Avinstallera ett Project ai paket?

(1/2) > >>

Martin777:
Hej! någon som vet hur man avinstallerar ett Project ai paket? Vill byta ut Qantas pai mot Qantas woai.

Martin777:
ingen som vet?

Karl:
Quote from: Martin Olsson on 15.07.08, 17:23

ingen som vet?

Borde väl funka att radera paketets mapp i Simobjekts(FSX).
//Karl

jhz94:
Använd TTools för att avkomprimera Traffic_pai.bgl.
Öppna mappen där du har valt att lägga hela PAI's flightplans, airports och aircraftsfiler (.txt, som man tar hem från AVSIM exempel, bara inte dessa utan dessa är de avkomprimerade från TTools.)
Gå in i aircraft_Pai.txt och hitta Qantas flygplanen. AC#XXX= "PAI B737-400 QANTAS" kan det kanske stå, då tar du nummert (AC#XXX) och söker efter det i FlightPlans.txt filen och tar bort dem som har just det numret.
Ett tips: I Anteckningar gå till menyspalten Format och välj automatiskt radbyte. På menyn finns också fliken Redigera och välj sök och skriv där in AC# numret.

Då du har tagit bort bolaget som du velat, starta TTools och välj FlightPlans_PAI, AIRPORTS_PAI och AIRCRAFT_PAI i vänstra menyn och tryck sen på Compress.
OBS! VIKTIGT! Du måste även ta bort QANTAS planen ur AIRCRAFTS_PAI.txt innan du komprimerar igen!

Hoppas att det går bra!

Martin777:
Quote from: Joakim Holmström Zenk on 16.07.08, 16:58

Gå in i aircraft_Pai.txt och hitta Qantas flygplanen. AC#XXX= "PAI B737-400 QANTAS" kan det kanske stå, då tar du nummert (AC#XXX) och söker efter det i FlightPlans.txt filen och tar bort dem som har just det numret.

Tack för tipsen ska försöka.

Ja antar att Qantas flygplanen heter AC#XXXX PAI B744 QFA eller är det något annat bolag?

Sen till frågan, när jag ska ta bort AC nummret ur flightplans.txt ska jag ta bort hela raden ända till slutet eller ska jag bara ta bort AC#XXXX

Navigation

Up one level

Next page