Svår flygolycka i Optand
Swesim:
Tråkigt när sånt här händer !
Tror att det var klubbens enda motordrivna maskin förutom ett segelplan. Men ännu tråkigare är ju att dom inte överlevde.
C152:
Väldigt tråkigt det här
ChristofferJ:
Har det inte varit rätt mycket haverier och incidenter på senaste? Jag tycker jag har läst om olika tillbud rätt mycket nu. Iallafall, väldigt tragiskt när båda i planet dör
FSsweden:
Var en motorseglare som gick ner bara för en vecka sen sa en på jobbet, tror de var i stockholms trakten (uppsala kanske) men kan ha fel exakt vart de var men lite läskigt är det.
En teori som orsakade detta i optand kan ha att göra med kraftiga regn skurar/åka som nyligen var i närheten av östersund som gjorde att dom ev fick medvind när dom skulle landa och då skall man dyka en aning för att få fart annars är risken att man tappar den fart man har och är man just vid inflygning så är de inte mycket höjd man har att leka med. Men detta är bara min och lite arbets kamraters teori vi får se vad som man kommer fram till. Mycket trist när de händer, vi får hoppas de inte händer en tredje gång inom kort tid med motorseglare bara.
/Philip Nordlander,
DanielA330:
SF25 är inget man vill flyga med i regn. Det är inte att rekommendera.
Det inträffade är mycket tråkigt.
Navigation