Utflykt till Sundsvall

(1/5) > >>

jonasherjeby:
God afton!
Idag har det varit äventyr i Norrland igen, då jag och Simon Brygg gjorde en lite dagsutflykt från Östersund till Sundsvall. Så nedan har jag slängt i hop ett par hastigt redigerade bilder från färden, bara att njuta!

[ Attachment not found - or removed ]
Det hela började vid 10-tiden på ESNM (Optands flygfält), då vi gick igenom väder, rutt och dylika nödvändigheter.

Ödemarken, så gott som, mellan Östersund och Sundsvall. Vackert landskap är det i alla fall.

Driftfärdplanen från Optand till Sundsvall. Vi beräknade att det skulle ta ca en timme, vilket det också gjorde.

Efter toalettbesök och det övriga som står på preflightlistan så var vi tillslut på väg strax efter klockan 12, lokal tid.

Väl uppe skulle Simon leka med kameran, så då var det jag som fick försöka hålla oss uppe samtidigt som jag försökte ta reda på vart f*n vi var någonstans 

Simon spakar vidare mot det vi hoppas är Sundsvall, beroende på om jag hittar rätt sjöar att sikta efter någonstans nere i sceneriet.

Vi hittade utan problem tillslut fram till ESNN Sundsvall-Härnösand efter att ha snirklat ner ovanför Indalsälven. Här står Simon och posar under urpackning av vår kära Piper.

Här bjuder man själv på lite booty 

Dagen spenderades med att traska runt och leta efter en väl dold mack för att hitta lite föda, samt att dinera tillsammans med ett gäng brandmän (!) som var väldigt gästvänliga och bjöd oss att äta i deras lunchrum. Kunde inte låta bli att tänka på NileCity... Dock tackar vi för vänligheten!

Efter mat i magen och ny planering, lämnade vi Sundsvall bakom oss för att återvända mot Östersund.

Här har vi befälhavaren som ser lite bred ut  Detta beror på vidvinkeln, samt det godis han stoppade i sig under flygningen...

Som ovan nämnt förtärdes det en del under hemresan...

...vilket också gällde mig.

Hemma på Optand igen och SE-GNG får sig en rengöring för att få bort alla de kusar vi lyckats pricka under resan.

Tack för denna gång!

/Östersund, Jonas och Simon 

ChristofferJ:
Underbara bilder! Det såg ut som en mycket trevlig resa 

ESSD:
Kalas!

RoniisH:
Härliga bilder!

scandinavian:
Snygga bilder.

Såg er när ni landade

Navigation