FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
15.12.19, 18:35

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti)
| | |-+  FSX tweakkaus (SP2 ja viimosten päivitysten jälkeen vielä)
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 [2] 3 4 5 Reply Print
Author Topic: FSX tweakkaus (SP2 ja viimosten päivitysten jälkeen vielä)  (Read 31002 times)
jjjarvi
Former member
Re: FSX tweakkaus (SP2 ja viimosten päivitysten jälkeen vielä)
« Reply #20 on: 30.09.08, 14:55 »

Vaikuttaa hyvältä cfg:ltä minunkin systeemille. Pienellä tweakaamisella FPS pyörii Vantaalla AI 100% ja melkein kaikki asetukset tapissa Wilcon 737 kanssa 15-20 paikkeilla.  thmbup Kiitokset Jukalle.  Smiley

EDIT: Ja vielä Active Skyn ja Graphicsin kanssa.

You are wellcome... Wink
Tosin kunnia kuuluu myös Vexille sillä hänen säätöjen pohjalta(osittain siis) olen lähtenyt rakentelemaan oman simun CFG:tä!!
Ja mulla on aina ollut tuo AI liikenne tärkeä eli vuodesta 2001 alkaen jolloin FS8 toi mukanaan tuon liikenteen uutena asiana.
Siksi AI liikenne on aina 100% ja siitä saa sen luonnollisen vaikutelman kentille ja simun taivaille thmbup

Jukka
Ezku
Former member
« Reply #21 on: 30.09.08, 15:06 »

Isot kiitokset myös Vexille. Hänen ohjeillaan olen mm. saanut sahalaidat pois simusta.  thmbup
AI-liikenne on minullekin tärkeä ja siksi se pitääkin olla aina tapissa.
Jartsa1
Former member
« Reply #22 on: 30.09.08, 17:01 »

Pystyykö tuolta FSX CFG:stä muokkamaan myös lisää valotehoa koneiden laskeutumisvaloihin, vaiko koneiden omasta CFG:stä? Kun mulla nuo valot vaikuttaa aikas himmeeltä asfalttia valaistaessa. Käytöstä löytyy myös Active Sky X, vai onko tolla vaikutusta noihin valoihin?
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #23 on: 04.10.08, 13:41 »

PS tuosta VEXIN filusta "FIBER_FRAME_TIME_FRACTION=0.25" tätä FFTF riviä ei missään nimessä saa laittaa jos on DUAL CORE prossu!!!!  JA jos on  TBM ja SWTO asetukset laitettu ei kannata laittaa, itse kokeilin ja tuli todella pahaa stutteringia vaikkakin ruudunpäivitys nousi.
Miksei saa? Ja mitä on "TBM" ja "SWTO"? Huh
Samuli Hämäläinen

Date Registered: 10.05.08

« Reply #24 on: 05.10.08, 07:09 »

Hei muuten!
Oletko koskenut FSX:än asetuksiin? (Display asetuksiin)
Siellä olisi tämmöinen kuten "Framerate" rajoitin.
Jos sitä ei ole muunneltu niin sitten kannattaisi muuttaa sitä.
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #25 on: 05.10.08, 08:02 »

Hei muuten!
Oletko koskenut FSX:än asetuksiin? (Display asetuksiin)
Siellä olisi tämmöinen kuten "Framerate" rajoitin.
Jos sitä ei ole muunneltu niin sitten kannattaisi muuttaa sitä.
Mulleko puhut? laugh Juu kyllä tiedän että siellä sellanenkin on.  thmbup
Welmu
Former member
« Reply #26 on: 13.12.08, 23:17 »

Ja tuossa artikkelissa kerrotaan että uusi kokoonpanon PULLONKAULA ON VISTA SP1 joka hidastaa FSX simua jpa 50%!!!

Kun tammikuussa aloin kokoonpanoa miettimään oli pitkään harkinnan alla VISTA mutta päädyin XP PROhon ja olen ollut päätökseen tyytyväinen,,Kaikkialla simufoorumiella on ollut sydäntäsärkeviä tarinoita Vistan kanssa eteen tulevita ongelmista ja kun itse haluaa keskittyä simuilussa itse lentämiseen, ei nautinnolle juurikaan jää aikaa jos koko ajan uusia ongelmia tulee eteen joita Vista eteen heittää!!!

Oletkohan muuten ymmärtänyt ihan oikein sen viittaamasi artikkelin? Tuossahan kai tarkoitetaan, että DX10 preview-tilassa tulokset ovat heikentyneet.
Mitähän järkeä sitä ylipäätään on käyttää, kun se ei alunperinkään ole toiminut kunnolla (en tosin ole uusimmilla näytönohjain draivereilla testannut)?
Tuohan on sitäpaitsi DX10 preview, eikä ole tarkoitettukaan päätoimintamoodiksi.

En ole muuten tuollaista 70 fps:ää saanut FSX:llä kuin sellaisessa tilanteessa, että näkyy suunnilleen pelkkää merta.

Olen käyttänyt pitkään FSX:ää Vista 64:n päällä ilman ongelmia. Framet saa ihan riittäviksi, kun vähän virittelee simua.

