply #522 on: 08.05.13, 13:38 »

No itseni ei ole tarvinnut säätää mitään kun olen avannut, joten tähän en osaa sanoa.

Okei, voi tietty olla että muistan väärin jotain... Embarrassed
Lauri FIN918
Former member
« Reply #523 on: 08.05.13, 15:36 »

Jep. Eli jos ei löydy niin tee tämä: http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20100525195246AADAQl7
Esa Sairio

Date Registered: 14.10.01

« Reply #524 on: 08.05.13, 15:42 »

Voisiko joku tehdä FSX:n säädöistä ja virityksistä kunnollisen yhteenvedon?

En itse käytä X:ää muuta kuin photosceneryiden yhteensopivuuden testaamiseen, mutta tein aikoinaan FS 2004:stä täällä vieläkin saatavilla olevan ohjeen simun säädöistä ja sopivista lisäosista. Samoin Tatu Kantomaa on tehnyt FS 2004:ään erinomaisia ohjeita.

Kun uusi harrastaja alkaa koluamaan FSNordicin palstoja säätääkseen FSX:n kuntoon, kuluu paljon aikaa eikä kaikkia asioita löydä kovinkaan helposti. Siksi asiallinen, toimiva ja laaja yhteenveto olisi tarpeen.

yES

i7 4,0GHz/ 16GB/ AsusGeForceGTX 1060 6Gt/ WIN7/2 x SSD/ pow750W/ Sony 40" HDTV/vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub. PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Kim Eriksson

Date Registered: 05.12.06

« Reply #525 on: 08.05.13, 16:22 »

Tarkoitatko, että olisi tarvetta säätämisohjeelle joka olisi kirjoitettu suomen kielellä? Tuo aikaisemmin linkkaamani Kostan tweak guide on oikein hyvä jos englanti taittuu ja selittää hyvin mitä jokainen tweak tekee, ja mihin suuntaan säätää niitä arvoja jotta saa halutun lopputuloksen.

Voin minä sieltä esim kääntää ne tweakkien selitykset suomeksi, jos sillä on tarvetta.

Asrock Z87 Pro4|Intel i5 4670k @4.4GHz|Palit GTX780|Crucial Ballistix 16GB 1600MHz CL9|
Ville Lindgren

« Reply #526 on: 08.05.13, 16:25 »

Suomessa ja suomalaisella foorumilla on kiva saada ohjeita suomeksi vaikka ymmärtäisikin englantia. Vieras kieli on aina vieras kieli, ja suomeksi oppii ja käsittää paremmin.
Lauri FIN918
Former member
« Reply #527 on: 08.05.13, 16:42 »

Oottakaas. Mulla on tässä omasta ja kavereiden mielestä todella hyvä kokoelma tweakkeja. Laitan tähän ihan 2 min päästä.
Lauri FIN918
Former member
« Reply #528 on: 08.05.13, 16:49 »

Eli tässä on mun ns. ohje:

Moikka,

Laita FSX.cfg ensin venetuboon(http://www.venetubo.com/fsx.html). Tämän jälkeen säädetään Nvidia inspector, jos laitteesi tukee tätä ohjelmaa.
Nvidia inspector ohjeet saa täältä: http://www.simforums.com/forums/settings-for-new-drivers-updated-v1959_topic36586.html
Noi inspector asetukset saa simun näyttämään todella hyvältä(ei sahalaitaa yms.)!

Sitten viimeisenä tämän sivun asetukset:  http://kostasfsworld.wordpress.com/fsx-software-and-hardware-guide/
Itse en asettanut noita FSX asetuksia enkä inspectoriin asetuksia. Vain fsx.cfg asetukset.
Saatat huomata, että sinun defu 0.6 zoomi näyttää 0.3 zoomilta simussa. Se ei ole vika. Se kuuluu johonkin noista tweakeista.

Lauri
Tatu Kantomaa
Patu Cantona

Date Registered: 14.02.02

« Reply #529 on: 08.05.13, 17:08 »

Eli tässä on mun ns. ohje:

Moikka,

Laita FSX.cfg ensin venetuboon(http://www.venetubo.com/fsx.html). Tämän jälkeen säädetään Nvidia inspector, jos laitteesi tukee tätä ohjelmaa.
Nvidia inspector ohjeet saa täältä: http://www.simforums.com/forums/settings-for-new-drivers-updated-v1959_topic36586.html
Noi inspector asetukset saa simun näyttämään todella hyvältä(ei sahalaitaa yms.)!

Sitten viimeisenä tämän sivun asetukset:  http://kostasfsworld.wordpress.com/fsx-software-and-hardware-guide/
Itse en asettanut noita FSX asetuksia enkä inspectoriin asetuksia. Vain fsx.cfg asetukset.
Saatat huomata, että sinun defu 0.6 zoomi näyttää 0.3 zoomilta simussa. Se ei ole vika. Se kuuluu johonkin noista tweakeista.

Lauri

Ei tässä ole mitään tolkkua, sori nyt vaan.

Ensinnäkin, jos meinaa Kostan ohjeiden mukaan säätää, niin silloin EI ajeta Venetuboon, vaan aloitetaan puhtaalta pöydältä. Ei molempia. Vain toinen.

