Bygga in en Taxi-kamera?

(1/2) > >>

Nemesis:
Tjoo.. Jo, På dom felsta Airbussar så finns det en ''taxi kamera'' som piloterna använder sig av vid taxing osv. Och det jag undrar är hur man/om man kan ändra något i planets panel/göra om så man också får den?

Det häller först Level-D 767 då jag skulle vilja ha den på ND, med en på/av knapp där det sitter en ''Weather INOP'' knapp och liknande på PMDG:s 747X

Det gäller FSX...

Har ingen erfarenhet av att göra om panel. därför frågar jag

///Oscar

FSsweden:
Du får göra egen gauge som lägger till en sådan vy. Men ändra en gauge och lägga till de i exempel NDn går inte tyvärr. Du får göra en egen ND som ser ut som orginalet helt enkelt och egen av och på knapp typ.

/Philip Nordlander,

Maax:
Jag har själv lagt in nosecam på några av mina paneler. Allt som krävs är en XML gauge med en bestämd vy.

Du kan aldrig editera själva displayens egenskaper, såvida den inte är kodad i XML. Att lägga till en överlappande display är däremot inga problem.

Nu kan jag bara uttala mig om FS9, då jag inte har någon erfarenhet av FSX. Känner du för att bli lite klokare, kolla då in AVSIMs panel forum.

FSsweden:
Som sagt finns enkel (om man nu kan säga så) väg och svårare väg, den svårare skulle kunna vara så att slutresultatet blir som om att utvecklaren själv lagt till funktionen
Bara ens egen fantasi och kunskap inom ämnet så klart 

/Philip Nordlander,

Nemesis:

Som sagt finns enkel (om man nu kan säga så) väg och svårare väg, den svårare skulle kunna vara så att slutresultatet blir som om att utvecklaren själv lagt till funktionen
Bara ens egen fantasi och kunskap inom ämnet så klart 

/Philip Nordlander,

Har du lust att förklara lite lite mera?
som sagt, har ingen erfarenhet om att modifiera paneler

Navigation

Up one level

Next page