Rejectad Bild på airliners.net

(1/3) > >>

fredde_fredde:
Hej,

Jag Försökte ladda upp denna bild på Airliners.net

http://www.airliners.net/procphotos/rejphoto.main?filename=20081003_avipic10.jpg
för quality problems, jag ser inte riktigt vad den dåliga kvaliteten i bilden är, kan ni?

/F

nighty142:
Det är lite kvar kvalitemässigt innan den kan accepteras. Skulle också beskurit bilden på annat sätt, nu är den ganska sne (i alla fall får man ett snett intryck av den) skulle helst vilja vrida bilden mer åt vänster. Planet är också inte riktigt centrerat i bilden, lite för mycket himmel - planet är i den nedre delen av bilden. Notera också att det finns många bilder på en FlyNordic MD80 på final bana 26 (?). Ju fler bilder det finns av den här sorten desto svårare ska det vara att få dom accepterade, vilket här är fallet, kvaliten räcker inte riktigt till.

fredde_fredde:
Okej ,tack för svaret!

Hur ska man få bättre kvalitet då ?

StAh:

Det är lite kvar kvalitemässigt innan den kan accepteras. Skulle också beskurit bilden på annat sätt, nu är den ganska sne (i alla fall får man ett snett intryck av den) skulle helst vilja vrida bilden mer åt vänster. Planet är också inte riktigt centrerat i bilden, lite för mycket himmel - planet är i den nedre delen av bilden. Notera också att det finns många bilder på en FlyNordic MD80 på final bana 26 (?). Ju fler bilder det finns av den här sorten desto svårare ska det vara att få dom accepterade, vilket här är fallet, kvaliten räcker inte riktigt till.

Det där med kvalite kan jag inte alls hålla med om.

Titta bara på Airliners.net så kan man hitta tusentals bilder med mycket sämre kvalite och propotioner.

Nädå,..det måste ligga andra saker bakom deras beslut.

Nexus82:

Det där med kvalite kan jag inte alls hålla med om.

Titta bara på Airliners.net så kan man hitta tusentals bilder med mycket sämre kvalite och propotioner.

Nädå,..det måste ligga andra saker bakom deras beslut.

Jag håller nog med Emil här.
Sådana bilder som Fredrik försökte lägga upp är dime a dozen på Anet.
Ju vanligare omständigheter, desto hårdare konkurrens. Anet skulle svämma över av "hyffsade" foton om de inte var strikta på det här viset.
Skulle däremot planet ha en brinnande motor så skulle den absolut blivit accepterad.
Detta är inget mot Fredrik personligen, han tar bra mycket bättre bilder än vad jag skulle kunna göra.
Det är tuff konkurrens på Anet.

Navigation

Up one level

Next page