Toiseksi, jos zoomi näyttää 0.3 zoomilta simussa, niin siihen täytyy olla jokin syy. En minä ainakaan haluaisi tuollaista. Maisema näyttää terävämmältä pienemmällä zoomilla esim. 0.6 asetuksella. Mutta eihän näitä aleta säätämään siten, että asiat vain ilmestyvät jostain ilman tiedossa olevaa syytä.

'Don't panic'
Kim Eriksson

« Reply #530 on: 08.05.13, 17:16 »

Syynä on WideViewAspect=True, joka siis muuttaa field of viewin suuremmaksi, nykypäivän laajakuva-näytöille sopivaksi. WideviewAspect=false tulisi olla päällä jos lentää vanhalla 4:3 kuvasuhteen omaavalla näytöllä.

Aloitin tässä nyt väsäämään kunnollista suomenkielistä selitystä noille kaikille tweakeille, kai se tässä illan mittaa valmistuu kunhan ehtii.

Asrock Z87 Pro4|Intel i5 4670k @4.4GHz|Palit GTX780|Crucial Ballistix 16GB 1600MHz CL9|
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #531 on: 08.05.13, 17:47 »

...
Aloitin tässä nyt väsäämään kunnollista suomenkielistä selitystä noille kaikille tweakeille, kai se tässä illan mittaa valmistuu kunhan ehtii.

Aloita ihan simun asennuksesta (suomenna vaikka tämän sisältö: http://www.simforums.com/forums/topic29041.html), koska kaikki voi mennä pieleen jo siinä ennen kuin säätäminen/lentäminen on edes alkanut.

Vaihdoin tänään Venetubon asetuksista Kostan asetuksiin ja täytyy sanoa, että toimii ainakin yhtä hyvin ellei paremmin (ainakin minulla tulee vähemmän nykimistä). Ja kuten Tatu tuolla jo kertoi Venetubon ja Kostan tweakit eivät välttämättä toimi yhtä aikaa. Vain toinen otetaan käyttöön (se on sanottu myös Kostan ohjeissa).

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Mikko Kärkkäinen

Date Registered: 11.12.11

« Reply #532 on: 09.05.13, 08:23 »

Vitsit mä oon taas pihalla  Embarrassed
Jari Nevasalo

Date Registered: 08.09.07

« Reply #533 on: 09.05.13, 08:44 »

Rohkeasti tupaan vaan Grin

jari

Intel Core i7-3770K  3,5 GHZ|GForce GTX680| 32GB 1866 MHz Corsair DDR3| 2 X 128GB SSD| Seagate 7200 2 TB|W7 64 Pro |FSX
Pekka Holopainen

« Reply #534 on: 09.05.13, 08:59 »

Koska olet vasta asennusvaiheessa, tupaan ei ole vielä pitkä matka.

Poista vikaan mennyt asennus (Control Panelin kautta - oliko se nyt Järjestelmän hallinta suomeksi?). Buuttaa Windows ja aja sen jälkeen vielä vaikka CCleaner, jolla puhdistat rekisterin. Buuttaa jälleen Windows. Suomensin tuolta Simforumsin sivuilta asennusohjeen (linkki edellisessä viestissäni), joka on toiminut ainakin minulla:

Äläkä asenna sitä simua oletuskansioon C:\Program Files (x86)\FSX, vaan ihan omaan kansioonsa. Muuten kerjäät ikävyyksiä jatkossa. Minulla se on jopa eri levyllä E:\FSX .

FSX:n asennus:

1. Asenna FSX alkuperäisiltä DVD-levyiltä.
2. Käynnistä simu ja oletuslento oletuskoneella.
3. Sulje simu.
4. Jos FSX on Deluxe-versio ja haluat asentaa SDK:n (Software Development Kit), asenna se tässä vaiheessa. Se sijaitsee asennuslevyllä (en muista kummalla).
5. Buuttaa tietokone (Windows pitää erikoisesti buuttailusta  Grin)
6. Jos sinulla on Accelerator (tai Gold-versio, joka sisältää sen), asenna se nyt. Huomaa, että se sisältää SP2:n joka asentuu automaagisesti. Accelerator on omalla levyllään (ja sen SDK).
7. Toista kohdat 2.-3. edellä.
8. Jos haluat asentaa Acceleration SDK:n, tee se nyt.
9. Buuttaa jälleen (Windows tykkää).

Mahdollisesti FSX:n versiosta riippuen kaikki ei mene aina kirjaimellisesti juuri noin. Tee kuitenkin siten kuin asennusohjelma pyytää. Minulla on Gold-versio ja välillä se pyyteli lupaa poistaa jotain (en muista enää mitä), jota ohjeessa ei mainita.

Jos sinulla on perusversio (ei Accelerationia), asenna sen jälkeen SP1 ja sitten SP2. Suosittelen kuitenkin hankkimaan Accelerationin, sillä monet lisäosat vaativat sitä.

SDK:ta ei periaatteessa tarvitse asentaa ellei halua itse muokata FSX-sovelluksia, mutta muistaakseni jotkut lisurit käyttävät sitä, joten suosittelen senkin asentamista.

