Tyhmiä kysymyksiä muusta kuin ilmailusta, tietokoneista tms.

<< < (381/448) > >>

mtanttar:
Quote

Kuinka kauan limsa säilyy juomakelpoisena avaamattomassa pullossa huoneenlämmössä?


Tuskin se nyt mikskään menee puolessa vuodessa, lähinnä keinotekoisia aineita sisältänee kuitenkin.

Sen sijaan esimerkiksi kalja, eläviä organismeja sisältävä juoma, menee vanhaksi ja sen kyllä huomaa (kokemusta on).

Jufernaut:
Quote

Kuinka kauan limsa säilyy juomakelpoisena avaamattomassa pullossa huoneenlämmössä? Kaapissa olisi nimittäin 1,5 litran pullo Schweppesiä, jonka parasta ennen -päiväys on 12.02.2009 ja kieltämättä pullon sisältö alkaa näyttää jo hieman epämääräiseltä.

Onko kyseinen tuote siis vielä juomakelpoista muussakin yhteydessä kuin viinan lantrinkina?

Jäähdytä kylmässä, käännä ylösalaisin ja varovasti pyöritä niin
että ainekset taas sekoittuvat. Sitten omalla vastuulla varovasti
avaat ja maistat 

jamann51:
Quote

Mikä mahtaa olla nopeusrajoitus yksityisessä omistuksessa olevilla teillä? Onko se sama 80 km/h kuin muuallakin taajamien ulkopuolella vai onko yksityisteillä virallisia rajoituksia ollenkaan? Entä jos joku Pentti Perusjuntti päättää omasta aloitteestaan pystyttää yksityistien varteen nopeusrajoituskyltin, niin onko kyseisellä merkillä minkäänlaista lain voimaa ja voiko poliisi edes teoriassa valvoa nopeuksia yksityisillä teillä?

Marssijärjestys on tämä:Jokaisella yksityisellä tiellä,joka aikoo nauttia julkista avustusta,tulee olla järjestäytynyt tiehoitokunta,joka on vastuussa tiestä.Joko tieosakkaan(kaiden) tai hoitokunnan omasta aloitteesta htk kokouksessaan päättää anoa tiehen nopeusrajoituksen esim. 50 km/t.Perusteltu esitys toimitetaan kunnan liikenne/tekniselle lautakunnalle,joka toimittaa sen edelleen lääninhallitukseen(tai mikä se nykyään lienee) .Jos anomus oli  perusteltu,eli siis aihetta nopeuden rajoittamiseen on,päätös on myönteinen ja htk hankkii merkit omilla varoillaan.Riippuen rajoitusosuuden pituudesta,tieliittymiä voi olla useita ja siis merkkejäkin.Kustannus voi olla tuhansissa €. Näin asetettu nopeusrajoitus on laillinen ja myös poliisi voi tähtäillä tutkineen tällä kylätiellä.

pho201:
Tienhoidosta puheen ollen nykyhallitus kaavailee yksityistävänsä Destian eli entisen Tieliikelaitoksen eli entisen TVH:n. Mitä tämä merkitsee meille suomalaisille?

Tämä on tuhon tie tavalliselle kansalaiselle.

Seurauksena saamme joskus tulevaisuudessa "nauttia" maksullisista moottoriteistä. Jos ei ole rahaa, niin sitten ajetaan mutkaisilla ja huonosti hoidetuilla pikkuteillä.

Koska "Muu-Suomi" tyhjenee kovaa vauhtia, ketään ei enää kiinnosta - varsinkaan yksityistettyä Destiaa, jonka pitää tehdä muhkeaa VOITTOA - miten liikenne sujuu periferiassa. Tiet jäävät vieläkin huonommalle hoidolle kuin ne jo tänä päivänä ovat ja pienemmät tiet muuttuvat kokonaan yksityisteiksi, joiden hoidosta vastaavat ja MAKSAVAT tien varrella asuvat asukkaat. Siis tässäkin tulee pakon sanelema tiemaksu. Auta armias jos näitä teitä alkavat käyttää/jatkavat käyttöään muut. Syntyy "tiesotia". Nytkin niitä on jo pienessä mitassa silloin tällöin siellä täällä.

Summa summarum. Jälleen tehdään suuri varainsiirto köyhiltä ja tavallisilta veronmaksajilta yksityisille pohatoille. Liikelaitoksesta saatava myyntihinta lämmittää yhtä kauan kuin kusi housuissa pakkasella. Ennenvanhaan sanottiin, että "ei lypsävää lehmää kannata tappaa".

Näiden porvarihallitusten teot ja aikeet ovat olleet tätä tappamista, jossa kansallisvarallisuutta siirretään pilkkahintaan yksityisille rosvoille, jo vuositolkulla. Se tarkoittaa palvelujen väistämätöntä kallistumista, koska pakollisten kulujen lisäksi joudutaan aina maksamaan myös "yrittäjän" voitto. Tappiollahan yksityinen ei voikaan toimia toisin kuin kunnallinen tai valtiollinen.

Siispä menetetään myös työllisyysturva laman ja laskukausien aikana. Kunnallinen/valtiollinen laitos voi pitää ihmiset työssä, vaikka voittoa ei tilapäisesti tulisikaan. Yksityinen lomauttaa ja irtisanoo tai muuten sen hukka perii. Lomautetut ja irtisanotut ovat kustannus toisin kuin työssä olevat, jotka maksavat veroja. Siten kunnan ja valtion talous entisestään kurjistuu.

Pekka

Hannuuotila:
Jos henkilö makaa raiteilla ja hidastaa näin junaliikennettä, ni tuleeko siitä sakot yms. ?

/Hannu

Navigation

Up one level

Next page

Previous page