Ändringar i FS9.cfg ger inget resultat!

<< < (9/10) > >>

simonbrygg:

Alla inställningar på max och 40 fps! Höjdare! Betydligt mer än vad jag får med min X6800 (3.3GHz) med BFG 8800 GTX :-) Det måste vara över öken med default C172.
Med inställningar relativt högt men inte på max (water 2 low, ingen bloom, ingen AI airtraffic, 9% AI-bilar, 20% AI fartyg och fritidsbåtar, ett enkelt stratus molntäcke) och dx9 och två skärmar) så får jag ut i snitt 50-60 fps över områden med växlande små städer och landsbyggd. Skulle vara kul att höra vad du får ut för fps med alla inställningar maxade.

Ulf B

Ulf B

Okey, bara läst på olika tester vad kortet skulle klara på ett liknande system av det jag har, men vi får se när jag får tillbaka datorn  Men om du får dom FPSen är det bättre att dra upp settings lite och låsa på 30 fps cirka, mer än så ser man typ ingen skillnad så Du kan alltid pröva 

Puffen:

Okey, bara läst på olika tester vad kortet skulle klara på ett liknande system av det jag har, men vi får se när jag får tillbaka datorn  Men om du får dom FPSen är det bättre att dra upp settings lite och låsa på 30 fps cirka, mer än så ser man typ ingen skillnad så Du kan alltid pröva 

När jag inte testar fps så har jag alltid fps låst på 27 fps. Jag höjer inte grafikinställningarna för då får man lätt problem med "luddiga" marktexturer och att laggande.

Ulf B

simonbrygg:

När jag inte testar fps så har jag alltid fps låst på 27 fps. Jag höjer inte grafikinställningarna för då får man lätt problem med "luddiga" marktexturer och att laggande.

Ulf B

Okey, ser att vi har någolunda lika datorer, rent kraftmässigt men ska bli kul att se, Nu börjar FSX blir så pass bra att det är värt att byta så beställde min datopr i juni och har ännu inte en fungerande burk  men nu har dom fattat att något är fel i allafall! så hoppas bara att vi kan lösa det hela med byte till ett annat kort annars får dom ta tillbaka dom korten så köper jag ett 8800 GTS själv i stället  Vill ha det kortet som är bäst anpassat till fsx, synd att man var lite snabb där när man beställde datorn att man inte kollade upp detta innan men ibland har man bråttomt och då får man lida 

simonbrygg:
Datorn är som den ska 

Har fått till allt nu och bilden är tagen med FS orginal med tweeks då (Eller hur det stavas) ska instalera alla texturprogram i morgon som GE, UTE, FE etc men nu fungerar allt som det ska! Fixat horisonten men en del kvar där också!

[ Attachment not found - or removed ]

Twotter:
Nice,äntligen! Julkvälden på förskott för dig då. Happy landings!

Navigation

Up one level

Next page

Previous page