Tyhmiä kysymyksiä muusta kuin ilmailusta, tietokoneista tms.

<< < (441/448) > >>

Joona:

Mitäs tavaraa pitäis pistää kännykän suojakotelon kanteen jotta näyttö pimenis automaattisesti? Ois huomattavasti helpompaa vaan heittää kansi kiinni kuin painaa napista näyttö kiinni. Onhan tuo nyt 15 sekunni päästä sammunut mutta tekis mieli sitäkin aikaa pidentää, kun on kovin epäkäytännöllinen. Elikkä mihin toi puhelimen etäisyystunnistin reagoi?

Pidentää vai lyhentää?

Sitä vois saada jollain customsoftalla muokattua. Onhan joissain tunnistin, että kun puhelun aikana laittaa korvalle niin tunnistimen ansiosta näyttö pimenee ja syttyy, kun ottaa pois korvalta.

Miksu:
Sitä just hainkin että mihin se reagoi kun ilmeisesti ainakin Galaxy S3sen joku kansi sammuttaa näytön ilmeisesti juuri tuolla tunnistimella...

ilmailija:
Pidän itseäni jonkinmoisena automiehenä mutta on vielä paljon asioita joita en ymmärrä. Kävin katsastamassa 20 vuotta vanhan ja noin 400.000 kilometriä taivaltaneen VW Transportterini. Läpi meni korjauskehotuksen saattelemana mutta yksi seikka jäi askarruttamaan. Ymmärrän täysin, että vanhakin dieselmoottori pitää olla niin hyvässä kunnossa, ettei se saastuta sallittua enempää. Minun ajatuksenjuoksuni menee kuitenkin siten, ettei se saa saastuttaa normaalikäytössä sallittua enempää. Ja kun puhutaan normaalikäytöstä, tuskin koskaan vanhalla Transporterilla ylitetään 4000 kierrosta. Jo silläkin kierrosluvulla moottori huutaa ihan riittävästi. Ymmärtäisin hyvin jos päästömittaus suoritettaisiin esim. 4000 kierroksella. Jostain minulle tuntemattomasta syystä katsastusmiehen pitää kuitenkin todentaa moottorin maksimikierrosluku, minun tapauksessani 5170 kierrosta. Tuntuu ihan kaistapäiseltä touhulta huudattaa vanhaa pumppudieseliä sellaisella kierrosluvulla. Päästöt olivat 0,71 eli käsittääkseni auton moottori  on ihan normaalissa kunnossa. Onko se niin, että päästöjen mittaus vanhallakin dieselillä mitataan maksimikierroksilla eli sellaisella mitä ei kuitenkaan koskaan kaytetä normaaliajossa?

Seppo 

jamann51:

Pidän itseäni jonkinmoisena automiehenä mutta on vielä paljon asioita joita en ymmärrä. Kävin katsastamassa 20 vuotta vanhan ja noin 400.000 kilometriä taivaltaneen VW Transportterini. Läpi meni korjauskehotuksen saattelemana mutta yksi seikka jäi askarruttamaan. Ymmärrän täysin, että vanhakin dieselmoottori pitää olla niin hyvässä kunnossa, ettei se saastuta sallittua enempää. Minun ajatuksenjuoksuni menee kuitenkin siten, ettei se saa saastuttaa normaalikäytössä sallittua enempää. Ja kun puhutaan normaalikäytöstä, tuskin koskaan vanhalla Transporterilla ylitetään 4000 kierrosta. Jo silläkin kierrosluvulla moottori huutaa ihan riittävästi. Ymmärtäisin hyvin jos päästömittaus suoritettaisiin esim. 4000 kierroksella. Jostain minulle tuntemattomasta syystä katsastusmiehen pitää kuitenkin todentaa moottorin maksimikierrosluku, minun tapauksessani 5170 kierrosta. Tuntuu ihan kaistapäiseltä touhulta huudattaa vanhaa pumppudieseliä sellaisella kierrosluvulla. Päästöt olivat 0,71 eli käsittääkseni auton moottori  on ihan normaalissa kunnossa. Onko se niin, että päästöjen mittaus vanhallakin dieselillä mitataan maksimikierroksilla eli sellaisella mitä ei kuitenkaan koskaan kaytetä normaaliajossa?

Seppo 

Tätähän on autoileva kansa valittanut koko maailman sivun,tai ainakin siitä saakka kun tuo savumittaus otettiin käyttöön,mutta muutosta siihen on tuskin edes suunnitteilla,kaikki rutinat ovat menneet kuuroille korville Sensijan nämä vanhat öljysyöpöt pensaropposet,jotka pölläyttävät sinisen pilven persuksistaan liikennevaloissa,tai aina kun kaasua polkaisee,näitä ei huomata katsastuksessa lainkaan,asian olen todentanut katsastusmieheltä itseltään ja hän oli asioista täysin samaa mieltä kanssani. Pitääköhän näistä moottorin särkijäisistä tehdä oikein kansalaisaloite

man:
Päästömittaus tietysti voitaisiin tuoda lähemmäs totuutta mittaamalla hiukkaset ja muut tehopenkki kuormituksessa. Suomessa ainakin VTT tekee tälläisiä mittauksia. Anturit kalibroidaan pullokaasuilla vähän väliä. Se että olisiko siinä mitään järkeä, on eri juttu. Kustannuksethan siirrettäisiin tietysti asiakkaalle. Dieselmoottorista kun ei saa mitattua järkeviä päästöjä kuormittamatta. Tässä nykyisessä ryntäysmittauksessa moottorin pyörivien osien massa tarjoaa kuorman hetkeksi, ja sitten mitataan savun läpinäkyvyys. Halpa, nopea ja yksinkertainen tapa tarkistaa onko moottori suunnilleen ehjä. Käytännössä mittauksella ei ole mitään tekemistä moottorin tuottamien hiukkasten saati NOXien kanssa. Mutta ainakin mulle se kelpaa tapana niin kauan kuin joudun sen maksamaan. Kaikki hienommat mittaukset vain nostaa hintaa.

Ja se että pelkää moottorin hajoavan, on turhaa. Jos se kolmeen kuormattomaan täyskierrosryntäykseen hajoaa, se oli jo paska tai paskana.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page