FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
15.12.19, 03:21

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti)
| | |-+  FSX tweakkaus (SP2 ja viimosten päivitysten jälkeen vielä)
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 2 3 [4] 5 Reply Print
Author Topic: FSX tweakkaus (SP2 ja viimosten päivitysten jälkeen vielä)  (Read 30908 times)
Antti Havukainen

Date Registered: 04.04.04

Re: FSX tweakkaus (SP2 ja viimosten päivitysten jälkeen vielä)
« Reply #60 on: 11.10.09, 15:13 »

No nyt vihdoin löytyi ratkaisu legendaarista yritys-erehdys -taktiikkaa käyttäen. Tongue Eli laitoin LOD_RADIUS -kohtaan arvoksi 9.000000 ja sen seurauksena blurrit olivat lähes kokonaan hävinneet. FPS:ää tuo luonnollisesti laskee jonkin verran, joten kannattaa kokeilla erilaisia arvoja 4.500000:n ja 12.000000:n väliltä ja etsiä omalle koneelle sopivin vaihtoehto.

Edit: Tässä nyt vielä jonkinlaiset vertailukuvat:

Ennen
[ attachment removed / expired ]

Jälkeen
[ attachment removed / expired ]
« Last Edit: 11.10.09, 15:26 by Antti Havukainen »
jjjarvi
Former member
« Reply #61 on: 17.10.09, 11:22 »

No nyt vihdoin löytyi ratkaisu legendaarista yritys-erehdys -taktiikkaa käyttäen. Tongue Eli laitoin LOD_RADIUS -kohtaan arvoksi 9.000000 ja sen seurauksena blurrit olivat lähes kokonaan hävinneet. FPS:ää tuo luonnollisesti laskee jonkin verran, joten kannattaa kokeilla erilaisia arvoja 4.500000:n ja 12.000000:n väliltä ja etsiä omalle koneelle sopivin vaihtoehto.

Edit: Tässä nyt vielä jonkinlaiset vertailukuvat:

Mites tuon maiseman latausnopeuden kanssa jos lennät matalammalla?  Eikös tuo arvo 9.000000 ole puolet hitaampi kuin 4.500000 eli lataantuu hitaammin lennon aikana?  Itse kokeilin kun lensin PANC-PAFA lennon arvoq 8.000000 ja PAFA lähestyessä kaarron aikana ei maisema ehtinyt latautua mukaan vaan "laahasi" perässä.  Eli maisema terävöityy mutta hitaasti

Jukka
Antti Havukainen

Date Registered: 04.04.04

« Reply #62 on: 17.10.09, 12:45 »

Mites tuon maiseman latausnopeuden kanssa jos lennät matalammalla?  Eikös tuo arvo 9.000000 ole puolet hitaampi kuin 4.500000 eli lataantuu hitaammin lennon aikana?  Itse kokeilin kun lensin PANC-PAFA lennon arvoq 8.000000 ja PAFA lähestyessä kaarron aikana ei maisema ehtinyt latautua mukaan vaan "laahasi" perässä.  Eli maisema terävöityy mutta hitaasti

Jukka

Niinhän se taitaa olla. Totesin muuten itsekin, että tuo 9.000000 on liikaa omalle koneelleni, sillä sen seurauksena simu alkoi jatkuvasti kaatuilla keskusmuistin loppumisen takia. Tällä hetkellä arvona on 6.000000, joka tuntuu toimivan hieman paremmin.
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #63 on: 17.10.09, 16:03 »

Miten sulla on 2 kertaa tuolla ainakin toi [Display] -osio? Ja molemmissa TBW eri arvolla... Huh
Toni Määttänen

Date Registered: 03.04.08

« Reply #64 on: 19.10.09, 08:29 »

kattos niin onkin... oho...
Pekka M K Lappalainen

Date Registered: 18.01.07

« Reply #65 on: 27.10.09, 10:06 »

Onkos Fs9:lle vastaavia ohjeita, kun nyt tuntuu, että Fsx pyörii paremmin kuin 9? Äkkisellä haulla en ainakaan löytänyt.
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #66 on: 27.10.09, 10:19 »

kattos niin onkin... oho...

Onhan tuolla näköjään [Main]-osiokin kahdesti ja mitä muuta lieneekään?

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Petri Koivisto

« Reply #67 on: 28.10.09, 12:34 »

Hmm... mistäköhän vois johtua sellanen että simu nykii/tökkii? FPS:stä ei ole kiinni, sitä on riittävästi mutta silti esim kun "spot-viewissä" pyörittää kuvaa niin liike ei ole sulavaa vaan nykii/tökkii.. todella ärsyttävää.

