Vad finns i din kameraväska?

(1/7) > >>

simonbrygg:
Höll på att städa ur kameraväskan idag och rengjorde lite objektiv etc och hade allt liggande på bordet och då fick jag för mig att ordna upp det lite snyggt och ta bild på det  Efter att bilden var tagen kom jag på att alltid kul att se lite olika kamerautrustningar så varför inte släng upp ett topic på FSN? 

Lite väl mycket i min kameraväska så ska köpa en till axelväska av mindre modell som man kan ha med sig när man bara vill ha med kameran utan att ta ryggsäcken.

[ attachment removed ]

Kameran är en Canon EOS 40D med batterigrepp.
Sen har jag 3 objektiv, ett 17-40 mm L USM, sen ett fast 50 1.8 samt ett 100-400 L IS USM för flightspotting.

En blixt, en Canon speedlite 580 EX II, lite mer än vad jag behöver i vardagliga fotot, hade klarat mig på en 430 men i jobbet är den guldvärd för att snabbt kunna göra klart jobbet då man bara fotar där det är mörkt på krogar etc.

Sen har jag en fjärrutlösare, datorkabel, programvaran till Canon och en extra axelrem.

Filter till 2 av objektiven samt motljusskydd, har alltid med mig försäkringskortet, visitkort och hörselproppar, ALLTID! Både vid spotting och när jag fotar vimmel så är öronproppar guld värt! Har även med Dog tags som vi fått så vi tar oss in överallt när vi fotar vimmel. Sen en bunt papper... ja eller typ gamla papper med mailadresser från piloter etc när man fotat i cockpit som inte blivit av att man tagit ur.

Sen har jag med mig stativfäste, och stativ då men inget jag bär med mig hela tiden.

extra minneskort, puttsduk, liten pensel, mössa (Blir alltid kallt när man minst anar) och en Ica-kasse att dra över kameran om man spottar och regnet kommer.

Reser jag så har jag även med mig datorn i kameraväskan i ett speciellt fack på min väska (Cumputter trakker AW) 

Detta var min utrustning det och hoppas att vi får se fler både stora och små, även om du har en poketkamera så kan du slänga in ett inlägg med en bild eller berätta lite! alltid roligt att se, och vet att vi är många på forumet som håller på med foto på hög eller låg nivå 

/Simon Brygg

nighty142:
[ attachment removed ]

Lite roligt att du skapade tråden idag, fick min Canon EOS 350D såld för drygt 10 timmar sen för 3,000 kronor. Så min utrustning just nu som ligger i väskan är följande:

Canon EOS 400D
Canon 70-200/4.0L
Canon 18-55 (kitobjektivet)
Ett 2GB minneskort med tillhörande väska
Stativfäste

Penna och papper brukar ligga i vanligtvis och under mina resor så brukar jag plocka med mig ett litet reklamblad från lite olika flygplatser och spara i kameraväskan, mest för minnes skull som man kan relatera till. Tillhörande kablar och tillhörande instruktionsbok om kameran och optiken hänger vanligtvis med i kameraväskan. För det mesta finns det lite utrymme kvar, där man kan lägga allt från en macka, SL-kort, en plånbok, en flaska vatten eller varför inte en tandborste? 

Trevlig tråd! Fortsätt posta!

PeterEriksson:
Intressant tråd!

Här är mitt bidrag (jag ber om ursäkt för den kassa mobilbilden  )
[ attachment removed ]
-Canon 40D
-100-400mm L IS USM
-EF 18-55mm
-scanner, motljusskydd, grå/vitkort, putsduk, blåsbälg, solglasögon, anteckningsbok, penna, strumpor, karta (Sundsvall-Frösö TMA), div. laddare, sladdar och minneskort.

simonbrygg:
Man kan se att jag och Peter kommer från Norrland då vi alltid har kläder i kameraväska, på vintern har jag alltid strumpor i väskan också men inte nu  Kul med intresse för tråden

Gud:
Lite roligt att bilderna som ni lägger upp i tråden håller avsevärt sämre kvalitet än ni brukar lägga upp. 

Navigation

Up one level

Next page