World of AI

(1/2) > >>

retardmc:
Hallå, undrar om nån vet vad felet kan vara?

Jag har installerat SAS som AI, med World of AI till FS2004 i windows xp.  Men  AI planen kör då in i varandra, det verkar som att FS inte "vet om" att de nya AI-planen är där.  Vad kan det bero på?

Tacksam för svar!

Ps. mycket bra forum!

Daniel:
Vad menar du med kör in i varandra? AI trafiken kan beté sig väldigt kosntigt, stördyka ibland inna landning, Taxar ibland in i varandra osv.

Nizmo0:
vet inte om det har med saken och göra men när jag skulle installera SAS i min så stod där att man skulle installera Spanair först och det var väldigt viktigt tydligen. Vet ej om det är det som är problemet.

retardmc:
Ja, det där med Spanair såg jag också, men det tror jag har att göra med om man hade nån tidigare version av nåt program.  Så det ä´r nog inte det.

Men brukar det alltså vara problem generellt hos er att AI-trafiken på backen kör in i varandra, och inte "holdar position" etc?
För mig har det aldrig varit nåt problem nä'r jag kört default AI.

ChristofferJ:
Min AI-trafik från WOAI sköter sig helt utmärkt, även på stora tät-trafikerade flygplatser. Jag har aldrig varit med om att dom taxat in i varandra eller liknande, så något fel är det ju med TS´s AI-trafik.

Navigation

Up one level

Next page