Åldersgränsen?

(1/1)

Zekehund:
Hej!
Kollade på er hemsida och fick upp priser och åldersgräns.
Varför just 18 år? Skulle det inte vara bättre med typ 13-14-15 något sånt? I den åldern tar man man väl inte sönder något? Jag skulle iaf komma så ofta jag kunde! 
Kan man inte ha lite mindre åldersgräns för FSN då? 

ChristofferJ:
Man får både övningsköra, och ta flyglektioner när man är 16, så vid den åldern tycker jag att man borde anses som "okej".

Zekehund:
men det är ju en simulator!? Tex i Linköping har dom inte så stora åldersgränser!

ChristofferJ:

men det är ju en simulator!? Tex i Linköping har dom inte så stora åldersgränser!

Jo, det är sant, men Swesim kanske har sina skäl, och isåfall vore det ju bra om dom skrev ner dom här...

frazer:
Hej!

Jag förstår att ni undrar över vår åldersgräns. Den har dock sina anledningar.
Det innebär alltid extra krångel om en person som ej är myndig skall betala avgifter samt skriva på avtal. I det senare fallet skulle målsmans underskrift även krävas, vilket gör det hela ganska krångligt. Dessutom får vi lägre försäkringskostnader om vi har på detta viset.

Tänk på att åldergränsen endast gäller för att vara medlem (och ta ansvar). Vi har inte 18 års åldersgräns för själva flygningen, eftersom man då har en instruktör med som har ansvaret för utrustningen.

Navigation

Up one level