Pilotmobbning hotar SAS flygsäkerhet

(1/2) > >>

mgerner:
Jaha... Vad har vi att säga om detta? Hörde imorse på radion att "Mobbning på jobbet påverkar säkerheten i SAS". Lite missvissande kanske...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3171651.ab

jas001:
Min åsikt är att det är mkt viktigt att man har ett bra arbetsklimat i förarkabinen.

Det finns mängder med tillbud och olyckor där detta har spelat mer eller mindre roll.
Alla kan inte trivas med alla och man måste inte heller tycka om alla man jobbar med
men man måste kunna vara professionell i förarkabinen, annars kommer det slinka in
missföstånd och missar förr eller senare. Inte bra...

A.J.

Puffen:
Quote from: Mikael Gerner on 25.08.08, 15:03

Jaha... Vad har vi att säga om detta? Hörde imorse på radion att "Mobbning på jobbet påverkar säkerheten i SAS". Lite missvissande kanske...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3171651.ab

Piloter är väl människor precis som du och jag och andra FSnordic medlemmar. Mobbing förekommer både där och här, eller hur? 
Och det är ju först när vi vågar erkänna det som vi får styrkan att göra något åt det, eller hur :-)

Ulf B

mgerner:
Quote from: Ulf Bjarke on 25.08.08, 18:27

Piloter är väl människor precis som du och jag och andra FSnordic medlemmar. Mobbing förekommer både där och här, eller hur? 
Och det är ju först när vi vågar erkänna det som vi får styrkan att göra något åt det, eller hur :-)

Ulf B

Självklart. Kul att det kom ut i media exakt just nu, när ett spanair-plan har kraschat, ett har nödlandat, och folk ifrågasätter säkerheten rent allmänt.. Tyvärr. Men som du säger, bra att det kommer fram.

/Mikael

Nemesis:
Quote from: Mikael Gerner on 25.08.08, 19:05

Självklart. Kul att det kom ut i media exakt just nu, när ett spanair-plan har kraschat, ett har nödlandat, och folk ifrågasätter säkerheten rent allmänt.. Tyvärr. Men som du säger, bra att det kommer fram.

/Mikael

Det kan också vara att media har väntat med att släppa det tills nu också? just när flyget har ögona på sig som Micke säger..

Navigation

Up one level

Next page