FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
19.08.18, 23:17

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Lähestymiskartat kansioon (oli: Tyhmiä kysymyksiä muusta kuin ilmailusta, tietokoneista tms.)
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Lähestymiskartat kansioon (oli: Tyhmiä kysymyksiä muusta kuin ilmailusta, tietokoneista tms.)  (Read 848 times)
Otto Nieminen

Date Registered: 06.02.06

Lähestymiskartat kansioon (oli: Tyhmiä kysymyksiä muusta kuin ilmailusta, tietokoneista tms.)
« on: 28.09.08, 19:28 »

Olen tekemässä suurta harkintaa, ostamassa kansiota Tongue Tarkoitus olisi säilöä sinne kaikenmoisia lähestymiskarttoja, joita usein on yhdelle kentälle useita, ellei useita useita  Grin Mikä olisi kätevin tapa lajitella / säilöä lähestymiskartat kentän perusteella? Onko muovitaskujen ostaminen turhaa, pystyisikö kartat esimerkiksi väkertämään johonkin A4-tee-itte-väkerryksen väliin? Tärkeää olisi myös, että lennolla saisi nopeasti tietyn lähestymismenetelmän kartan kiskaistua esiin, eikä tarvitse alkaa tuskailemaan sen kanssa.
Esa Lehtismäki

Date Registered: 26.09.03

Re: Lähestymiskartat kansioon (oli: Tyhmiä kysymyksiä muusta kuin ilmailusta, tietokoneista tms.)
« Reply #1 on: 29.09.08, 06:57 »

Eikös ihan tavalliset välilehdet toimi tuossa? Etulehteen vaan kirjoittaa, mitkä kentät mistäkin välistä löytyy.

Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

Re: Lähestymiskartat kansioon (oli: Tyhmiä kysymyksiä muusta kuin ilmailusta, tietokoneista tms.)
« Reply #2 on: 29.09.08, 07:38 »

Mulla on ainakin kaikki kartat tolleen erikseen, eli yhden kentän kartat aina omassa kansiossaan.

[ attachment removed ]

Noi tollaset kansiot on tod hyviä tuohon tarkoitukseen! thmbup En tiedä mitä noi maksaa koska itse saan ilmaseks, mutta tuskin kovin paljoa tollaset muoviläpyskät maksaa... veikkaan että alle eurolla selviää..
Sami Vesala

Date Registered: 05.10.05

« Reply #3 on: 29.09.08, 07:41 »

Noi tollaset kansiot on tod hyviä tuohon tarkoitukseen! thmbup En tiedä mitä noi maksaa koska itse saan ilmaseks, mutta tuskin kovin paljoa tollaset muoviläpyskät maksaa...

Itse muutaman tuollaisen olen ostanut täysin muuhun säilöntätarkoitukseen, silloin kirjakaupsta ostettuna (en mainitse nimeä, sillä mainotamisestahan minulle ei makseta Wink), oli hinta euron paikkeilla. Kyllä ne kartat pysyvät hyvässä kunnossa normissa kansiossakin, ja pääsee halvemmalla. Boonuksena vielä se, että kaikki kartat ovat samassa paikassa. Eli täältä ääni normikansiolle! o/
Petri Koivisto

« Reply #4 on: 29.09.08, 07:45 »

Itse muutaman tuollaisen olen ostanut täysin muuhun säilöntätarkoitukseen, silloin kirjakaupsta ostettuna (en mainitse nimeä, sillä mainotamisestahan minulle ei makseta Wink), oli hinta euron paikkeilla. Kyllä ne kartat pysyvät hyvässä kunnossa normissa kansiossakin, ja pääsee halvemmalla. Boonuksena vielä se, että kaikki kartat ovat samassa paikassa. Eli täältä ääni normikansiolle! o/
Mulla noi kaikki kansiot on samassa paikassa, ennen lentoa vaan kattelee ne oikeet kansiot sieltä... mun mielestä paljon helpompi noin kuin että kaikki kartat on samassa kansiossa, sehän painaakin jo prkl 5kg se ja kun yrität tässä näppiksen päällä sieltä selailla sitä oikeeta sivua niin... noh mutta kaikki tekee niin mikä tuntuu parhaalta... laugh
Sami Vesala

