Tyhmiä kysymyksiä muusta kuin ilmailusta, tietokoneista tms.

<< < (93/448) > >>

Dankke:
No sitten:

Jos kone lentää pinnalla 320 niin mikä on sen oikea korkeus? Mistä sen voi tietää mikä sen oikea korkeus on kun puhutaan pinnoista??
Taitaa olla ihan yksinkertainenkin juttu mutta en ole sitä tajunnut tyhmä kun olen

Jo joku heittää lonkalta että tuo kone lentää pinnalla 320 niin mistä sen tietää mikä on sen oikea korkeus jaloissa/kilometreissä mitattuna?

ToniT:

No sitten:

Jos kone lentää pinnalla 320 niin mikä on sen oikea korkeus? Mistä sen voi tietää mikä sen oikea korkeus on kun puhutaan pinnoista??
Taitaa olla ihan yksinkertainenkin juttu mutta en ole sitä tajunnut tyhmä kun olen

32000 jalkaa. Loput osaat varmaan itsekin 

arttula:

No sitten:

Jo joku heittää lonkalta että tuo kone lentää pinnalla 320 niin mistä sen tietää mikä on sen oikea korkeus jaloissa/kilometreissä mitattuna?

Tai siis... Tarkkaan ottaen todellinen korkeus riippuu paikassa vallitsevasta ilmanpaineesta. Pinnoilla lennettäessä korkeusmittariin väännetään vakioasetus 1013 mbar, joka on kaikilla koneilla sama. Todellinen ilmanpaine merenpinnan tasolla saattaa kuitenkin olla tuolla aivan jotain muuta, joten absoluuttinen korkeus siis vaihtelee.

Arttu

Esa:
Pintojen idea onkin justiin, että ei sillä ole mitään väliä mikä korkeus on merenpinnasta mitattuna, kun ollaan kuitenkin niin korkealla, että millään ilmanpaineella ei ole vaaraa osua mihinkään maan pinnalla sijaitsevaan. Sen sijaan on tärkeää, että korkeus on oikea suhteessa muihin lentokoneisiin, ja tämän takaa juuri se, että kaikkien koneiden korkeusmittarissa on sama ilmanpaineasetus 1013. Koneiden korkeudet merenpinnasta vaihtelevat ilmanpaineen mukaan, mutta pysyvät samana suhteessa toisiinsa samalla alueella.

Assiini:
Miksi katoksessa olevan auton ikkunat eivät mene jäähän/huuruun talvella?

Navigation

Up one level

Next page

Previous page