Valmista yokea etsimässä

(1/2) > >>

ahaka:
Olen tässä pähkäillyt, että onko noi valmiina myytävät kovemman hintaluokan yoket hintansa arvoisia ja lisäävätkö tuntuvasti realismia esim. CH ja Saitekiin verrattuna?

Ainakin liikeratojen tulisi olla suuret.

Esim. tässä Flight Linkin http://www.flightlink.com/hardware/fixedwing/ava.html tuotteessa näyttäisi olevan aika iso liikerata, mutta en löydä tuotteesta mitään kommenteja/arvosteluja mistään.

Myös Elite Yokea ja Precision Flight Controlsia olen tutkinut, mutta niistäkään ei oikein mitään kunnon tietoja tahdo löytää.

Jos kenelläkään on noista tietoa/kokemuksia niin lukisin mielelläni kommenteja. Ei kuitenkaan viitsisi tuollaista hankkia kun noista ei oikein mitään käyttäjien kokemuksia ole saatavilla. Kenties ne on ihan samaa tavaraa pohjimmiltaan kuin tavallisetkin lelu joystickit?

Transisto:
Mikset ostaisi UsbAxis-korttia ja rakentaisi itse niin saisit juuri sellaiset liikeradat yms. kuin haluat. Hintakin jäisi varmasti alle kaupallisten versioiden.
Täältä foorumilta löytyy riittävästi tietotaitoa asiassa ohjeistamiseen ja vanhojen keskustelujen pohjaltakin pääset hyvin alkuun.

Tuollainen Flightlink-tyylinen boxi on melko pienellä vaivalla rakennettavissa ja samaan UsbAxis korttiin saisit vielä liitettyä kaasut, painonappeja,  jne.

http://www.opencockpits.com/catalog/axes-card-p-55.html?cPath=21_36

hintavertailu Retail Price: $520.00 US
versus 26.00EUR
+ itsensä voittamisen ja rakentamisen ilo 

tigert:
No joo, ei se ihan 26e vs 520 ole :-)

Tarvitaan toki se mekaniikka siihen mutta ei se tosiaan mahdoton idea ole tehdä.

Alkuperäiseen kysymykseen vastauksena on että kyllä noissa on yleensä paremmat laakeroinnit / luistit ja isommat liikeradat, joten siinä mielessä ovat varmasti parempia kuin CH:n yoke. Toisaalta itse rakentamalla voi myös saada tosi hyvän. Noissa usein ei siiveke-akseli ole ihan yhtä laaja kuin oikeissa koneissa, mutta kyllä tuo esimerkin yoke on "joystickejä" parempi tarkkuudeltaan.

- T

ahaka:
Terve,

Joo mietin sitäkin että jos itse tekisi. Ongelmana on tietotaidon puute, minkä toki pystyy hankkimaan (joskin taitaisi tulla aika pitkä projekti), mutta myös työtilan puute tuollaiselle projektille. Tärkeintä olisi tosiaan laajat liikeradat, sillä 45 asteen kääntyminen molempiin suuntiin ei ole kovin realistinen. Toisaalta myös tuntuman pitäisi olla kohdallaan.

No, täytyy tässä kai vielä pähkäillä.

tigert:
Ei se 45 astetta siivekeakselissa ole mikään iso ongelma, vaikka onkin pienempi kuin oikeassa koneessa. Isompi ongelma on lyhyt ja epätarkka korkeusperäsimen liike.

Kokeile ihan mielenkiinnosta teipata noin 40 senttinen keppi kiinni joystickin varteen ilmastointiteipillä, laske toimistotuoli ala-asentoon ja pistä tikku lattialle tuolisi eteen.

Pidä tikun alaosaa paikoillaan jaloilla jos et omista polkimia, tai teippaa se johonkin levyyn tms.. Ota alle vaikka se FS:n Piper Cub tms pikkukone ja lähde harjoittelemaan laskukierrosta tai laskua johonkin pikkukentälle - huomaat eron siinä miten paljon tarkemmin ja rauhallisemmin liikkein pystyt lentämään.

- T

Navigation

Up one level

Next page