Date Registered: 05.10.05

« Reply #5 on: 29.09.08, 07:51 »

sehän painaakin jo prkl 5kg se ja kun yrität tässä näppiksen päällä sieltä selailla sitä oikeeta sivua niin... noh mutta kaikki tekee niin mikä tuntuu parhaalta... laugh
Jotein hyötyä kun haba kasvaa karttoja selaillessa!  laugh
Muttajoo, itse olen siis paperiliittimellä iskenyt jokaisen kentän kartat yhteen ja lyönyt reijät reuniin ja kansioon sisälle. Tosin nykyään cockpit PC toimii kartta-alustana... Wink
Petri Koivisto

« Reply #6 on: 29.09.08, 07:56 »

Jotein hyötyä kun haba kasvaa karttoja selaillessa!  laugh
Tosin nykyään cockpit PC toimii kartta-alustana... Wink
Hah Grin Toi läppärikin ois jees, kun sais tarpeeks pienen mikä ois sopiva tähän pöydälle näytön viereen... se Asuksen miniläppäri vois olla kiva.. jos ei sitten liian pieni..  laugh Itellä tossa joku läppäri vuodelta nakki ja kivi ja on vähän turhan kömpelö siihen hommaan...
« Last Edit: 29.09.08, 08:07 by Petri Koivisto »
Jari Vanhatupa

Date Registered: 27.03.08

« Reply #7 on: 29.09.08, 10:27 »

[ attachment removed ]

Jukka Mäcklin

Date Registered: 29.11.02

« Reply #8 on: 29.09.08, 10:42 »

Moro!
Pistä ihan tavalliseen mappiin ICAO koodien mukaan eri maittain. Kokemuksesta sanon että niitä tulee todella runsaasti jos lentää paljon, lisäksi vanhenevatkin aikaa myöden. Eli harvinaisemmat kohteet joissa käyt ehkä kerran kannattaa hävittää ellei niiden saaminen ole hankalaa tai maksullisia. Itselläni on Suomen kartat mapissa vaikka nykyään en lennä täälläpäin kovinkaan usein. Muuten printtaan jokaista lentoa varten kartat.

jukka
Otto Nieminen

Date Registered: 06.02.06

« Reply #9 on: 29.09.08, 12:26 »

Joo, kiitoksia vinkeistä  thmbup Itse aattelin tuollaista Petrin tyylistä ratkaisua, että hankkisin noita mappeja / muovitaskuja / samantyylisiä, ja lataisin ne muovitaskut siihen kansioon ja sieltä ennen lentoa kaivaisi aina yhden mapin, jossa olisi yhden kentän kartat ja toisen missä olisi toisen kentän kartongit  Smiley

Nykyisellään minulla on jo joka kentälle erikseen rullaskartat omassa kansiossaan, joka on sekin jo aika täysi  Grin
Mikko Autio

Date Registered: 15.08.07

« Reply #10 on: 29.09.08, 12:29 »

Itsellä on VAC ja LDG kartta samalla paperilla kääntöpuolittain, laminoituna ja mapitettuna Smiley
Toimii ja on helppo kääntää eikä mene mutkalle.

Juhowee
Former member
« Reply #11 on: 29.09.08, 16:15 »

Tyyliin: http://koti.kapsi.fi/~vastis/roina/readyforflight.jpg Grin

Itse pidän jokaisen kentän kartat erillään muovitaskuissa, kätevää  thmbup
Osku Leskinen

Date Registered: 08.06.07

« Reply #12 on: 04.10.08, 12:04 »

Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1