FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
21.09.17, 03:31

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Tyhmiä kysymyksiä muusta kuin ilmailusta, tietokoneista tms.
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 112 Reply Print
Author Topic: Tyhmiä kysymyksiä muusta kuin ilmailusta, tietokoneista tms.  (Read 357023 times)
Esa Lehtismäki

Date Registered: 26.09.03

Re: Tyhmiä kysymyksiä muusta kuin ilmailusta, tietokoneista tms.
« Reply #380 on: 18.04.07, 14:32 »

Energiajuomat eivät paljon vaikuta, ne ovat lähinnä sokeria. Kahvi on jo hieman tehokkaampaa ja sitten tietenkin muutamat kovat huumeet valvottavat varsin tehokkaasti. Normaalisti ihminen tosiaan alkaa kolmen vuorokauden jälkeen nukahdella vaikka seisaaltaan. Jos nukahteleminen esim. estetään äärimmäisin keinoin kidutuksessa, seuraa aika pian psykoosi. On olemassa harvinainen aivosairaus, joka tekee nukahtamisen mahdottomaksi. Silloin unenpuutteeseen kuolee, oisko kolmisen viikkoa kestänyt. Tuommoisia jostain tiedelehdestä luin joskus.

Mikko Sokero

Date Registered: 07.12.04

« Reply #381 on: 18.04.07, 16:02 »

Tuotatuota. Juttelin yhden kaverin kanssa erilaisista addiktoivista nettipeleistä sekä muista tietokonepeleistä. Siihen liittyen, kauanko ihminen voi elää nukkumatta, esimerkiksi energiajuomia juomalla? Tapahtuuko jossain kohtaa vaan sellaista että  nukahtaa vaikka mikä olisi, vai voiko siinä käydä huonomminkin? Japanissa oli jossain pelitapahtumassa kaiketi kuollut eräs pelaaja kun ei ollut nukkunut päiviin...
Kolmen vuorokauden ajan olen itse pysynyt ihan virallisissa hommissa hereillä - tarkoituksella. Siinä testattiin erilaisia reaktioita. Osa kavereista alkoi nähdä ties mitä, minä vain menin sellaiseen horroksen kaltaiseen valvetilaan. Osa kavereista laitettiin testistä pois. Täytyy sanoa, että parin vuorokauden jälkeen alkoi skarppeus kyllä olla tipotiessään. 48 tunnin jälkeen oli tunne, että nukahdan seisaalleni, mutta se meni ohi. Unensaanti ei ollut vaikeaa kolmen vuorokauden jälkeen; joillekin se oli. Tarvitsivat nukahtamislääkkeen vaikka varmasti olivat väsyneitä. Ilmeisesti elimistö vaati "sysäyksen" mennä uneen.
Ville Kokkonen

Date Registered: 15.02.06

« Reply #382 on: 18.04.07, 16:50 »

Kolmen vuorokauden ajan olen itse pysynyt ihan virallisissa hommissa hereillä - tarkoituksella. Siinä testattiin erilaisia reaktioita. Osa kavereista alkoi nähdä ties mitä, minä vain menin sellaiseen horroksen kaltaiseen valvetilaan. Osa kavereista laitettiin testistä pois. Täytyy sanoa, että parin vuorokauden jälkeen alkoi skarppeus kyllä olla tipotiessään. 48 tunnin jälkeen oli tunne, että nukahdan seisaalleni, mutta se meni ohi. Unensaanti ei ollut vaikeaa kolmen vuorokauden jälkeen; joillekin se oli. Tarvitsivat nukahtamislääkkeen vaikka varmasti olivat väsyneitä. Ilmeisesti elimistö vaati "sysäyksen" mennä uneen.

Kun uni/väsymys menee ohi, olo tuntuu pirteältä kuin peipponen. Itse onnistuin kuitenkin nukahtamaan n. 2vrk valvomisen ja 10 km vaelluksen jälkeen tauon aikana seisaalleen, 30kg rinkka selässä ja perhovapa kädessä. Loppuosasta matkaa en muistakaan oikeastaan mitään. Kun telttaan pääsin, oli hokenut kavereille, että "ei minua nukuta, haluan mennä kalalle, enkä minnekään nukkumaan". Pakottivat sitten telttaan makuulleen, ja viimeiset sanani olivat "uskokaa jo, ei minulle uni tule". 3 minuuttia myöhemmin oli kuorsaus kuulunut laugh Jäipä kalat saamatta Sad

Herätessä oli outo tunne, aivan kuin krapulassa olisi ollut, mutta ilman päänsärkyä..

