Tyhmiä kysymyksiä muusta kuin ilmailusta, tietokoneista tms.

<< < (401/448) > >>

hannu87:

Mun fysiikan käsitykseni mukaan jäähdyttävä laite ei voi toimia mitenkään ellei sitä kuumentunutta ilmaa poisteta johonkin  Energiaa ei käsittääkseni nykypäivänäkään voida hävittää taivaan tuuliin.. muuta kuin laittamalla putki josta se tosiaan kulkee taivaalle... Joskus tuli eräässä työpaikassa todettua tämä käytännössäkin, siellä oli hankittu ilmastointilaite mutta poistoputki oli aika viitteellinen, lopputulos oli että pieni huone lämpeni entisestään.

Kaikkein halvimmat viilennyslaitteet toimivat niin että ne vain haihduttavat vettä ilmaan, joka sitoo energiaa ja jäähdyttää ilmaa. Näistä vehkeistä ei tarvi johtaa poistoilmaputkea pihalle, mutta enpä ole juuri hyvää kuullut näistä laitteista.
Esim http://www.gigantti.fi/product/pienkoneet/ilma-ja-lammitys/ilmastointi/EC1000/matsui-ilmanviilennin?Selected=Specifications#tProductTabcontent

Hannu

Esa:

Käsitykseni mukaan ne siirrettävät eivät käytännössä tee juuri muuta kuin vievät pirusti  tilaa ja muuttavat sähköä kovaksi meteliksi.

Ainoa järjellinen ratkaisu on kunnon kiinteä ilmastointilaite jossa kompressoriyksikkö asennetaan ulkotiloihin. Lähes äänetön ja tehokas.

Kyllä tuommoinen siirrettävä laskee huoneen lämpötilaa pari astetta. Toki vain jos kuuma poistoilma johdetaan ulos, mikä edellyttää poistoletkun virittämistä niin, ettei kuuma ilma tule saman tien takaisin sisälle vehkeen aiheuttaman imun vetämänä. Joko kunnolla ylös tuuletusikkunasta tai sitten voi virittää peitelevyn josta letku viedään läpi. Ei se oikeaa ilmastointia korvaa, mutta helpottaa vähän pahimmilla helteillä. Meteli on tosiaan hurja, eli jäähdytys tapahtuu ennen nukkumaan menoa.

FIN1979:
Voiko lentokentän turvatarkastuksissa pitää passia ja boardingcardia kauluspaidan rintataskussa kun kävelee tarkastusportin läpi ?

Olen aikaisemmin pistänyt ne suoraan läpivalaistavaan laatikkoon, mutta tuli mieleen että jos joku ottaakin passisi ja boardingcardisi niin kuinka siinä sitten todistat että ne on sun ? Monesti tuo on käynyt mielessä kun tuo turvatarkastus hihna on suht pitkä etkä välttämättä näe mitä toisessa päässä hihnaa tapahtuu ennenkuin pääset itse sinne. Jos naapurin Esko ottaakin vaikka vahingossa passisi ja boardingcardisi niin kuinka sitten siinä todistat että ne on mun eikä Eskon ? Yritä sitten ulkomailla lontooksi selittää että notta kun tuo on mun passi...

Jani

Judanssi:

Voiko lentokentän turvatarkastuksissa pitää passia ja boardingcardia kauluspaidan rintataskussa kun kävelee tarkastusportin läpi ?

Olen aikaisemmin pistänyt ne suoraan läpivalaistavaan laatikkoon, mutta tuli mieleen että jos joku ottaakin passisi ja boardingcardisi niin kuinka siinä sitten todistat että ne on sun ? Monesti tuo on käynyt mielessä kun tuo turvatarkastus hihna on suht pitkä etkä välttämättä näe mitä toisessa päässä hihnaa tapahtuu ennenkuin pääset itse sinne. Jos naapurin Esko ottaakin vaikka vahingossa passisi ja boardingcardisi niin kuinka sitten siinä todistat että ne on mun eikä Eskon ? Yritä sitten ulkomailla lontooksi selittää että notta kun tuo on mun passi...

Jani

Eikös passissa ole yleensä kuva, josta voidaan henkilö tunnistaa? Lisäksi uudemmissa on myös nää sähköset tunnisteet sormenjäljistä.

FIN1979:

Eikös passissa ole yleensä kuva, josta voidaan henkilö tunnistaa? Lisäksi uudemmissa on myös nää sähköset tunnisteet sormenjäljistä.

D'oh, unohtui tuo kuvajuttu kokonaan. FACEPALM 

Pitäisi olla kirjoittelematta tänne tyhmyyksiä lauantai iltana..

Jani

Navigation

Up one level

Next page

Previous page