Tyhmiä kysymyksiä muusta kuin ilmailusta, tietokoneista tms.

<< < (201/448) > >>

Assiini:

Lapsen isän.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Varpajaiset

Huh, kiitos tästä 

arttula:
Blaah... Kysytään siis uudestaan - tällä kertaa koko kansalta: Miksi hämähäkit eivät itse tartu omaan tahmeaan verkkonsa ?

Arttu

Assiini:

Blaah... Kysytään siis uudestaan - tällä kertaa koko kansalta: Miksi hämähäkit eivät itse tartu omaan tahmeaan verkkonsa ?

Meikäläisen mielestä myös hämähäkki voi tarttua omaan verkkoonsa. Tarttumattomuus perustuu siihen, että hämäkille verkossa ei ole ns. "yllätysmomenttia" eli hämähäkki osaa varautua verkon tahmeuteen. Sen lisäksi hämähäkit liikkuvat varovasti verkon pinnalla. Kolmas momentti on, että hämähäkki ei sotkeudu verkkoonsa koska ei ajaudu paniikkiin ja ala rimpuilemaan..

Hämähäkinverkon vaarallisuus hyönteisillehän piilee tahmeudessa sekä siinä, että verkko on kokoonsa suhteutettuna vahvempaa kuin rautalanka. Näin ollen tahmeus tartuttaa ja paniikki solmuttaa; kun on solmussa niin voimat ei riitä verkon säikeiden katkaisuun.

hannu87:

Arttu

Verkossa on osa säikeistä sellaisia joissa ei ole "liimaa" ja juurikin näitä säikeitä pitkin hämähäkki kävelee.

Hannu

arttula:

Verkossa on osa säikeistä sellaisia joissa ei ole "liimaa" ja juurikin näitä säikeitä pitkin hämähäkki kävelee.

Hannu

Onko ne jotenkin eri näköisiä, vai pitääkö hämmiäisen muistaa, mikä säie on tahmea, mikä ei ?

Navigation

Up one level

Next page

Previous page