Pekka

Edit: Ja sitten vielä yksi vinkki. Jos olet todennut asentamasi FSX:n toimivaksi (ensin täytyy kokeilla sen eri toimintoja), ota (ennen lisureiden asennusta) täydellinen kopio koko FSX:stä esimerkiksi ulkoiselle kovalevylle. Sieltä on erittäin helppo palautella alkuperäisiä toimivia tiedostoja, jos joku jossain vaiheessa menee pieleen.

« Last Edit: 09.05.13, 09:17 by Pekka Holopainen »

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Mikko Kärkkäinen

Date Registered: 11.12.11

« Reply #535 on: 09.05.13, 15:31 »

Eikö tämmöiset pelit, joista maksamme maltaita, pitäisis toimia hyvin ilman mitään - teidän käyttämäänne termiä lainaten - twiikkauksia ja tiedostojen kanssa sähläilyä (ja sitä sählättävää kansiota ei kukaan normi järjellä pilattu ihminen tule löytämään)!! No myönnetään, mun ÄO on luokkaa 60

Undecided
Mikko Westerlund

Date Registered: 18.09.01

« Reply #536 on: 09.05.13, 15:40 »

Eikö tämmöiset pelit, joista maksamme maltaita, pitäisis toimia hyvin ilman mitään - teidän käyttämäänne termiä lainaten - twiikkauksia ja tiedostojen kanssa sähläilyä (ja sitä sählättävää kansiota ei kukaan normi järjellä pilattu ihminen tule löytämään)!! No myönnetään, mun ÄO on luokkaa 60
 Undecided

Jos käyttää esimerkiksi FSX simua 32 bittisellä juuri asennetulla käyttiksellä, ilman mitään ylimääräisiä lisäosia ja tehokkaalla tietokoneella, pitäisi sen pyöriä ihan sujuvasti. Tämä koskee useimpia muitakin pelejä. Yleensä kun lähdetään asentamaan lisäosia, alkaa korttitalo huojua.

Asus P8Z68 Deluxe, Intel i7 2600K 3,4Ghz, 16Gb 1600MHz, GeForce GTX 960 4Gb, 21" BenQ, Win7@SSD, FSX, P3DV2, P3DV3, P3DV4@SSD
Kim Eriksson

« Reply #537 on: 09.05.13, 15:45 »

Undecided

Jos haluat hyvän simun mikä pyörii ilman twiikkeja sellaisenaan, suosittelen X-plane  thmbup Softa on uutta ja tekijät eivät ole vielä hylänneet/potkittu kehityksestä kuten FSX.

Pekka Holopainen

« Reply #538 on: 09.05.13, 15:54 »

Undecided

Ongelma on siinä, että kun FSX suunniteltiin ajateltiin vielä (kai?) että tietokoneiden kehitys kulkee samaa rataa kuin siihenkin asti eli kellotaajuksia kasvatetaan. Näin ei sitten käynytkään, vaan tietokoneiden kehitys lähti toisia polkuja mm. prosessorin ytimien lisäyksen suuntaan (jota FSX ei kunnolla tue). Kyllä FSX pyörii ihan sujuvasti uusilla suorittimilla kellotettuna 4.5-5 GHz lukemiin. Jos Microsoft ei olisi lopettanut simulaattorin kehittämistä, nämä ongelmat olisi varmasti korjattu seuraavaan versioon FSXI (jota siis ei koskaan ilmestynyt). Toisaalta kuten edellä juuri todettiin mutkia voi tulla matkaan heti, jos aletaan varustaa sitä lisäohjelmilla, jotka vaativat koneelta lisätehoa.

Pekka

Kim Eriksson

« Reply #539 on: 09.05.13, 15:58 »

Ongelma on siinä, että kun FSX suunniteltiin ajateltiin vielä (kai?) että tietokoneiden kehitys kulkee samaa rataa kuin siihenkin asti eli kellotaajuksia kasvatetaan. Näin ei sitten käynytkään, vaan tietokoneiden kehitys lähti toisia polkuja mm. prosessorin ytimien lisäyksen suuntaan (jota FSX ei kunnolla tue). Kyllä FSX pyörii ihan sujuvasti uusilla suorittimilla kellotettuna 4.5-5 GHz lukemiin. Jos Microsoft ei olisi lopettanut simulaattorin kehittämistä, nämä ongelmat olisi varmasti korjattu seuraavaan versioon FSXI (jota siis ei koskaan ilmestynyt). Toisaalta kuten edellä juuri todettiin mutkia voi tulla matkaan heti, jos aletaan varustaa sitä lisäohjelmilla, jotka vaativat koneelta lisätehoa.

Pekka

Niin.. Pelkästään DX10 moodin täydellinen kehittäminen FSX SP2:n kanssa olisi parantanut tilannetta jo huomattavasti. Valitettavasti kehitystiimille laitettiin lappu luukulle ennenkuin saivat DX10 -moodin valmiiksi ja joutuivat laittamaan "preview" moodin simuun.  Cry

Pages: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 51 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1