FSBUS - aloittelijan kysymyksiä
JuhiZ:
Eli muutama kysymys joihin en ole löytänyt vastausta:
1. Mitä FSBUS-versioita on olemassa? (Versionumerointi hämää, kun jossain puhutaan classicista ja ng:stä, sitten on 2.0b ja 2.4? ja sitten ainoa joka löytyy fsbus.de:stä on fsbus cdk (1.0 ja 1.2))?
2. Mitä versiota kannattaa käyttää?
3. En ole kaikkia dokumentaatioita vielä kokonaan lukenut läpi, mutta hämää tuo router, josta paljon puhutaan. Mistä se löytyy? Asensin koneelleni cdk:n mutta en löydä routeria ollenkaan? Vai onko se edes erillinen ohjelma?
Kiitos vastauksista jo etukäteen ja pahoittelen jos näistä oli jo ketjuja olemassa (itse en löytänyt).
Transisto:
Hei,
Oletko katsonut IOCardsin vastaavia kortteja. Säästyisit näin korttien valmistuksen vaivalta. Hinnat ovat hyvinkin kohtuullisia ja
omasta mielestäni IOCardsin kortit ovat varmatoimisempia. Tämä silti riippuu ihan myös siitä minkälainen elektroniikkapuolen
kokemus entuudestaan löytyy.
http://www.opencockpits.com/catalog/electronic-cards-iocards-c-21.html
sierra:
Moi,
Uusinta kannattaa käyttää, jos on rakentanut uusimmat versiot noista korteista. Router softaa ei enää ole kuten vanhassa oli, tai siis on mutta se on sisäänrakennettu tuohon CDK:hon.
Kun käynnistät CDK:n niin aukeaa ruutu. ylhäältä HELP kohdasta saat lukea manuaalit jotka kuuluvat uusiin kortteihin ja softaan.
Piirilevykuvat löytyvät tiedosto juuresta C/ program file/ fsbus cdk / pcb. ne ovat niin sanotun NG eli uusimman sukupolven kortteja. Tosiaan on myös olemassa vanhat, mutta niitä ei enää ole jaossa FSBUS.DE sivustolla. Piirilevykuvat saat auki ilmaisohjelmalla viewlayout50 linkki alla
http://www.abacom-online.de/uk/html/dateien/demos/viewlayout50.exe
Onko sulla jo kortit? tehtynä / ostettuna?
Kysy rohkeasti vaan jos tarviit apuja, itse olen nyt paininut noiden uusimpien korttien kanssa pari vuotta.
-Jarkko
JuhiZ:
Kiitos näistä
FSBUSia ajattelin siksi että pääsisi samalla pitkästä aikaa itse rakentelemaan jotain alusta loppuun. Kortteja en ole vielä tehnyt mutta ensi viikolla meinaan mennä ostamaan osat. Tarkoituksena on aloittaa jonkin sortin autopilotti-härpäkkeellä, mutta eihän sitä tiedä onko kohta puolet asunnosta 737:n ohjaamoa kun tuntuu tämä innostus vaan kasvavan koko ajan
Juhowee:
Quote from: O-P Pietila on 03.07.08, 09:46
Säästyisit näin korttien valmistuksen vaivalta.
Hauskintahan on juuri se tekeminen Mutta joo, yksinkertaisen kotikokkarin valmistukseen (kaasukahvat, pedaalit, pari kytintä) suosittelen IOCardsia, yksinkertainen, helppo ja toimiva
Navigation