FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
24.05.17, 02:21

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Tyhmiä kysymyksiä muusta kuin ilmailusta, tietokoneista tms.
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 63 64 [65] 66 67 ... 112 Reply Print
Author Topic: Tyhmiä kysymyksiä muusta kuin ilmailusta, tietokoneista tms.  (Read 353410 times)
Tatu Suhonen

Date Registered: 25.12.07

Re: Tyhmiä kysymyksiä muusta kuin ilmailusta, tietokoneista tms.
« Reply #1280 on: 28.12.07, 14:08 »

En ole varma onko tätä edes järkevää laittaa tänne, mutta kaveri hokee aina: Oot sää tyhmä vai tyhmä? No joka tapauksessa ollaan me silti ihan normaaleita ihmisiä. Cheesy

...
Mikko Suomela

Date Registered: 21.04.06

« Reply #1281 on: 30.12.07, 20:51 »

miksi olen näin tyhmä? Että en osaa käyttää edes ILS. Ja kaikki IVAO:n lennonjohtajat joitten alaisuudessa lähestyn vihaa mua??!! Sad

Killerhangar
kenkku
Former member
« Reply #1282 on: 30.12.07, 20:54 »

kaikki IVAO:n lennonjohtajat joitten alaisuudessa lähestyn vihaa mua??!! Sad
Epäilen, että edellinen liittyy vahvasti tähän:
Että en osaa käyttää edes ILS.

Harjottelua, harjottelua, harjottelua, harjottelua ja harjottelua.
Mikko Suomela

Date Registered: 21.04.06

« Reply #1283 on: 30.12.07, 21:04 »

no niin mutta kun mun pitäis osata.

Killerhangar
Henri Keränen

Date Registered: 07.04.05

« Reply #1284 on: 30.12.07, 21:06 »

Mistä johtuu tällainen asenne, kaikkea ei voi osata.

Mikael Tynkkynen

Date Registered: 30.07.06

« Reply #1285 on: 30.12.07, 21:09 »

Ei siinä auta kuin opiskelu ja harjoittelu. Vetelet offlinessä ILS-lähestymisiä ja sitten kun homma sujuu, niin voipi tulla verkkoon. Ohjeita ilssiin löytyy haulla pilvin pimein.

Ambitious, but rubbish.
Risto Partanen

Date Registered: 07.01.07

« Reply #1286 on: 30.12.07, 21:10 »

No miksi et sit osaa Angry ? Mikä mättää? Jännittääkö verkossa vai mistä johtuu? Varmaan ymmärrät itsekin, että jos et ILS-lähestymistä vektoreilla osaa niin verkossa on aivan turha lentää! Sinuakin on tsempattu reissuille mukaan ja se on äärimmäisen mahtavaa kun koko porukka saa V-pää maineen kun yksi seilaa suuntaa 180 kun pitäisi mennä suuntaan 360..

Nyt kuule Mikko unohdat verkkolennot ja kertaat noi perusasiat.. Sultakin menee maku koko hommaan kun aina saat pyyhkeitä! Lennät noi simun treenilennot ja mietit mikä on homman nimi. Keski-Euroopassa verkkolennolla noita asioita ei kannata treenata. Sulla on intoa ku kiimasella pässillä ni kohdista se oikeaan paikkaan..

Ainahan se on mielessä! Paitsi kerran kun putosin avantoon niin se unohtu sekunniksi..
Henri Keränen

Date Registered: 07.04.05

« Reply #1287 on: 30.12.07, 21:14 »

Mä oon pitkään miettiny et miksi turkulaisia kuvastetaan yleensä homoiksi ja itse Turkua Suomen persereiäksi, miksi näin? Smiley

Risto Partanen

« Reply #1288 on: 30.12.07, 21:48 »

Mitä sumopainijat syövät tullakseen niin pulskiksi?

Siksi koska ylipaino on ylivoimaa Tongue

Ainahan se on mielessä! Paitsi kerran kun putosin avantoon niin se unohtu sekunniksi..
Risto Partanen

« Reply #1289 on: 30.12.07, 21:51 »

Onkos sitä jo uuttavuotta aloiteltu? Grin

Ehei vielä Grin Ai ziisus, katsoin että miksi enkä että mitä Embarrassed Eiköhän ne syö sitä mikä eniten lihottaa eli mahdollisimman rasvaista mahdollisimman paljon. Joskus katsoin jonkun dokumentin ja siellä sumoilla oli kahden tunnin välein pikkuinen 6 hampurilaisen välipala Roll Eyes

Esa Lehtismäki

Date Registered: 26.09.03

« Reply #1290 on: 30.12.07, 23:47 »

Mä oon pitkään miettiny et miksi turkulaisia kuvastetaan yleensä homoiksi ja itse Turkua Suomen persereiäksi, miksi näin? Smiley

Ei turkulaisia väitetä homoiksi vaan tyhmiksi. Tämä johtuu kateudesta. Vaikka sivistys on viime vuosisatoina tihkunut Turusta hiljalleen muuallekin Suomeen, näyttää ilmeiseltä, ettei Turun etumatkaa tulla koskaan kuromaan kiinni. Kateus näyttäisi vaivaavan erityisesti sitä itäsuomalaista kalastajakylää, jonka tsaari piloillaan nimitti pääkaupungiksi.

Ilkka Portti
Body Monkey
Moderator

Date Registered: 31.07.01

« Reply #1291 on: 31.12.07, 08:43 »

Ei oikein tahdo aueta tämä vuoden viimeinen Fingerpori-strippi..

