Intressant artikel om Grafiikkort till fsx/fs9
adrianek:
Tjena
Skulle köpa häromdan ett gtx280 grafikkort, men när jag såg denna artikel blev jag lite tveksam
Artikeln http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-hd-4850,1957-11.html
Nu blev jag förvirrad trodde att gtx280 kortet var det bästa grafikkort från nvidia tiill fs, men nu så kanske man ska fortsätta köra på sitt gamla 8800gtx kort. iofs har inget ultra kort men ändå 280kortet hamnar väldigt långt ner, är väldigt nyfiken hur det skulle prestera i fs9 (det är det jag kör för det mesta just nu, har iofs bägge installerade)
köpte ett 4870x2 kort förra veckan men fick otroligt dåliga resultat i fs både fsx oxh fs9, då tänkte jag att det kanske var något fel på mjukvaran så installera om hela windows alla uppdateringar m,m, men inget, blev verkligen besviken så jag ska även i fortsättningen satsa på nvidia. (första gången jag testade ati)
Mitt 8800gtx kort fick tex högre fps i fs9, Då kan man tänka sig att fs9 inte stödjer dubbla gpu, MEN även med bara en aktiv gpu i 4870x2 så ska ju kortet prestera bättre. tycker man.........lr? iaf kortet är på reperation/uppsyn, kanske nått fel på det??? vi får se. Ska iaf få svar idag
Då återstår den stora frågan ska man köpa ett begagnat 8800ultra kort för tillfället lr kanske 9800 gtx.kanske ett 9800gtx+ (sparar en stor slant gemfört med 280) känner mig verkligen förvirrad lr ska man kanske satsa på ett säkert kort. dvs 280gtx, då vet man iofs att alla nya spel kommer att funka bra
Sitter just nu med en E8500, 4gb ram, 8800gtx dator
alla svar uppskattas, vill verkligen uppdatera mitt grafikkort snarast, men vet bara inte vilket. :S
för övrigt är det någon som sitter med ett 280kort och kör fs9/? lr kanske med ett 4870x2, 9800gtx/gtx+? hur fungerar det?
MVH Adrian
neumanix:
FS9 har inte stöd för varken dubbel GPU eller CPU och ditt 8800GTX borde räcka mer än väl. Kan vara en ide att prova sig fram till vilken driver som funkar bäst.
Det är CPU mhz och minnes/bus hastighet som räknas, FS9 kan aldrig få nog
adrianek:
Tjena,
Jag visste redan om de där med dubbla gpu/cpu men jag brukar låta fs9 köra på den andra cpu medans allt annat på första, sen så har man ju testat de där med att försöka få den att köra på bägge IBLAND så får man en liten fps ökning..
. sen så när jag har en massa tillbehör installerade och allt på max så brukar fs gå ner till 20.vid visa områden. vill få den lite högre åtminstonde till 30 vid sånna tillfällen. att prata om fsx och fps, ingen ide du måste ha en monster dator om du vill få det flytande och dem flesta grejer på max..
men som sagt då e frågan ska man satsa på gtx 280 lr något annat kort? förslag? någon som har något av dem ovanståden korten och kör fs? det jag helt enkelt vill veta är om det kommer att gå sämre i fs9 OM jag kör med ett 280 kortet som sagt cpu är en stor del av fs och det är nog det som kommer att vara flaskhalsen lr? iofs kan tänka mig att olika drivrutiner kan skapa lite probklem och sämre fps.
mvh Adrian
alexander96:
Kör med 8800 GTX.. Men får bara som max 10 FPS i FSX!!
//Alexander
adrianek:
Hejsan
Fick veta idag att det var tydligen nått fel på mitt 4870 x2 kort så jag ska få pengarna tillbaks/lr nytt kort frågan är vilket kort tror ni skulle fungera bäst i fs2004, INTE fsx??
har kollat runt på nätet och alla tester är ju på fsx men det skiljer så mycket mellan olika sidor m.m. sen så om jag skulle skaffa en 280 så kommer det att bli en xfx 280 xxx edition som ligger på 670mhz
Navigation