Date Registered: 01.02.05

« Reply #383 on: 18.04.07, 16:58 »

Miksi FSnordic foorumissa olla liika vähän tyttöjä?  Grin

Cathy

Noraneko
Esa Lehtismäki

« Reply #384 on: 18.04.07, 17:01 »

Koska sinä et ole vieläkään houkutellut kaikkia kavereitasi tänne Tongue

Cathy Tiainen

Date Registered: 01.02.05

« Reply #385 on: 18.04.07, 17:09 »

Koska sinä et ole vieläkään houkutellut kaikkia kavereitasi tänne Tongue

laugh Olen yrittänyt. Nyt tämä olla Teidän tehtävä  Wink

Cathy

Noraneko
Esa Lehtismäki

« Reply #386 on: 18.04.07, 17:27 »

Kerroitko heille, että täällä voi mm. kinata radiosuunnistusmajakoista keski-ikäisten insinöörien kanssa? Eikä silti kiinnosta? Mikä nuoria naisia oikein vaivaa Huh

Marko Karvinen

Date Registered: 17.10.05

« Reply #387 on: 18.04.07, 17:32 »

laugh Olen yrittänyt. Nyt tämä olla Teidän tehtävä  Wink

Cathy

Me niin tykätään teistä nykyisistä, meidän pääthän menisi ihan sekaisin jos tänne tulisi lisää naisia  Grin

Elämässä nallekarkit ei mene aina tasan...
Arne Wallen

Date Registered: 23.08.06

« Reply #388 on: 18.04.07, 17:59 »

No eihän tämä juttu vaan liity siihen ruokailulupaukseen  Grin

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Ville Elomaa

Date Registered: 17.12.01

« Reply #389 on: 18.04.07, 19:13 »

Eipäs ole tullut niin tarkkaan katsottua Pasilan tornin valoa, että osaisi sanoa. Eikä tänne näy.

Suomenlinnan majakka lähettää/lähetti neljää lyhyttä välähdystä eli h-(Helsinki)kirjainta, joiden jälkeen tauko ja sama uudelleen.

Oletko ihan varma, että Pasilan torni lähettää ylipäänsä jotain morse-aakkosta? Jos valo vain syttyy ja sammuu säännöllisin väliajoin, niin jos se välähdys on lyhyt, kyseessä on e ja jos välähdys on pitempi, niin sitten t.

Joo, Suomenlinnan majakka tosiaan morsettaa tuota H:ta, mutta luullakseni Pasilan torni vain vilkkuu eikä sen kummempaa.

- Ville -

Mikko Sokero

« Reply #390 on: 19.04.07, 11:19 »

No eihän tämä juttu vaan liity siihen ruokailulupaukseen  Grin
Arne... Prkl... Sitä ei siis ole unohdettu...  Cheesy

Menikin monta päivää...  Tongue
Ilkka Mäkelä

Date Registered: 02.04.04

« Reply #391 on: 21.04.07, 16:15 »

Olisiko tietoa, mistä lähteestä saisi sekunnilleen oikean ajan?

www.neitiaika.com kertoo, että sieltä (netistä) sitä ei saa, mm. koska selaimen latautuminen tms aiheuttaa virheitä/viiveitä.

Olen katsonut tusinan koti- ja ulkomaisen TV-kanavan teksti-TV:n kellonaikoja, mutta ne kaikki näyttävät muutaman sekunnin heittoa toisiinsa verrattuina. Olisiko YLE lähinnä oikeata?

Radiosta? Mutta niitä aikasignaaleja tulee harvoin? Siis jos haluan kelloni nopeasti mahdollisimman oikeaan aikaan, niin mistä se löytyy heti?

Vaikka ei elämä ole parista sekunnista kiinni, niin silti haluaisin tietää.

Ilkka Mäkelä

Date Registered: 02.04.04

« Reply #392 on: 21.04.07, 16:22 »

Juu, olen lukenut rannekelloista, jotka esim. Jenkeissä ottavat tarkistussignaalin radioaalloilta ollessaan lähettimen kuuluvuusalueella ja jos omistaja käy ulkomailla ja palaa takaisin, niin kellot justeeraavat itsensä takaisin oikeaan aikaan lähetteen perusteella.