My photos @ Airliners.net                           My photos @ Jetphotos.net
                                       www.flyfinland.fi
myyz
Former member
« Reply #1292 on: 31.12.07, 09:43 »

Yleensähän kushätään viitataan "ykköshätänä" ja schaissehätä on sitten "kakkoshätä". Niinpä laivapoika kiikuttaa kapulle sorsan/alusastian minne suhauttaa. Noin ainakin meikäläinen tuon ymmärtää Smiley
Ilkka Portti
Body Monkey
Moderator

Date Registered: 31.07.01

« Reply #1293 on: 31.12.07, 11:35 »

Yleensähän kushätään viitataan "ykköshätänä" ja schaissehätä on sitten "kakkoshätä". Niinpä laivapoika kiikuttaa kapulle sorsan/alusastian minne suhauttaa. Noin ainakin meikäläinen tuon ymmärtää Smiley

Ei huono tulkinta. thmbup Fingerporin muut stripit tuntien tuo voi pitää hyvinkin paikkansa.

My photos @ Airliners.net                           My photos @ Jetphotos.net
                                       www.flyfinland.fi
Seppo Kyllönen

Date Registered: 18.09.04

« Reply #1294 on: 04.01.08, 15:49 »

Olen itsekin joskus ihmetellyt vilkkuvaa valkoista valoa. Googlella löytyi:
http://igs.kirjastot.fi/iGS/kysymykset/haku.aspx?word=Liikenteenohjaus (toinen kirjoitus ketjussa.)

Tarkennan vielä hiukan että se on ledi joka siellä vilkkuu, noita on tullut asennettua aika moneen risteykseen. Aikaisemmin samaa virkaa hoiteli opastimen yläpäässä noin 6cm korkuinen lasimokkula jonka sisällä tuikki ihan tavallinen ns.uunilamppu. Näitä sittten joutui vaihtelemaan aika usein. Tuon mokkulan päällä oli myös musta muovinen lieriö jonka yhdellä sivulla oli reikä raitiovaunun ajosuuntaa vastaan. Joten valo näkyi vain ratikan kuljettajalle, siihen aikaan noita etuuksia oli tosiaan vain ratikoille, nykyisin useille bussilinjoillekin.

S Kyllönen MIK-Malmi
Esa Lehtismäki

« Reply #1295 on: 08.01.08, 11:39 »

Älkää dumpatko kaikkia mahdollisia kysymyksiä tähän ketjuun. Taas lähti Yleiseen ilmailukeskusteluun ja Ohjelmiin ja laitteisiin tänne kuulumatonta tavaraa.

Martti Kujansuu

Date Registered: 01.01.03

« Reply #1296 on: 15.01.08, 12:55 »

Auringolla on riittävän suuri gravitaatio pitääkseen planeetat kiertoradoillaan, mutta miksei esim. meidän Kuumme lähde Auringon kiertoradalle planeettojen tapaan?

Käsittääkseni maapallolla on paikallisesti suurempi gravitaatiovoima kuin Auringolla. Tosin "pieni osa Maan pyörimisliikkeestä siirtyy vetovoimavaikutuksesta Kuun rataan, minkä seurauksena kiertolainen on vuosi vuodelta kauempana emoplaneetastaan" (Wikipedia).
Kalle Keihänen

Date Registered: 31.12.04

« Reply #1297 on: 15.01.08, 17:54 »

Käsittääkseni maapallolla on paikallisesti suurempi gravitaatiovoima kuin Auringolla. Tosin "pieni osa Maan pyörimisliikkeestä siirtyy vetovoimavaikutuksesta Kuun rataan, minkä seurauksena kiertolainen on vuosi vuodelta kauempana emoplaneetastaan" (Wikipedia).

Kyllä, ja nimenomaan.  Sen lisäksi voisi todeta että koska se gravitaatio on riippuvainen etäisyyden lisäksi molempien kappaleiden massasta, niin maallikolle voisi perustella että aurinko vetää kuuta puoleensa paljon vähemmän kuin maapalloa. Tuohon kuvioon vaikuttaa vielä sekin että koska kuu on maan kiertolainen, osa kuun massasta vaikuttaa myös maan massaan silloin kun puhutaan auringon vetovoimasta maan suhteen.

Tästä voi sitten taas johtaa sellaisen johtopäätöksen, että jos kuu lähtisi omille teilleen (kuten käy tieteissarjassa Avaruusasema Alfa - Space 1999, 1970-luvulta) niin myös maapallo muuttaisi kiertorataa auringon suhteen.
Esa Lehtismäki

« Reply #1298 on: 16.01.08, 16:42 »

Tällaiset monen kappaleen systeemit toimivat, kun kappaleet ovat huomattavan eri kokoisia. Aurinko vetää sekä Maata että Kuuta puoleensa, mutta koska gravitaatio on kääntäen verrannollinen etäisyyden neliöön, lähellä maata oleva kuu pysyy maan kiertoradalla. Kauempana Maan ja Auringon välissä sijaitsee yksi Lagrangen pisteistä, eli pisteistä joissa Maan ja Auringon vetovoimat ovat yhtä suuret. Tuota kauemmas kulkeutuva kappale irtoaa maan radalta ja alkaa kiertää Aurinkoa.

Jos kolme suunnilleen samankokoista kappaletta pantaisiin kiertämään toisiaan, järjestelmä olisi kaoottinen. Ennemmin tai myöhemmin kaksi kappaletta törmäisi tai yksi kappaleista sinkoutuisi ulos järjestelmästä.

Risto Partanen

« Reply #1299 on: 20.01.08, 18:27 »

Huomenna taas maanantai; viikon V-mäisin päivä Tongue. Onko maanantaina tehty ikinä mitään suurta, keksintöä tai tekoa?

Pages: 1 ... 63 64 [65] 66 67 ... 112 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1