Ändringar i FS9.cfg ger inget resultat!

<< < (5/10) > >>

Twotter:
Joda,jeg forstår nok det meste jeg! 
Tror nok at det er HELT ANNET enn din fs9.cfg som er grunnen til dine problemer. (hardware issues eller OS innstallasjonen)
Du vil IKKE få en revolusjonerende bedre grafikk og  performance FS med en tweaket cfg file!! Det er bare marginelle endringer du vil få til der foruten å ha alle settings på max. Dette var noe som de med DÅRLIG hardware kunne vinne litt på. Tro meg jeg har utforsket så og si ALLE muligheter og tweaks tilgjengelig. Med GOD hardware er det LITE å hente der. Det eneste jeg alltid endrer er pan rate,red text messages osv. + lights.
 F.eks http://library.avsim.net/esearch.php?DLID=&Name=&FileName=alternative_nav_lights.zip&Author=&CatID=root
og http://library.avsim.net/esearch.php?DLID=&Name=&FileName=fs2k4_ll.zip&Author=&CatID=root
og http://library.avsim.net/esearch.php?DLID=&Name=&FileName=airport_lighting_v2.zip&Author=&CatID=root
Dine problemer høres ut til å ha rot i noe helt annet som blir vanskelig for meg og andre å si hva som skyldes.
Et skudd i blinde: Kopierte du fs9.cfg fila til Jonas og la den inn,eller bare forandret du den slik at de matchet?
Sjekk om cfg fila under DISPLAY viser DITT grafikkort:

[DISPLAY.Device.NVIDIA GeForce 8600 GT.0]
Mode=1440x900x32

Jeg har vært med på andre som har hatt kluss med visningen der,og da blir alt feil og grafiken ser ut som FS98 ungefär.

simonbrygg:

Med alla tilläg UT, GE, FE etc... cfg ändrad, lagt in bodells värden i min cfg och har rätt upplösningi cfg:n också. Grafiken när jag står på marken etc är det inget fel på utan bara omgivningen när man komemr över 5000 fot cirka.
[ Attachment not found - or removed ]

FS orginal + Ändrad cfg.
[ Attachment not found - or removed ]

Ska pröva att instalera om datorn i morgon med ett annat windows och bara pröva, men vill som ha 64- bitar (Bodell kör också 64) sen ett annat problem jag märkt, är att om jag kör i full screen så flyter grafiken på men kör jag i window mode så hänger intre grafiken med, Bodell kör även där på window mode utan problem.  Det ser ut som att inte grafikinställningarna är instalerade men det är dom, både hård och mjukvara är okey enligt Windows.

noneedforaname:
Låter grymt frustrerande. Hoppas verkligen det löser sig med din nya dator!

Puffen:
Simon,

Om du kör i Windowed mode i Vista så skall du se till att aldrig ha "Windows Sidebar and Gadgets" aktiverade i Vista. Jag vet inte vad funktionen heter på svenska då jag kör den engelska versionen. Jag har stängt ner allt Vista-trams (Aero och Themes Service mm mm) på min dator, just för att se till att Vista ägnar sig CPU-tiden åt att köra FS (FSX) och inget annat tjafs. Jag använder även NOD32 AV, och har stängt av realtids scanning av filerna i min FSX-mapp. På det sättet så kan jag ha AV aktiverat utan att det stör FSX.

SLI och CrossFire har tidigare varit behäftat med mycket problem i Vista. Tommy Hansen har också rätt när han säger att FS, och det gäller både FSX och alla tidigare versioner av FS, inte utnyttjar SLI/CrossFire. Jag körde själv SLI på en tidigare dator och fick några extra fps, men mycket var det inte. Jag har aldrig kört SLI/CF efter det. Det lönar sig bättre att lägga ut mer pengar på ett high end grafikkort än att köpa två middle en kort.

Tips: Testa att endast köra med det ena grafikkortet och se vad som händer. Om det funkar bättre så ligger antagligen problemet i din konfiguration av CF eller i drivrutinen för grafikkorten. Jag misstänker att problemet ligger i Vista och i ATI-drivrutinen för grafikkorten.

Lycka till Simon!

Ulf B

neumanix:
Har du provat uppdatera DirectX? Kan vara värt ett försök i alla fall.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page