Korvasieniä?

<< < (2/7) > >>

joekajas:
Et viittis vähän tipsata mistä noita löytyy

Esa:
En minä uskalla tappavan myrkyllisiä sieniä ruveta syömään, vaikka myrkyn saakin pois oikealla käsittelyllä. Muita sieniä kyllä.

Kiwipilot:
Loistavaa herkkua, valitettavasti vain tämän kevään saalis ei ole kummoinen. Voisiko joku kertoa hyvän paikan Mikkelin lähistöltä .

susiluoto:
Sienien syönti on kivaa. Itse olen juuri tuollaisia syönnyt kaksi kertaa kevään mittaan ja tässä tulos.Itselleni oli tosin yllätys ettei saisi syödä peräkkäisinä päivinä ja kuivattunakin pitäisi ryöpätä kaksi kertaa ennen syöntiä.

K8b:
Niin ne reseptit vaan muuttuu kun ihminen viisastuu. Vanhassa keittokirjassa oleva ohje :" Ota keitinvesi talteen ja käytä sitä kastikkeen valmistukseen." Se että kuinka vaarallisia ovat korvasienet siitä voin kertoa sen että kaikki minun vanhempani ja esivanhempani olivat innokkaita korvasienen syöjiä ja he kaikki kuolivat. Minäkin olen syönyt niitä ja pitänyt niistä mutta jostain syystä, niin ehkä se johtuu juuri korvasienien syönnistä, -minä vanhenen. (vähitellen)
Arne, sinä mainitsit että pitäisi sienet ryöpätä kaksi kertaa. Varma keino saada aikaan mauttomia ja turvallisia korvasieniä!

Navigation

Up one level

Next page

Previous page