Mutta kun itsellä ei sellaista ole, niin ei auta  Angry

Mikko Sokero

« Reply #393 on: 21.04.07, 17:56 »

Saksassa on se atomikellosysteemi, jossa jonkin aineen puoliintumisaika lasketaan sekunneiksi. Pitäisi heittää vain sekunnin miljoonassa vuodessa.. Itselläni on herätyskello, jonka pitäisi asettaa itsensä aikaan tuon mukaan. En kyllä tiedä mahtaako tämäkään viesti auttaa yhtään. laugh
Minulla on yksi tuollainen pöytäkello. Joskus se heittää paljonkin, mutta kun menee aikaan Saksasta tulevan signaalin mukaan, on sitten kanssa ajassa. Laittaa itsensä myös kesä- ja talviaikaan.

Yksi rannekello-Omegani on sellainen, jossa on IKUINEN päiväys. Tietää siis karkausvuodet ym. kotkotukset. Päiväys aina paikallaan kunhan vain muistaa pariston vaihtaa. Myös mekaanisia vastaavia on (vedettäviä ja automaatteja).

On tuohon kassakaappiin kertynyt toinen toistaan ihmeellisimpiä kelloja. On 24 tunnin näyttöä osoitinmalleissa ja kuunkiertoa jne. Tarpeetonta, mutta ah, niin kiehtovaa. Kaappi painaa muutaman sata kiloa ja on pultattu betonilaattaan, joten rosvot kantamaan vaan...  Tongue

Mikko Sokero

« Reply #394 on: 21.04.07, 18:20 »

Tajuaako se myös, ettei vuodet 2000, 2100, 2200 jne. ole karkausvuosia? Tietäisit vaan mitä minun kassakaapista löytyy... laugh Rosvot kantamaan vaan, jos löytävät. Grin
Kyllä se tajuaa... Sveitsiläiset ovat käkikellomiehiä...
Esa Lehtismäki

« Reply #395 on: 21.04.07, 19:51 »

Olisiko tietoa, mistä lähteestä saisi sekunnilleen oikean ajan?

Laita tietokoneesi kello synkronoimaan itsensä jonkun NTP-palvelimen kanssa, niin se on sekunnin kymmenyksien tarkkuudella oikein. Hyvä palvelinosoite on fi.pool.ntp.org

Marko Karvinen

Date Registered: 17.10.05

« Reply #396 on: 21.04.07, 19:59 »

Pitäisi pyytää verotoimistoa laskemaan viimeisen viiden vuoden elatus- ja työmatkakuluhyvitykset, pitääkö se tehdä kirjallisesti vai riittääkö että vie asiaankuuluvat lipukkeet tiskille? Ja millaiset laput pitää verotoimistoon viedä kun on käyttänyt omaa autoa ja työmatka suuntaansa on 15 km, mutta bensakuitit kateissa. Työnantanjalta joku työvuorolista? Elatusmaksuista toivottavasti ex toimittaa tositteen, mutta nuo työmatkakulut hieman epäselviä

Elämässä nallekarkit ei mene aina tasan...
Arne Wallen

Date Registered: 23.08.06

« Reply #397 on: 21.04.07, 20:16 »

Arne... Prkl... Sitä ei siis ole unohdettu...  Cheesy

Menikin monta päivää...  Tongue

No nyt sitten käytän tätä tilaisuutta päivittäin, esitin kyllä että maksan kaiverretun laatan mikäli tuo lentopäähine joutaa erääseen museoon, mikäli museonjohtaja hyväksyy, eli syämättä jäännyt lentopäähine mallia ilmeisesti suomalainen talvipäähine koska on vaikeasti käytettävä ruokailuun. Grin Grin

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Mikko Lindström

Date Registered: 21.02.05

« Reply #398 on: 22.04.07, 16:17 »

Mitä virkaa on noilla EFHK:n lähiseudulla voimalinjoissa nököttävillä punaisilla palleroilla? Huh

Ilkka Portti
Body Monkey
Moderator

Date Registered: 31.07.01

« Reply #399 on: 22.04.07, 16:45 »

Mitä virkaa on noilla EFHK:n lähiseudulla voimalinjoissa nököttävillä punaisilla palleroilla? Huh

Huomiota herättämässä, ettei kukaan/mikään törmäile niihin?

My photos @ Airliners.net                           My photos @ Jetphotos.net
                                       www.flyfinland.fi
Pages: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 112 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1