Tässä vielä kuva, FPS on 215.5 joten luulisi sen riittävän, vika on siis jossain muualla...  Huh
[ attachment removed ]
ToniH22
Former member
« Reply #68 on: 28.10.09, 12:40 »

Vertical Sync, tausta ohjelmat jne tai ajurit, tuo on aika vaikea tietää koska se ei välttämättä johdu itse simulaattorista.
Petri Koivisto

« Reply #69 on: 28.10.09, 12:45 »

Vertical Sync, tausta ohjelmat jne tai ajurit, tuo on aika vaikea tietää koska se ei välttämättä johdu itse simulaattorista.
Eli pystytahdistus pois vai päälle? Ajurit on kyllä huonommat kuin edelliset. En kyllä jaksa vaihtaa takaisin koska en edes muista mitkä ne edelliset oli joten odotellaan seuraavia... Grin Taustaohjelmia olen koittanut sulkea sellasia mitkä tiedän että on "turhia"... todella ärsyttävää tuo tökkiminen, epäilin simua siksi että voi johtua jostain noista twiikeistä tms. Esim tuo bufferpools kun sanottiin että saattaa tuoda nykimistä, olen koittanut siihen isoja ja pienempiä arvoja, ja koittanut myös poistaa noi kokonaan sieltä CFG:stä... mutta ei auta... se taas voi viitata siihen että tosiaan ei se vika olekaan simun puolella... Huh
ToniH22
Former member
« Reply #70 on: 28.10.09, 18:36 »

Eli pystytahdistus pois vai päälle? Ajurit on kyllä huonommat kuin edelliset. En kyllä jaksa vaihtaa takaisin koska en edes muista mitkä ne edelliset oli joten odotellaan seuraavia... Grin Taustaohjelmia olen koittanut sulkea sellasia mitkä tiedän että on "turhia"... todella ärsyttävää tuo tökkiminen, epäilin simua siksi että voi johtua jostain noista twiikeistä tms. Esim tuo bufferpools kun sanottiin että saattaa tuoda nykimistä, olen koittanut siihen isoja ja pienempiä arvoja, ja koittanut myös poistaa noi kokonaan sieltä CFG:stä... mutta ei auta... se taas voi viitata siihen että tosiaan ei se vika olekaan simun puolella... Huh
Koita ottaa VSync pois päältä jos on päällä. Voihan se olla nuo twiikitkin aiheuttaa.
Jos se tavallaan rajoitetusti päivittää sitä simun maisemaa ja tekee tuolla tapaa sen ruudunpäivityksen, en kyllä itse osaa sanoa mitään varmaa tuohon.
Juha Martimo

Date Registered: 13.08.07

« Reply #71 on: 17.12.09, 18:22 »

Hmm... mistäköhän vois johtua sellanen että simu nykii/tökkii? FPS:stä ei ole kiinni, sitä on riittävästi mutta silti esim kun "spot-viewissä" pyörittää kuvaa niin liike ei ole sulavaa vaan nykii/tökkii.. todella ärsyttävää.
Oletko Petri löytänyt vastausta tuohon sinun ongelmaan? Tässä viikonloppuna kasasin uuden koneen ja kappas vaan tuli samainen ongelma eteen. Minullakin FPS pyörii "spotissa" yli 100 ja Aerosoftin kentillä 40-50, joten tuskin tässäkään tapauksessa on FPS:stä kiinni. Olen kokeillut rajoittaa FPS ja kokeillut FPS limitterin kanssa, mut ei......Ja mulla pitää VSync olla päällä.

W 10 PRO x64  : Asus VE247H 24" Full HD LED : Antec Nine Hundred : ASRock Z68 Extreme3 Gen3 : Intel i7 2700K + Antec Kühler H₂O 920 Liquid Cooling System : GTX 970 DirectCU II Strix : 16GB G.Skill RipJaws-X DDR3 1600 MHz : 2 x Samsung 250GB 850 EVO SSD : 2T HD : LC 750W Modular Power :  FSX : Saitek Pro Flight Yoke System
Markus Mäkelä

Date Registered: 05.07.01

« Reply #72 on: 21.12.09, 12:16 »

Mulla nykiminen loppui kun laitin näytön resoluution pienemmälle.
Simu näyttää aivan hyvältä, mikä on sujuvan ruudunpäivutyksen kera
ne kaksi tärkeää asiaa. Eli mulla on matrox triplehead ja kolme widenäyttöä.
Resoluutio on jotain 3500x768. Lod on nyt 8.000000.
kille
Former member
« Reply #73 on: 21.12.09, 13:03 »

Nykiminen yleensä johtuu nopeista fps:n vaihteluista (ei ehdi näkymään fps-näytössä). Lääkkeenä siihen on rajoittaa fps järkevään arvoon, eli ei missään tapauksessa ainakaan yli kuudenkymmenen.
Juha Martimo

« Reply #74 on: 21.12.09, 14:55 »

Mulla nykiminen loppui kun laitin näytön resoluution pienemmälle.
Simu näyttää aivan hyvältä, mikä on sujuvan ruudunpäivutyksen kera
ne kaksi tärkeää asiaa. Eli mulla on matrox triplehead ja kolme widenäyttöä.
Resoluutio on jotain 3500x768. Lod on nyt 8.000000.