PS tuosta VEXIN filusta "FIBER_FRAME_TIME_FRACTION=0.25" tätä FFTF riviä ei missään nimessä saa laittaa jos on DUAL CORE prossu!!!!  JA jos on  TBM ja SWTO asetukset laitettu ei kannata laittaa, itse kokeilin ja tuli todella pahaa stutteringia vaikkakin ruudunpäivitys nousi.
Tarvittaessa voin laittaa oman cfg filuni ja koneeni speksit jos kiinnostaa,

Mistä tämä muuten on peräisin? Ihan uteliaisuudesta kysyn, koska olen lukenut aika monia FSX:n twiikkausohjeita, eikä yhdessäkään neuvota tuollaista.  Smiley

- Ville -
Kim Eriksson

Date Registered: 05.12.06

« Reply #27 on: 13.12.08, 23:59 »

Itellä melkeen ollu EFHK:lla 70fps. Ja preview DX10 ei hirveesti vaikuta totta, paitti suorituskykyyn. Ainoa syy minkä itse nään DX10:lle FSX:ssä on hienommat vesitekstuurit.

Asrock Z87 Pro4|Intel i5 4670k @4.4GHz|Palit GTX780|Crucial Ballistix 16GB 1600MHz CL9|
Juuso Leppä
Former member
« Reply #28 on: 14.12.08, 13:41 »

Mistä saisin ladattua ton Dx 10,tähän Nvidia Geforce 8600Gs?
Kim Eriksson

« Reply #29 on: 14.12.08, 13:44 »

SP2 vissiin tuo sen mahdolliseksi, olettaen että näyttis tukee dx10. Ehkä myös vistan tarvii..?

Asrock Z87 Pro4|Intel i5 4670k @4.4GHz|Palit GTX780|Crucial Ballistix 16GB 1600MHz CL9|
Toni Määttänen

Date Registered: 03.04.08

« Reply #30 on: 13.01.09, 16:28 »

En löydä koneeltani FSX.cfg- tiedostoa. Minulla on Windows vista. c: program data- kansion kautta löysin fsx- kansion, muttei siellä ollut kun scenery.cfg. Muistan muokanneeni fsx.cfg- tiedostoa XP:llä, m utta nyt vistasta sitä ei löydy.... Mikä neuvoksi?
Kim Eriksson

« Reply #31 on: 13.01.09, 16:39 »

C, käyttäjät, appdata, roaming, microsoft, fsx sieltä löytyy.

Ezku
Former member
« Reply #32 on: 13.01.09, 16:43 »

C, käyttäjät, appdata, roaming, microsoft, fsx sieltä löytyy.
Ja muista laittaa piilotetut kansiot näkyviin.
Toni Määttänen

« Reply #33 on: 13.01.09, 16:44 »

Kiitoooooos!!!!!!!!!!!
Kim Eriksson

« Reply #34 on: 13.01.09, 17:21 »

Itsekkin ihmetyttää vistalla yks juttu, meinaan tuolla fsx.cfg kansiossa on tiedosto nimeltä fsx, ja tyyppi cfg-tiedosto. Toinen on FSX.CFG ja tiedostotyyppi tekstitiedosto. Molemmissa samat tiedot, FSX.CFG tiedostoon kylläkin tulee vasta kun simun käynnistää muutoksien jälkeen.

Juha Hepokangas

Date Registered: 04.07.01

« Reply #35 on: 13.01.09, 17:35 »

Se fsx.cfg.txt-tiedosto taitaa ilmestyä sinne silloin kun FSX kaatuu ja on ainoastaan kopio senhetkisestä fsx.cfg:stä. Samoin toimii FS9 kaatuessaan.

"There's a special place I'd like to fly
Right by the moon
In the velvet darkness of the sky"

"Why drive a car when you can pilot a Saab?"

Toni Määttänen

« Reply #36 on: 13.01.09, 17:50 »

Sain pelkällä näyttiksen päivityksellä ihmeitä aikaan: framet n. 30, detaljit käytännössä täysillä!!!!!

...Joten taiden jättää tuon FSX.cfg:n rauhaan toistaiseksi...

Eikun en saanutkaan... Framet pomppii 20 ja 40 välillä aiheuttaen ärsyttävää nykimistä!!!! Apuja?!

« Last Edit: 13.01.09, 18:08 by Toni Määttänen »
Patinen
Former member
« Reply #37 on: 13.01.09, 18:36 »

Kannattaa lukita FPS johonkin omalle koneelle sopivaan arvoon, jollet sitä ole jo tehnyt. Itselläni on hieman heikompi kone ja olen lukinnut sen arvoon 23. Kokelemalla selviää mikä on omalle koneelle sopiva arvo Smiley
Veikko Hynninen

Date Registered: 12.12.07

« Reply #38 on: 14.01.09, 08:39 »

Kannattaa lukita FPS johonkin omalle koneelle sopivaan arvoon, jollet sitä ole jo tehnyt. Itselläni on hieman heikompi kone ja olen lukinnut sen arvoon 23. Kokelemalla selviää mikä on omalle koneelle sopiva arvo Smiley

Pieni poikkeus: Luin Aerosoftin foorumeilta, että raskaissa maisemissa (esim. Mega Airport) Unlimited-asetus nostaa huomattavasti fps:iä. Ainakin minulla tuo pitää paikkaansa...en ole tosin testannut muilla kuin Aerosoftin maisemilla.

Yleensä fps kannattaa kyllä olla lukittuna tai muuten tökkii. Itsellä 25-30, vaikka uusi kone alla.
« Last Edit: 14.01.09, 08:50 by Veikko Hynninen »
Toni Määttänen

« Reply #39 on: 13.02.09, 11:37 »

Tuossa on hyviä ohjeita ja siellä jopa kerrotaan, että mitä joku buffer pool size tarkoittaa jne!

http://members.cox.net/spambait/FSXTweakGuide.pdf.
« Last Edit: 13.02.09, 12:01 by Toni Määttänen »
Pages: 1 [2] 3 4 5 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1