Vart ska jag stå på Arlanda?

(1/3) > >>

Nizmo0:
Hej!

Nu kommer lite frågor som säkerligen har blivit besvarade innan, men allt man hört om fotoförbud et.c på alla möjliga flygplatser så väljer jag och fråga istället för att söka

Jag och tjejen ska upp till Stockholm kommande helg. Jag kommer att låna hennes mammas bil för att ta mig till Arlanda. Men jag har ingen hum alls om vilka banor som brukar användas mest och vart som är bäst och stå isåfall, vill gärna komma närma planen så jag kan få prova på och ta lite närbilder. Men sen å andra sidan så är det fräckt med sättningar och rotationer också . Så alla Arlanda pågar, hur går det till uppe hos er? Jag är inte rädd för att vandra lite för komma till ¨nån av platserna men som sagt så lånar jag en bil för att ta mig till Arlanda.

Jag har Teleobjektiv 75-300mm som jag kommer använda mig av. Har även ett mindre vid behov.

Nemesis:
Eftersom bana 2 (08/26) är avstängd så kommer Arlanda ha någon av dessa 4 configs:
1,DEP 19R (bana 1), ARR 19L (Bana 3)
2,DEP19L, ARR 19R
3,DEP 01L (bana 1), ARR 01R (bana 3)
4,DEP 01R, ARR 01L

Länkar till dom olika ställerna finns på http://www.g-kraft.com/spotting.php?cmd=flygplats&id=1

Ps, Lyfter  dom på 19R/L så lyfter dom MOT Stockholm, Om dom lyfter 01L/R så lyfter dom IFRÅN Stockholm

Snubbelibubben:
Quote from: Oscar Andersson on 30.06.08, 19:40

Eftersom bana 2 (08/26) är avstängd så kommer Arlanda ha någon av dessa 4 configs:

Lånar den här tråden lite. Varför är 08/26an avstängd? Är det underhållsarbete? Har sett att dom har grävt och hållit på där ute

/ Johan

Nemesis:
Quote from: Johan Hedlund on 30.06.08, 20:25

Lånar den här tråden lite. Varför är 08/26an avstängd? Är det underhållsarbete? Har sett att dom har grävt och hållit på där ute

/ Johan

Helt rätt, underhåll på banan och på taxiväg X4 tror jag der var.

//oscar

Daniel Skoglund:
Även ZQ e avstängd.

Navigation

Up one level

Next page