FSX acceleration-Värt det eller ej?
Karl:
Hej, satt och tittade på FSX acceleration och tyckte det verkade intressant.
Nu tänkte jag fråga dem som har det vad dem tyckte om det, det bra och det dåliga.
//Karl
Casimir:
Tycker inte det är värt X antal hundralappar för n uppdatering till en flygsimulator som tyvärr släpptes allt för tidigt.
Bara min åsikt.
Puffen:
Quote from: Karl Lycke on 01.08.08, 20:15
Hej, satt och tittade på FSX acceleration och tyckte det verkade intressant.
Nu tänkte jag fråga dem som har det vad dem tyckte om det, det bra och det dåliga.
//Karl
Jag tycker att flygplanen och scenerierna i Acc-pack är väl värda pengarna.
@Niklas Kull. Varför hålla på och tjafsa? Sluta klaga och du behöver ju inte använda FSX om du inte gillar det. Jag tycker att FSX, trots problemen med en för tidig release, är klart mycket mer njutbart än FS9. VFR flygningar är ohyggligt mycket trevligare med default FSX än de nånsins var med FS9. Det enda som krävs är att man har rätt hårdvara. Och förhoppningsvis blir det samma sak med FSXI (eller FS11), dvs dags att bygga en ny kärra inför den releasen. Jag har för övrigt påbörjat ett nytt pc-bygge med sikte på framtiden. Har fixat en rejält rymlig Silverstone Temjin-låda, en Zalman HP850W PSU. Lägger undan slantar för att införskaffa en Bloomfield Extreme CPU och ett LGA-1366 moderkort, VelociRaptor hårddiskar, Corsair 1600MHz DDR3-minnen, mm. Klart att FS11 kommer att baseras på hårdvara som här high end under 2009-2010. Och jag kommer förmodligen att kunna flyga FS11 med hyffsad fps, men inte mer. Får väl bygga en ny pc under 2010 misstänker jag. Detta är teknikutveckling.
Ulf B
Casimir:
Bra att du är nöjd då Ulf, jag använder dock inte FSX längre och det lär inte installeras om en gång till på min dator.
noneedforaname:
Jag köpte Acceleration när det var nytt, mest för att få se skillnaden mellan DX9 och DX10. Resten var jag inte jätteintresserad av och av den anledningen blev jag ganska besviken. Som alltid får man fundera på hur mycket man tror att man kommer att uppskatta innehållet. Är man jätteintresserad av de flygplan som följer med kan det vara ett bra köp, men inte annars.
Kollade på Prisjakt och såg att man kan få Acceleration för 119 kr, och det kan det vara värt. Jag skulle själv inte köpa det om det var mycket dyrare än så (eftersom jag är snål smålänning).
Navigation