Pitääpä kokeilla oisko noista apua.

Nykiminen yleensä johtuu nopeista fps:n vaihteluista (ei ehdi näkymään fps-näytössä). Lääkkeenä siihen on rajoittaa fps järkevään arvoon, eli ei missään tapauksessa ainakaan yli kuudenkymmenen.

Mulla on FPS rajoitettuna nyt 50. Mystisintä on että vanhalla koneella (vakio Phenom 9950+ddr2 muistit) ei ollut mitään tällaista ongelmaa, ei nykiny eikä pätkiny. Nyt kun koneessa olisi puhtia hiukkasen enemmän, niin nykii pirusti. FPS on yleisesti 45-50 ja hetkittäin käy 10. Juuri tällöin tulee "nykimistä"..... En tiedä, mutta tuntuu että näytönohjain menisi johonkin virransäästötilaan tai jotain aina välillä.....

W 10 PRO x64  : Asus VE247H 24" Full HD LED : Antec Nine Hundred : ASRock Z68 Extreme3 Gen3 : Intel i7 2700K + Antec Kühler H₂O 920 Liquid Cooling System : GTX 970 DirectCU II Strix : 16GB G.Skill RipJaws-X DDR3 1600 MHz : 2 x Samsung 250GB 850 EVO SSD : 2T HD : LC 750W Modular Power :  FSX : Saitek Pro Flight Yoke System
Esa Sairio

Date Registered: 14.10.01

« Reply #75 on: 21.12.09, 17:45 »

Onkos Fs9:lle vastaavia ohjeita, kun nyt tuntuu, että Fsx pyörii paremmin kuin 9? Äkkisellä haulla en ainakaan löytänyt.
Tatu Kantomaa on tehnyt joskus näitä ohjeita, mutta minäkin kaipaisin uudelleen FS 2004- tweakkeja, koottuna ja asiallisesti sekä testituloksin ja kuvin esitettynä.

yES Tongue

i7 6700K 4,4GHz/ 16GB/ AsusGeForceGTX 1060 6Gt/ WIN7/3 x SSD/ Sony 43" 4k-TV/vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub. PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Petri Koivisto

« Reply #76 on: 27.12.09, 18:36 »

Oletko Petri löytänyt vastausta tuohon sinun ongelmaan? Tässä viikonloppuna kasasin uuden koneen ja kappas vaan tuli samainen ongelma eteen. Minullakin FPS pyörii "spotissa" yli 100 ja Aerosoftin kentillä 40-50, joten tuskin tässäkään tapauksessa on FPS:stä kiinni. Olen kokeillut rajoittaa FPS ja kokeillut FPS limitterin kanssa, mut ei......Ja mulla pitää VSync olla päällä.
Kokeilin piruuttani poistaa koko fsx.cfg:n niin että simu sai tehdä kokonaan uuden, ilman mitään twiikkejä. Tuntuu että simu toimii paljon paremmin nyt, ja että pyörisikin sujuvammin...
Juha Martimo

« Reply #77 on: 27.12.09, 20:45 »

Kokeilin piruuttani poistaa koko fsx.cfg:n niin että simu sai tehdä kokonaan uuden, ilman mitään twiikkejä. Tuntuu että simu toimii paljon paremmin nyt, ja että pyörisikin sujuvammin...
Ite kokeilin samaa, mutta ei vaikuttanut. Hetkonen, mutta en kylläkään kokeillut ilman tweakkeja. Pitääpä huomenna testata vielä noin.

Petri Koivisto

« Reply #78 on: 27.12.09, 20:51 »

Ite kokeilin samaa, mutta ei vaikuttanut. Hetkonen, mutta en kylläkään kokeillut ilman tweakkeja. Pitääpä huomenna testata vielä noin.
Kun poistat sen fsx.cfg kokonaan, ja simu kirjoittaa uuden, sieltä kyllä pitäis lähteä ne itse lisätyt twiikit(/rivit) pois...
Juha Martimo

« Reply #79 on: 28.12.09, 16:08 »

Kun poistat sen fsx.cfg kokonaan, ja simu kirjoittaa uuden, sieltä kyllä pitäis lähteä ne itse lisätyt twiikit(/rivit) pois...
Joo niin tekee. Eli minähän poistin sen ja tein uuteen myös tweakit.  Tongue Nyt alan testaamaan ilman tweakkeja.....

EDIT: Joo nyt mennään vakio cfg:llä ja ilman nHanceria. FSX näyttää omasta mielestä paljon hienommalle ja nykiminen jäi melkein kokonaan pois. Pitää vielä hioa näyttiksen säädöt kohilleen ja tyytyä tähän.
« Last Edit: 28.12.09, 17:32 by Juha Martimo »

Pages: 1 2 3 [4] 5 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1