Pixliga texturer!

(1/3) > >>

Jonas Lindberg:
Hej!

Har fått ett problem i ett scenery som jag håller på att bygga: när jag mappar texturerna på modellen blir det alldeles pixligt. Mina texturer är sparade i *.tga alltså Targa format. Själva textur filen är inte pixlig och är 1024*1024 pixlar bred. Vad kan felet vara? Behövs en bild kan jag lägga in det.
Tack på förhand!
/Jonas

Swesim:
Pröva att spara som DXT3 eller DXT1.

MarkkuS:
Quote

Har fått ett problem i ett scenery som jag håller på att bygga: när jag mappar texturerna på modellen blir det alldeles pixligt. Mina texturer är sparade i *.tga alltså Targa format. Själva textur filen är inte pixlig och är 1024*1024 pixlar bred. Vad kan felet vara? Behövs en bild kan jag lägga in det.

Var blir det "pixligt"? I FS eller i Gmax (om du använder den)?
I FS ska naturligtvis texturen lagras i DXT-format (FS9) eller DSS-format (FSX).

mvh
Markku

Jonas Lindberg:
I Gmax blir det pixligt, ska testa med DXT3 och 1!
/Jonas

Jonas Lindberg:
När jag provar att lägga in texturen får jag felmeddelnadet: Unsupported BMP Image File. Jag har testat med både DXT1 och 3 med samma resultat . Någon som vet vad jag gör för fel?

Navigation

Up one level

Next page