Besviken på 4870x2

(1/2) > >>

adrianek:
Tjaba allihopa

F** vad jag är besviken på mitt inköpta 4870x2 kort. Trodde faktist att kortet skulle prestera bättre i fs9/x-plane/fsx men nej nej katastrof..... ska nog köpa ett 280gtx kort, det jag vill veta är? är det någon annan som har testat fs9/x-plane/fsx  med 4870x2 kortet? ska jag verkligen byta till ett 280gtx kort?, lr ska jag bara klocka mitt 8800gtx kort och processorn?(nu vet jag att cpu,n och 8800 kortet räcker väl men man villl ju alltid ha det snäppet bättre), kan det vara min processor som är flaskhalsen har en e8500, 3.13ghz  kanske räcker om man klockar den till runt 4ghz? Alla förslag välkomnas känner mig verkligen deppig nu när jag inte får bättre resultat med kortet än 8800 kortet,

det var just därför jag köpte kortet för att fs9 snäppet bättre än med 8800kortet

mvh Adrian

Twotter:
Bättre resultat? Som i bättre FPS du er ute efter?
Når det gjelder X2 så tror jeg vel ikke at FS støtter to gpu kjerner.
I tester har ikke 4870 X2 kunnet kjempe mot 9800GTX eller 8800 ultra,så det burde ikke være noen overraskelse.

Generelt,for bättre FPS,så måste du ha en CPU som sparker bra ifra.
Min E6850 er nå på 3.8ghz.. uten at det på langt nær er nok.
Derfor jeg planerar at kjøpa inn en E8600 som skal klokkas til 4.5ghz! 

Puffen:
Adrian,

Vad har du för nätaggregat? Det kanske är så att din PSU inte förmår leverera tillräckligt med kräm.

Ulf B

adrianek:
Tjena

Jo jag har märkt det. stoppa tillbaks mitt 8800gtx kort och klockade det till kärnfrekvens på 655 megahertz, shaderfrekvens på 1 660 megahretz och klockfrekvensen 1 125 megahertz.(har installerat en Thermalright HR-03 Plus med fläktsen så har jag också en delta fläkt som blåser mot sidan av kortet) fick en stor höjning på 3dmark06   

sen om det hjälper i fs, spelar mindre roll FAST skillnaden var fortfarande som dag och natt i fs gemfört med ett 4870x2 kort, men aja får väl hoppas på att kortet (4870x2) fungerar bättre i gta4 och brothers in arms, När spelen kommer ut synd att man inte kunde växla mellan kort..
dvs att bägge redan sitter i pci slotten.

Jo jag har velat att klocka min E8500 MEN grejen är att jag aldrig har testat det. Jag kan inte så mycket om cpu och klockning 
jag har läst dem senaste dagarna men har svårt att förstå vad man Igenligen måste göra några tips? några guider? som någon vill dela med sig.
hade tänkt å få upp min cpu till åtminstonde 4.0ghz(många kör på det tydligen) fast då med en separat kylning dvs ej stock kylning

Ulf jag har ett nätagg på 700, köpte just ett nytt för kortet, så det kan inte vara problemet

MVH Adrian

ggustavsson:
Angående överklockning rekommenderas denna
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=723298

Klockning och så mycket CPU kraft man har råd med är det enklaste sättet att få bra
FPS, grafikortet är skulle jag vilja säga är mindre viktigt, dock viss kraft bör man ju ha där med.
gäller fs9 och FSX, samt andra tunga simulator spel, däremot första persons spel
där är det lite tvärtom, CPU behöver inte vara "det värsta" men grafikkort japp

sedan har man ingen som helst nytta av ett 4870x2 i fs9 eller FSX
blir samma prestanda som ett singel 4870
däremot finns det många andra spel som 4870x2 funkar kalas i

Navigation

Up one level

Next page