Hjelp med AA i FS- nVidiadrivere som funker

(1/1)

Twotter:
Har innsatllert FS på ny harddisk,nytt system.
Men... har støtt på et problem,finner ikke ut av driverproblematikken knyttet til AA i FS.
Den driveren jeg trodde jeg brukte lar seg ikke innstallere av kompatibilitets issues.
Så da,for dere som fortsatt bruker FS9. Hvilke drivere bruker dere?
Og hvordan setter dere opp profil i nHancer? Får dere AA i FS9 til å fungere?
Er nummeret før jeg kjøper et ATI skjermkort å vender nVidia ryggen en gang for alle!

Gubben:
Jag har slängt ut Nvidia korten ur fs burkarna, kör Asus 3870X2  funkar perfekt.

simonbrygg:
Man har lärt sig att gforce inte gå bra ihop med FS, beställde ny burk igår och blev 2 st ati radeon HD4850 DDR3 kort på 512 mb var som jag kör cross fire på sen, har problem med AA på mitt gforcekort som jag har nu och är svårt att få till men googla på nHancer och kör det och välj AA i det så blir det bättre  (Dock inte bra)

Nexus82:
Mitt 8800GTX funkar alldeles utmärkt med FS + AA och 169.21 drivisar. 

Gubben:
Mitt 8800gtx funkade bra men bilden speciellt med addons är mycket bättre med ATI , jag har alltid blivit blivit lite missnöjd när jag
bytt till ett bättre Nvidiakort  har haft 6800, 7800,8800,9800,och ett 280 som jag bara testat lite grann.
ATI har jag haft 9800, X800, 1900,1950,2900,3870X2 som jag har nu (ska testa ett 4870X2 som jag får om ca 2veckkor).
När det gäller drivare brukar ATI:s Catalyst vara buggigare än Nforce
Jag är varken ATI eller Nvidia freak ,  har ganska bra konakter med Leverantörer av Datorprodukter så jag har  förmånen att
testa de senaste korten tidigt.

//Hasse

Navigation

Up one level