Flaskhals lr vadå? :S

(1/3) > >>

adrianek:
Tjena

Hade tänkt att uppdatera min dator, min stora fråga är vilken är den optimalaste processor till FS9 och till FSX

Just nu kör jag med en intel duo 6700 2,66mhz, 4gb ram, gtx8800 och windows XP. det är nog dem viktigaste sakerna ni behöver veta

frågan är nu, tänkte köpa en Intel Core 2 Extreme QX9650 3,0GHz 1333MHz. Grejen är hur kommer fs9 fungera med denna processor?? någon som vet det? kommer ens fs9 att fungera? annars så är det ju lite slöseri på cash, sen så vet jag att fs9 inte stödjer quad men ändå detta kan väl inte vara fel, bara prioritera olika program på olika kärnor,  KAn man få fs9 på flera processorer?? SEN finns det kanske någon annan processors som ni kan rekommendera som passar bättre/bäst för just fs9?

när det gäller fsx så tror jag nog att denna processor kan bli riktigt grym MEN nu handlar det mest om fs9...

hoppas någon kan hjälpa mig och ge mig råd, vill helst inte slänga upp 8 papp för nada.........

mvh Adrian

davyp3:
FS9 är nära nog maxat på den maskinen, om du inte skaffar SLI för att kunna köra med ännu bättre FSAA-inställningar. Men det syns nog bara på minst 24" skärm, annars är det knappt märkbart.

FS9 är ej flertrådigt så själva simmen går bara på en kärna varför en dual core räcker utmärkt för FS9. Jag har själv liknande burk och skall vänta på Intels nästa arkitektur innan jag uppgraderar.

adrianek:
tack för ett snabbt svar david

Joo jag har tänkt på samma sak,  man kanske ska avvakta med att köpa en värsting processor till den nya arkitekturen kommer ut....

Så med andra ord,
en Intel Core 2 Duo E8500 3.16GHz 1333MHz skulle räcka istället för quaden?? just till fs9? Men sen så undrar jag OM jag nu skulle köpa quaden som e på 3.00GHz, 1333MHz skulle fs9 få liknande prestande (som sagt skillnaden är 0,13Ghz duo/quad.  men eftersom fs9 bara kör på en kärna är det väl ingen större skillnad just med fs9? lr är skillnaden stor? just mellan fs9 och dual/quad,  sen så har ju e8500 en Cache på 6MB L2  gemfört med qx9650 12MB L2 gör det någon stor skillnad?

vet faktist inte vad jag ska satsa på, målet är ju at förbättre fps yttligare lite mer i fs9 (SLI går ej med mitt MK.)

LR så kanske man ska satsa på E8500 och ett nytt grafikkort tex GeForce GTX 280 1GB förslag välkomnas ALLT för att få ut det mesta ur fs9:D

mvh Adrian

Ericb99:
Grafikmässigt så bör du satsa på ett Radeon HD 4870, enligt experter marknadens absolut bästa grafikkort. Vad gäller processor så ska du hålla dig undan 3 och 4 kärniga processorer. Dagens program och spel är inte byggda efter den typen av processorer, men många fungerar med dual så det är det du bör satsa på. Det ända som lockar med quad är den höga cachen, men det är upp till dig om du vill betala eller ej.

adrianek:
Tjena Ok jag har faktist aldrig tänkt på radeon har ALLTID använt nvidia, sen vf vet jag ej hehe.

Joo men då fick jag svar på min fråga.. ska nog ta och köpa imorgon en e8500 sparar typ 6000kr,  + jag kör 95% fs9 så en e8500 får duga,

sen så kan man ju alltid klock upp den försiktigt, när det behövs framöver.. grafik kortet kan vänta ett tag, känner jag, det enda jag vill är att mina fps höjs med typ 5-10fps vid dense area då är jag nöjd, men just med catche gör det stor skillnad?

mvh Adrian

Navigation

Up one level

Next page