virtuaalilentoyhtiö ja virtuaalilentoyhtiö tai lentäminen?

(1/1)

nordicair:
Tulipa tässä aamun Kauppalehden verkkoversiossa uutinen Wingosta jossa puhutaan virtuaalilentoyhtiöstä. Sana oli myös merkityksessä virtuaalilentäminen alunperin juuri tälle toiminnalle mitä tämä saitti edustaa, mutta matkailuala ja IATA alkoivat hiljalleen noin viisi vuotta sitten käyttä termiä yhtiöistä joilta puuttuu oma AOC, kuten Wingo tai aikaisemmin Soder Airlines tai Goodjet Ruotsissa. Pitäsikö termi virtuaalilentäminen muuttaa yksinkertisesti simulaattorilentämiseksi ja simulaattorilentoyhtiö, koska siitähän on kyse?

Tässä lainaus Kauppalehden tämän aamun verkkoliitteestä "Erityisesti liikemiesten keskuudessa suosiota saavuttanut virtuaalilentoyhtiö Wingo saattaa tulevaisuudessa lisätä reittejään. Wingo ei omista itse yhtään konetta, vaan käyttää yhteistyökumppaneidensa kalustoa. Entisen kumppanin, ahvenanmaalaisen Air Ålandin koneet siirtyvät ruotsalaisen Avitransin käyttöön. Wingon on nyt helpompi rakentaa uusia reittejä, sillä Avitransilla on käytössä 11 omaa konetta Air Ålandin neljän Saab 340 -koneen sijasta. Wingo lennättää bisnesmatkailijoita tällä hetkellä Turusta Tampereen kautta Ouluun. – Olemme kartoittaneet uusia reittivaihtoehtoja, mutta mitään ei ole vielä lyöty lukkoon, yhtiön toimitusjohtaja, entinen Tapparan markkinointipäällikkö Ronald Grönlund sanoo tiedotteessa."

Eipä tämä keskustelu oikien muille keskutelupalstoille täällä sovi kun tälle, erityisesti kun tämä yhdistys ajaa "virtuaalilentämisen" asiaa.

Kommentteja odotellen...


Navigation

Up one level