Installera (?) om datorn?
Swesim:
Hej!
Håller just nu på med att spara massa nödvändiga grejs till datorn som sedan ska brännas på cd. Jag hade tänkt att få datorn riktig igen, som den var från början.
Måste man installera om datorn eller kan man köra total systemåterställning? Försvinner alla gamla filer?
Om jag ska installera om datorn, måste jag ha en XP skiva för det? Fick ingen med när datorn köptes.
Jag har XP och en Dell Dimension 5000.
(Frågan borde väl vara "Hur gör jag för att få datorn som ny igen?")
/Navid
nighty142:
Formatera din dator borde vara lösningen, detta gör att man "blåser" ur hårddisken och sparar så gott som inget. För detta behöver man XP-skivan, är du säker att du inte fick med dig en Windows Recovery skiva?
Swesim:
Quote from: Emil Almestad on 17.08.08, 15:24
Formatera din dator borde vara lösningen, detta gör att man "blåser" ur hårddisken och sparar så gott som inget. För detta behöver man XP-skivan, är du säker att du inte fick med dig en Windows Recovery skiva?
Nej, letade nyss och hittade en lapp där det står såhär:
"Du behöver inte någon cd-skiva med ett operativsystem eller drivrutiner till din nya dator. Om du någonsin behöver installera om programvaran kan du göra det på något av följande sätt.
Systemåterställning i Microsoft Windows
återställer datorn till ett tidigare tillstånd utan att påverka datafilerna.
Dell PC Restore
återställer datorn till ett tidigare tillstånd."
Vilken ska jag välja?
snillet:
Quote from: Navid Hashemi on 17.08.08, 16:22
Nej, letade nyss och hittade en lapp där det står såhär:
"Du behöver inte någon cd-skiva med ett operativsystem eller drivrutiner till din nya dator. Om du någonsin behöver installera om programvaran kan du göra det på något av följande sätt.
Systemåterställning i Microsoft Windows
återställer datorn till ett tidigare tillstånd utan att påverka datafilerna.
Dell PC Restore
återställer datorn till ett tidigare tillstånd."
Vilken ska jag välja?
ska jag va ärlig tycker jag dom båda låter likadant. alltså att dom fungerar på samma sett
Swesim:
Men alltså vadå "Utan att påverka datafilerna"? Vad är då vitsen med återställning?
Navigation