Lång online flygning EDDF-RJAA

(1/3) > >>

Martin777:
Hej har en fråga! Jag har planerat att flyga Frankfurt-Tokyo Narita online. Vi säger att jag kör online ända tills jag är på max CRZ höjd. Sedan kopplar jag ner och gör något annat t.ex. att sova under 9-10 timmar. När jag börjar närma mig japan hur ska jag göra då? Hur ska jag ta kontakt med den control som är online. Och behöver jag sända min flightplan igen?

En till fråga. När får jag reda på min approach?

Nigge:
Det är inget bra sätt att koppla ned sig och sedan koppla upp dig igen,
man ska alltid starta en onlinesession från marken, annars kanske någon är på exakt det stället där du är när du kopplar upp dig, lyckligt ovetandes och så dyker du upp och kraschar hela hans flygning.
Inte populärt, gör istälelt så att du skriver "out of cocpit" eller något sådant i anmärkning så atc förstår varför du inte svarar.

markust:

Inte populärt, gör istälelt så att du skriver "out of cocpit" eller något sådant i anmärkning så atc förstår varför du inte svarar.

Att inte vara "i" cockpit i 9-10 timmar är väl inte så populärt, om ens tillåtet?

/Markus

Nemesis:
Man kan ju kolla på ivaos regler:

4.4.7 - While connected to the network, do not leave your PC for more than a few minutes

och i ''suspension table''

''The user is sandbagging hours and reconnects automatically each time he's killed and has been suspended three times before in a 12 month period for the same issue''

Sandbagging = vara online men inte vara vid datorn.

markust:
Och det borde ju vara likadant för Vatsim om man flyger där 

Navigation

Up one level

Next page