Airbus A320 paneeleista

(1/3) > >>

MD-11:
Terve!

Aikomuksena olisi väsätä tämä paneelin osa itse:http://www.cockpitsonic.com/oxid.php/sid/8a9ce233e57ee597dfa3de65a534d854/cl/details/cnid/e7b44302a6138de64.39418250/anid/31346e7c6cc9a68d2.25517084/A320-Main-Instrument-Panel/

Joten:

1. Mistä materiaalista paneeli pitäisi tehdä? Vaneri, akryyli,...

2. Mitä maalia pitäisi käyttää?

3. Mitä sävyä maali pitäisi olla?

Kiitos jo etukäteen.

Teemu

mmakela:
Tee MDF levystä, eikä kovin paksusta kun on aika painavaa tavaraa.
MDF ei maalattaessa taivu niinkuin vaneri.  Akryylipleksi taas on kovin kallista.
Pistosahalla vaan tarkasti ja sit hiot kunnolla.  Ruiskumaalaa jos voit.
Sävyt : Kato Airliners.net :istä semmoinen keskiarvo-sinisenharmaa.
Eli ensin sekoitat mustaa ja valkoista. esim. mustaa 30% ja valkoista 70%.
Tämä riippuu aina kunkin värin pigmentistä ja vahvuudesta.  Sitte kun olet saanut
vaaleusasteelta suunnilleen samansävyistä kuin mallikuvassa, sekoita n. 10% sinistä.
Bussin sininen on käsittääkseni hieman vihertävään kallellaan, joten preussin sininen
voisi olla ok.  FDS käytti ennen punertavaa sinistä (ultramariini), jota on sitten myöhemmin
korjannut oikeaan.  Matta akryyliväri varmaankin käy.  Sitten se muu konstruktio (missä ne paneelit
on kiinni) selvästi tummemman sinisenharmaalla.

Makoy:

Terve!

Aikomuksena olisi väsätä tämä paneelin osa itse:http://www.cockpitsonic.com/oxid.php/sid/8a9ce233e57ee597dfa3de65a534d854/cl/details/cnid/e7b44302a6138de64.39418250/anid/31346e7c6cc9a68d2.25517084/A320-Main-Instrument-Panel/

Joten:

1. Mistä materiaalista paneeli pitäisi tehdä? Vaneri, akryyli,...

2. Mitä maalia pitäisi käyttää?

3. Mitä sävyä maali pitäisi olla?

Kiitos jo etukäteen.

Teemu

Moi,

1. Tossa on varmaan yhtá monta tapaa kuin tekijáákin.Ite olen tehnyt vanerista, varmaan halvin konsti.kuviosahaa ja hiomista, vanerin pinta kun ei ole niin sileá miltá náyttáá, tai sit voi páállystáá vanerin jollain
    ohuella muovilla.
    Sitákin on tietysti karhennettava ja káytettává muovinpohjustusainetta eli tartunta-ainetta.Hiominen jáá kyllákin váhemmálle ja pinnasta tulee sileá kun vauvan pylly.

2. Oon káyttány Automaaleja, helppoa kun on spraypurkissa ja saa oikeaa vastavan sávyn.Pohjamaali>vári mitá káyttáá> lopuksi mattalakka pintaan> avot  

3. Bussimiehet varmaan tietáá kun olen ite triplaseiskan rakentaja.Jossain olen kyllá náhnyt bussin RAL numeron, mut enpá muista missá.
    Oliskohan ollu mycockpit.org?

Marco

Makoy:
Hispapanels káyttáá kuulemma váriá RAL 5014 bussin paneeleissa.
Eli ton koodin kanssa varaosakauppaan, jos haluat káyttáá spraytá ( valmiiksi sekoitettu sávy ), jos tilailet jotain paneeleita epsaniasta, niin tulee sit samaa sávyá omatekoisten kanssa ( esim. toi MIP )

Marco

MD-11:
Moi!

Kiitos näistä vinkeistä.
Enköhän tässä parin päivän sisää ehdi alotella rakentamista.
Pistän sitten kuvia kun on tulosta tullu.

Teemu

Navigation

Up one level

Next page