FS Navigator på IVAO..

(1/2) > >>

Per57:
Tjenixen.
Om jag vill använda FS Navigator för min flygning på IVAO, vilken IP adress använder jag? Har sett att andra använder sig av FS Nav.
Har försökt med serveradressen som står i IVAP, men det funkar inte. Någon som vet???
MVH Per

nighty142:
Tror man antingen lämnar IP fältet/adressfältet helt tomt eller skriver in 127.0.0.1 eller localhost. Kan ha tok-fel däremot, men testa! 

jouko:
Hmmm..
vad vill Du använda FSNavigator till eller vad vill Du att FSNavigator gör för Dig?
Jag har använt FSNavigator i flera år för att göra utkast till flightplan eller att flyga flygplan
utan FMC. Jag har dock ALDRIG behövt någon IP-adress. 
Undrar i vilket sammanhang Du behöver IP-adressen Du efterfrågar?
/J

Daniel942:

Hmmm..
vad vill Du att använda FSNavigator till eller vad vill Du att FSNavigator gör för Dig?
Jag har använt FSNavigator i flera år för att göra utkast till flightplan eller att flyga flygplan
utan FMC. Jag har dock ALDRIG behövt något IP-adress. 
Undrar i vilket sammanhang Du behöver IP-adressen Du efterfrågar?
/J

Jag tror att Per vill kunna se dom andra flygplanen på skärmen, med hjälp av FSNav. Jag har flugit mycket med Per på en privat server, och då är det verktyget suveränt!

Per57:
Jomen hej igen.
Ja, Daniel det är precis just det att kunna se alla andra flygande deltagare på "min server" i IVAO på min FS Navigator. Nu när jag flyger så gör jag det i en dator ,sedan har jag Aye of IVAO uppe i en annan dator.
Detta för att se övrig trafik runt omkring. dessutom ser jag om jag kommer in i kontrollerad luft och vilket ATC jag skall ropa. Nu vet jag inte om det sista går att se i FS Nav, men att
se trafiken runt omkring vore lite lajbans. FS Nav´en använder jag nu till att lägga upp min flygrutt. När jag flyger på den server som Daniel talar om så lägger vi in IP adressen, ansluter och då kommer alla flygare som är inne på servern upp i min FS Nav.
MVH per

Navigation

Up one level

Next page