Tyhmiä kysymyksiä muusta kuin ilmailusta, tietokoneista tms.

<< < (177/448) > >>

renaulttI:
Voiko linnut sakata? Pari viikkoa sitten mökillä näin, kun lokki liiteli lähellä veden pintaa ja teki sitten semmoisen jyrkähkön käännöksen, mutta tippui kesken kaarron veteen ja lähti siitä sitten uudestaan lentoon.

PekkaK:

Voiko linnut sakata? Pari viikkoa sitten mökillä näin, kun lokki liiteli lähellä veden pintaa ja teki sitten semmoisen jyrkähkön käännöksen, mutta tippui kesken kaarron veteen ja lähti siitä sitten uudestaan lentoon.

Tästä on ollut jo juttua: http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,55614.msg741111.html#msg741111

juksii:

Kun tankkaan autoa huoltoasemalla ja haluan samalla käydä huoltsikan kahviossa pullakahveilla, niin miten menetellään korrektisti: 1) Voinko ensin tankata, viedä auto heti sen jälkeen sivummalle parkkiin ja maksaa sen jälkeen bensat ja pullakahvit kerralla; 2) vai pitääkö ensin maksaa bensa kun auto vielä seisoo pumpulla, sitten viedä auto parkkiin ja mennä sitten uudestaan kassalle pullakahvit hakemaan?

Meneekö kassan laskutus sekaisin, jos vietäessäni autoni parkkiin tuleekin heti perään toinen auto samalle pumpulle jo ennen kuin olen ehtinyt maksaa? Ja ettei minua epäillä rosvouksesta, jos starttaan pumpulta parkkipaikalle ennen maksamista? Olisiko vaihtoehto 2 turvallisin ja korrektein, vaikka tuntuukin uunolta käydä kassalla kahdesti?

Oikea tapa on 1. Ensin tankki täyteen, sitten auto sivummalle ja kaffille. Kassalla näkyy kaikki maksamattomat tankkaukset joten laskutuskaan ei mene sekaisin. Kannattaa tosin itse muistaa paljonko on tankannut ettei vahingossa mene bensamäärät väärin.

renaulttI:

Tästä on ollut jo juttua: http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,55614.msg741111.html#msg741111

Niinpä näkyy, en vaan jaksanut kahlata 45 sivua viestejä läpi ja haku jotenkin vain unohtui.

mmniemi:

Huoltoasemakulttuuri on jäänyt vähän autoilevana tyyppinä vähän hämäräksi, joten tässä pari tyhmää kysymystä. 

1. ehdottomasti! Kyllähän lähes jokaisella huoltoasemalla on siinä tankin kyljessä tarrakin, jossa käsketään siirtämään auto pois pumpulta välittömästi tankkauksen jälkeen. Eikä kyllä moni asia olekkaan ärsyttävämpää, kuin odottaa omaa tankkausvuoroa kuskittoman auton perässä, kun se lihava täti on sisällä vetämässä kahvia ja munkkipossua  Tuollaisissa tapauksissa olen kyllä antanut em. henkilön surutta kuulla kunniansa ja epäilyt hänen lukutaidostaan/tilannetajustaan hänen palatessaan autolle. Jospa hänen takiaan ei enää sen jälkeen toisten tarvitse odottaa, että on tarpeet hoidettu (omat ja sen saat*nan villakoiran) ja munkkipossu teurastettu...

Navigation

Up one level

Next page

Previous page