Ingen ATC på onlineflygningar

(1/3) > >>

Martin777:
Hej allihopa! Har legat lågt med online flygningen ett tag eftersom jag inte tycker att onlineflygningarna täcker de rutter och världsdelar jag besöker. Hur är det igentligen, kan någon förklara hur det går till att flyga online från en flyplats som är helt utan ATC till en annan som heller inte är online. Där emellan finns heller ingen control eller center ATC online. Hur går det till då?

Tacksam för svar

C152:
På Ivao i.af. ska du vara på unicom 122.8 där du säger dina intentioner
http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,77964.0.html

nighty142:
Samma på VATSIM, meddela dina intentioner på Unicom. Sedan behöver man kanske inte meddela allting via Unicom utan bara vad flygplan runtomkring en kanske berörs av. Onödigt att meddela t.e.x att man pushar/taxar/startar på en flygplats som är helt ödelagd och man vet att det inte kommer ankomma/starta någon trafik där.

Martin777:

Samma på VATSIM, meddela dina intentioner på Unicom. Sedan behöver man kanske inte meddela allting via Unicom utan bara vad flygplan runtomkring en kanske berörs av. Onödigt att meddela t.e.x att man pushar/taxar/startar på en flygplats som är helt ödelagd och man vet att det inte kommer ankomma/starta någon trafik där.

Okej! Tack för era svar, men då kommer man till den där punkten då det är bättre att inte köra online, för det känns inte verkligt att bara meddela på Unicom på  stora flygplatser som tex Bangkok och Shanghai.

Men det är vad jag tycker.

Martin Loxbo:
Du har helt rätt Martin, men glöm inte att det är ett samspel mellan ATC och piloter. Varför gå online som ATC om ingen flyger? Ju mer ni flyger online desto större chans är det att vi flygledare kommer online för att leda trafiken.

Navigation

Up one level

Next page