Bästa flygbolag till U.S.A?
kapten_joel:
Tjenare tjenare!
Jag skall åka till U.S.A nu i augusti och behöver då veta vilket flygbolag som är bäst. Kanske inte har bäst priser, men som har bra service. Det är viktigt när man åker så långt. Plus att jag har behov av att äta rätt mycket rätt ofta, så ett bolag där maten är bra är också viktig.
Kollade runt lite på airline reviews innan jag postade på Continental och USairways.
Det finns ju fler alternativ. SAS, Icelandair, KLM-AF, Lufthansa, BA osv. men jag skall förmodligen till PHL. Det beros lite på personliga saker, men antingen PHL eller EWR.
Vad tror ni?, kan ni rekommendera fler forum?
Ha en fortsatt trevlig sommar nu!
Hälsningar:
/Kaptenen.
Puffen:
Inga problem om du vill ha god och mycket mat och bra service. Boka Business Class. Dubbelt så dyrt om du flyger med SAS till New York, om du jämför med Economy Class.
Ulf B
Daniel Skoglund:
Jag flög me SAS till EWR ganska nyligen i ekonomi klass. Vägen dit satt jag vid nödutgången, maten var kanon mycket snyggt serverat med kock, benutrymmet var väldigt bra vid nödutgången. Hade även en stol bakom mig som jag satt på vid landningen, utrymmet var väll helt ok där. SAS har en "slogan" som står vid inchecknings diskarna: "More comfort then entertainment" detta kan jag inte tyvärr hålla med om.
Skulle rekommendera Contineltal istället. Trevlig personal, hyfsat med benutrymme, god mat och det e bekvämt tycker jag.
På G-krafts forum så finns det en flik ang resor. Sök där så kommer du minst få upp 20 träffar om bästa bolaget.
Puffen:
Fick du äta när du själv ville, då :-)
Ulf B
Daniel Skoglund:
Nej. På SAS har Business klass resenärerna till gång till buffé under hela resan.
Navigation