PTT knapp(Vatsim)

(1/2) > >>

charliecdu:
Hej jag har en frågan om nån har en idé om hur man kan använda någon knapp på pedestalen för push to talk på vatsim jag använder nämligen en 737cockpit och vill helst gärna inte ha tagientbordet på pedestal panelen den blir så himla repig då. 

Delar gärna med mig av bilder på cockpiten maila mig på charlie.ljungstrom@elia.com

Mvh Charlie

charliecdu:
mail adressen blev fel det skall vara charlie.ljungstrom@telia.com

kitte:
Vad menar du riktigt med pedestalen - har du byggt en själv eller köpt en från flyengravity? Det vanliga är ju att man har PTT på en  knapp på yoken och då är det enklast att först definiera vilken tangentbordsknapp som är PTT (i squawkbox eller FSInn) och sedan via FSUIPC tilldela tangentbordsknappen till denna yokeknapp.

Även om du har en pedestal så antar jag att det finns knappar där som du kan tilldela en funktion i MSFS och då kan du på samma sätt via FSUIPC koppla ihop en tangenbordsknapp med PTT.

charliecdu:

Vad menar du riktigt med pedestalen - har du byggt en själv eller köpt en från flyengravity? Det vanliga är ju att man har PTT på en  knapp på yoken och då är det enklast att först definiera vilken tangentbordsknapp som är PTT (i squawkbox eller FSInn) och sedan via FSUIPC tilldela tangentbordsknappen till denna yokeknapp.

Även om du har en pedestal så antar jag att det finns knappar där som du kan tilldela en funktion i MSFS och då kan du på samma sätt via FSUIPC koppla ihop en tangenbordsknapp med PTT.

Jag har köpt den från cockpitsonic en firma i tyskland.

Jag använder ENTER på tangenbordet men jag vet inte hur jag gör koppla samman det med FSUIPC jag har inte alla knappar på yoken jag har bara AP disconnect och TRIM och alla boeing har en PTT på pedestalen också så jag tänker använda mig av den så om jag bara kan få lite hjälp med FSUIPC så är det helt OK(Jag är inte så bra på sånt här för dom vi köpte cockpiten av kom hem till oss och satte upp och instalerade så jag kan inte FSUIPC så bra)

simonbrygg:
Välj ENTER som PTT genom fsuipc och sen väljer du knappen på yoken och väljer ENTER, svårare är det inte 

Navigation

Up one level

Next page