Stockholm Realtime 5th of october 15-20 UTC

<< < (5/5)

SAS570:

Edit: Nu vet jag hur man gör en hold! Dock fanns det inga hold-fix-alternativ vid tillfället. Skulle gjort hold vid Balvi men listan vart tom...

flyga holdet manuellt hade varit ett alternativ kanske

Mathias J Hellman:

Tack för ATC!

Men, varför var bara 19L öppen för approach?
Hade det inte vart bättre att ha typ 19L och 19R öppna för det ändamålet samtidigt, med tanke på hur mycket trafik det var.

Tyvär är det inte så enkelt att använda två paralell banor för ARR.
Banconfigen på arlanda använder aldrig två paralella banor samtidigt för ARR pga att om starter sker ex. 19R och att vi då också har landningar på denna kan då konflikt uppstå om några plan skulle behöva gå om. Och om ni flög ut via Babap eller NTL igår så fick ni speciella instructioner om hur ni skall flyga NTL2G Babab2G pga att om vi har en som går om bana 19L plus en som startat 19R och flyger Österut så blir det en konflikt.

Men så klart använde vi banan 19R för arr också då vi såg det som en möjlighet. Oftast när vi har ett lågtryck av flyg.
Vi är Flexibla

Satt som ESSA_GND under stockholm real time event

kitte:
Tack för servicen igår grabbar!

Det var mycket trafik men ändå gick allting lugnt och städat till - inte ens jag själv lyckades strula till det när jag flög som KLM1118 till EHAM.

Andreazz:
Jag tackar också all ATC på sträckan CPH-ARN som jag flög som VIK901P Viking MD83 med callsign (Swedjet)

Mycket trevligt event med mycket nöje och hög ATC standard 

Adam:
Ber enen gång om ursäkt om jag strula till det för någon sas165 och sas456 då jag hadde problem med radion.  grymt jobbat igår
//Adam

Navigation

Up one level

Previous page